Piszczący pasek klinowy

Moderator: Moderatorzy

KalMar

Piszczący pasek klinowy

Post autor: KalMar »

Witam szanownych uzytkowników !
Od jakiegoś czasu w moim Escorcie piszczy pasek klinowy (Escort 1.3 CL 93' LPG), na 1 i 2 biegu jak nabiera już obrotów. Chciałbym coś samemu pokombinować przy napinaczu ale niestety za bardzo się na tym nie znam dlatego też prosiłbym o jakies cenne wskazowki jak to zrobić. Czy może lepiej oddać to do jakiegos fachowca - wiem że to jest błachostka, ale bardzo mnie to irytuje przy jeździe. Dziękuje za wszelkie cenne uwagi.

Pozdrawiam,
KalMar
Albercik

Post autor: Albercik »

piszczenie paska z reguły oznacza, że jest za luźny, albo za mocno naciągnięty... Nie wiem, jak u Ciebie jest regulowany pasek. w moim 1.3 EFI naciąg ustawia się alternatorem.
Falconx

Post autor: Falconx »

Wymień pasek - przy naciąganiu nie przesadzaj , bo za mocno naciagnięty pasek w tym silniku spowoduje znacznie szybsze zużycie łożysk alternatora i pompy wody. Zanim założysz nowy pasek wez gruby papier ścierny ( jakieś 60-80 ) i przeszlifuj delikatnie wszystkie koła pasowe . Koła w tak starym samochodzie na pewno sa wyślizgane i założenie nowego paska pomoże na krótko i znowu zacznie piszczeć.
piter
Posty: 505
Rejestracja: 17 kwie 2009, 23:16
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: piter »

i zamontuj plastikowa oslone paska klinowego
piter
Awatar użytkownika
orion
Posty: 3764
Rejestracja: 13 sty 2006, 09:58
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: orion »

piter pisze:i zamontuj plastikowa oslone paska klinowego
to 1,3 ma taką osłonę :?: nigdy takiej nie widziałem
ORION i RS2000 dały mi mnóstwo radości, niestety nie miałem już do nich cierpliwości...
ODPOWIEDZ