Zmiana głowicy z EFI na CFi Escort 1.4

Moderator: Moderatorzy

roquo

Zmiana głowicy z EFI na CFi Escort 1.4

Post autor: roquo »

Witam.
Mam pytanie,a mianowicie chodzi oto że muszę wymienić głowice bo mi się szpilka wyrwała i nigdzie nie mogę znaleść głowicy do EFI,mam okazję kupić tanio od 1.4 na monowtrysku i moje pytanie jest takie czy mogę założyć bez problemów tą głowicę?
Pierwsza różnica to to że niema w niej miejsca an czujnik faz rozrządu,jest jakaś zaślepka,może to jest do tego czujnika?
Druga sprawa to to że w głowicy EFI przy oknach od kolektora dolotowego są takie wgłebienia pod wtryskiwacze a od CFI niema.
Podejdzie mi taka głowica?
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14627
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

roquo, głowica do EFI jest do dostania bez problemu - nawet na naszym forum kroś na części sprzedaje 1,6 EFI. Na alergio też są: http://www.allegro.pl/item962498956_glo ... t_1_6.html
http://www.allegro.pl/item948346067_for ... a_1_6.html
http://www.allegro.pl/item970045459_glo ... _6_8v.html
to z takiego pobieżnego wyszukiwania ;)
Głowice z CFI da się wstawić ale konieczna jest przeróbka uszczelki/podkładki pod kolektor tak żeby zasłonić te wycięcia na wtryskiwacze. coś podobnego rzeźbił adrianolkusz przy przeróbce swojej maszyny, poszukaj tematu to się dowiesz ocb. Natomiast co do czujnika faz rozrządu to.... 1,6 8v EFI nie ma takiego czujnika - jest tylko czujnik położenia wału korbowego.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
orion
Posty: 3764
Rejestracja: 13 sty 2006, 09:58
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: orion »

Yagr, tu chodzi o 1,4 a w przypadku 1,4 głowice są takie same
ORION i RS2000 dały mi mnóstwo radości, niestety nie miałem już do nich cierpliwości...
roquo

Post autor: roquo »

Właśnie o 1.4 chodzi,czyli mogę bez problemu zakładać??
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11775
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

no nie jestem tego taki pewien czy 1.4 cfi ma taka sama glowice jak efi - w efi beda prawdopodobnie otwory pod wtryski wiec raczej odpada taka opcja. musisz szukac od efi albo przerabiac caly system zasilania silnika w paliwo :/
roquo

Post autor: roquo »

Kurde lipa....nigdzie nie moge takiej dorwać.....
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14627
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

ups... sorry, faktycznie kolega szuka głowicy do 1,4 efi....
roquo, uderzaj z pytaniem do ludzi którzy sprzedaja elementy z tego silnika np. http://www.allegro.pl/listing/search.ph ... +1%2C4+efi
http://www.allegro.pl/item948837138_skr ... 4_efi.html

w zasadzie możesz też kupić cfi i wyszlifować miejsca pod wtryskiwacze ;)
Ostatnio zmieniony 24 mar 2010, 11:27 przez Yagr, łącznie zmieniany 1 raz.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
orion
Posty: 3764
Rejestracja: 13 sty 2006, 09:58
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: orion »

Głowice są TAKIE SAME, zresztą na allegro pełno jest od cfi więc nie widzę problemu, na pierwszym lepszym szrocie też powinna być.
ORION i RS2000 dały mi mnóstwo radości, niestety nie miałem już do nich cierpliwości...
roquo

Post autor: roquo »

W głowicy od CFI niema takich wgłębień pod wtryskiwacze,nie będzie to przeszkadzać??
No i nie wiem jak z tym miejscem na czujnik faz rozrządu.......
Dzwoniłem po ludziach co sprzedają części do 1.4 efi,nikt nie chce sprzedać samej głowicy,tylko cały silnik..........
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14627
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

roquo, a mógłbyś zrobic fote tego "czujnika faz rozrządu"? Chodzi o to że w starszych CVH tego nie było, był natomiast czujnik położenia wałka rozrządu w zetec'ach. 1,4 EFI to taki trochę dziwny mieszaniec w którym np. wpakowali przepływomierz zamiast map'a więc pewnie mogli tez ten czujnik wstawić.... pokaz jak to wygląda?
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11775
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

to bedzie prawdpodobnie zwykly czujnik halotronowy (tak jak w wiekszosci aut) - mozna go spotkan np w niektorych RSach - siedzi w pokrywie zaworow
roquo

Post autor: roquo »

Czujnik jest taki jak w zetec'ach,przykręcony do głowicy,w głowicy od CFI jest w tym miejscu taka jakby zaślepka przykręcona chyba,niestety fotki nie mam jak zrobic....
ODPOWIEDZ