Odcinka przy jakich obrotach Escort 1.3 endura
Moderator: Moderatorzy
Odcinka przy jakich obrotach Escort 1.3 endura
witam, ostatnio nie daje mi to spokoju, któregos pieknego dnia sprawdziłem do ilu kreci sie mój essi. I co ujrzałem, obrotomierz zatrzymuje się mniej wiecej na ok 6300 obr/min i obroty cały czas są jednostajne, nie słychać żadnego przerywania w pracy silnika, czy escort z tym silnikiem po prostu nie ma odcinki?? P.S nie znalazłem na forum nic w tym temacie:)
- WieSiu
- Posty: 23542
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
a myslicie ze dlaczego obroty stoja ? jakby nie bylo odcinki,to by szly dalej,a ze nie slychac tego tak jak w innych silnika,to juz inna sprawa,ale dla tego silnika tyle obrotow,to i tak stanowczo za duzo...
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- WieSiu
- Posty: 23542
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
to ja nie wiem co Wy macie/mieliście za auta,mój staruszek 1.6 efi ma przy 6500,odgłos jest dziwaczny (nie jest taki miły jak typowy odcinki),ale jest to na pewno odcinka,dymi wtedy trochę na czarno.
1.3 moje też miało odcinke (ale nie pamiętam aby to były tak duże obroty,ale ja miałem monowtrysk) i rs też ma odcinke.
1.3 moje też miało odcinke (ale nie pamiętam aby to były tak duże obroty,ale ja miałem monowtrysk) i rs też ma odcinke.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
misiek to Ty chyba masz jakąś inną skrzynie biegów bo u mnie 100km/h na 2 jest nieosiągalne raczej...
no ale sprubuje to udowodnić
tak więc przełożenie na II biegu=1.91, przełożenie przekładni głównej=3.82, przełożenie całkowite II biegu=7.296
średnica koła z oponą= około 60cm(przy założeniu 175/70 r14 (nie wiem pod jakie jest wyskalowany licznik...) zatem obwód koła wynosi 2pi r= 188,4cm=1,9m taką drogę koło pokonuje obracając sie jeden raz.
aby koło miało prędkość 110km/h musi w ciągu minuty przejechać 1830m (110km/h podzielić na 60min) a zatem obrócić się 963 razy.
mnożąc ilość obrotów koła przez przełożenie całkowite(przełożenie biegu x przekłądnia główna) mamy ilość obrotów silnika na minutę.
963x7.296=7026,048.
O co mi chodzi... ??
o to żeby nie pisać głupot. no chyba że mówisz o innym silniku niż 1.6 16v(który masz w podpisie), choć z tego co pamiętam większość ma tę samą skrzynię (oprócz rs'a, diesla i jednej wersji 1,4 bodajże na jednopunkcie.)
no ale sprubuje to udowodnić

tak więc przełożenie na II biegu=1.91, przełożenie przekładni głównej=3.82, przełożenie całkowite II biegu=7.296
średnica koła z oponą= około 60cm(przy założeniu 175/70 r14 (nie wiem pod jakie jest wyskalowany licznik...) zatem obwód koła wynosi 2pi r= 188,4cm=1,9m taką drogę koło pokonuje obracając sie jeden raz.
aby koło miało prędkość 110km/h musi w ciągu minuty przejechać 1830m (110km/h podzielić na 60min) a zatem obrócić się 963 razy.
mnożąc ilość obrotów koła przez przełożenie całkowite(przełożenie biegu x przekłądnia główna) mamy ilość obrotów silnika na minutę.
963x7.296=7026,048.
O co mi chodzi... ??
o to żeby nie pisać głupot. no chyba że mówisz o innym silniku niż 1.6 16v(który masz w podpisie), choć z tego co pamiętam większość ma tę samą skrzynię (oprócz rs'a, diesla i jednej wersji 1,4 bodajże na jednopunkcie.)
- WieSiu
- Posty: 23542
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
to teraz troche konkretow na temat obrotów maksymalnych przepisanych z instrukcji obslugi modeli MK7 z końcówki produkcji (1998)
W kolejności: Silnik i jego moc przy jakich obrotach, obroty maksymalne (obroty maksymalne zalecane)
1.3 Endura-E 60KM/5000, 5675 (5450)
1.4 PT-E 75KM/5500, 6325 (6100)
1.6 Zetec-E 90KM/5500, 6175 (5950) - skrzynia manualna
1.6 Zetec-E 90KM/5000, 5675 (5450) - skrzynia automatyczna
1.8 Zetec-E 115KM/5750, 6800 (6500)
1.8 Endura-DE 58KM/4800, 5350+-50, 4800
1.8 Endura-DE 70KM/4500, 5150, 4800
1.8 Endura-DE 90KM/4500, 5250, 4800
Ktos ma inaczej,to ma cos nie tak
W kolejności: Silnik i jego moc przy jakich obrotach, obroty maksymalne (obroty maksymalne zalecane)
1.3 Endura-E 60KM/5000, 5675 (5450)
1.4 PT-E 75KM/5500, 6325 (6100)
1.6 Zetec-E 90KM/5500, 6175 (5950) - skrzynia manualna
1.6 Zetec-E 90KM/5000, 5675 (5450) - skrzynia automatyczna
1.8 Zetec-E 115KM/5750, 6800 (6500)
1.8 Endura-DE 58KM/4800, 5350+-50, 4800
1.8 Endura-DE 70KM/4500, 5150, 4800
1.8 Endura-DE 90KM/4500, 5250, 4800
Ktos ma inaczej,to ma cos nie tak
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- Yagr
- Posty: 14627
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Panowie, jaka dokładność maja nasze liczniki? jaka dokładność maja obrotomierze? Zapewniam że jadąc łeb w łeb dwoma essami z zetec'iem 1,6 oba bedą miały minimalnie różne wskazania
Mój CVH z ta sama skrzynią co w podobnym mu zetecu odcina na dwójce w okolicach 100km/h wystarczy inna guma, troche inne ciśnienie w kole i bedzie odcinała 10km/h w te lub we wtę inaczej 


Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"