Dziwne zachowanie silnika

Moderator: Moderatorzy

Grześ

Dziwne zachowanie silnika

Post autor: Grześ »

Od jakiegoś czasu w moim escorcie dzieją się dziwne rzeczy.
Zaczęło się na początku mrozów, gdzie rano po odpaleniu escort gasł kilkukrotnie.
Następnie pojawił sie objaw wariujących obrotów na ciepłym silniku od 1000 do 500, podczas jazdy, gdy na postoju spada do 1000 i trzyma równo, nie gaśnie. Czasem szarpnie.


Pomyślałem ze to pompa i sprawdziłem jakie ciśnienie podaje, było ok, przy okazji wymieniłem filtr paliwa, bo się okazało ze był jeszcze fabryczny.

Późnej przewaliłem masę tematów na tym forum, gdzie dość niezrozumiale wytłumaczone było co trzeba zrobić. Sprawdziłem filtr powietrza. Sprawdziłem, czy nie bierze lewego powietrza. Założyłem kable od escorta znajomego na próbę czy coś się poprawi[dodam ze mają pół roku NGK].

Dziś po resecie kompa, który również nic nie dal zobaczyłem ze na zimnym silniku, trzyma obroty 1000 - 1200 na minutę. Zwykle było 1500 - 1700 obr/min. Na biegu jałowym. Wiec te 500 obrotów mi gdzieś ucieka i nie wiem co z tym zrobić.

Przed chwilą przeczytałem, w tematach przyklejonych, ze ktoś tak miał bo mu odpadł kabel masy od silnika. Czy ktoś może mi powiedzieć gdzie jest ten kabel?

Mój silnik to 1.4 75 KM [chyba CVH], Escort MK7 z 1995 roku.
Awatar użytkownika
Mucka13
Posty: 163
Rejestracja: 15 cze 2009, 19:57
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Mucka13 »

gruby czarny kabel ktory idzie od aku do karoseri, z karoseri do silnika i dalej do rozrusznika. tzn są różne kombinacje. na pewno podpięty jest silnik karoseria rozrusznik i alternator.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Mucka13 pisze:gruby czarny kabel ktory idzie od aku do karoseri, z karoseri do silnika i dalej do rozrusznika
NOOOO jak by tak podłączył kabel masowy to by było :mrgreen:
Mucka13 pisze:na pewno podpięty jest silnik karoseria rozrusznik i alternator.
MASA - silnik - karoseria - aku minus
PRˇDOWY - aku plus - rozrusznik - alternator
Mucka13, - pochodnie chcesz z woza zrobić ?
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11775
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

sprawdz kolego MAFa, bo w 1.4 na EFi padaja jak muchy
Albercik

Post autor: Albercik »

Jamszoł pisze:Mucka13, - pochodnie chcesz z woza zrobić ?
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Grześ pisze:Przed chwilą przeczytałem, w tematach przyklejonych, ze ktoś tak miał bo mu odpadł kabel masy od silnika.
u mnie nie tyle odpadł, co ten przy skrzyni był poluzowany, a ten przy silniku tak skorodowany (przy śrubie przy silniku), że nie miał prawa przewodzić prądu :) Nie wiem jak to u Ciebie jest rozwiązane 9w którym miejscu), ale u mnie były o dziwo dwa kable masy od bloku silnika. Jeden po stronie rozrządu idący do nadkola, a drugi po stronie skrzyni trochę jakby z tyłu silnika.

Moją metodą były najpierw czyszczenie wd-40 i szczotką drucianą, a finalnie dołożyłem jeszcze jeden kabel, który mam z jednej strony wkręcony pod czujnik temperatury, a z drugiej bezpośrednio do klemy '-' akumulatora ;)
Grześ

Post autor: Grześ »

cidzej pisze:sprawdz kolego MAFa, bo w 1.4 na EFi padaja jak muchy
Czyli co? Piszcie bardziej zrozumiale, bo to mój pierwszy ford, wcześniej miałem auta z grupy VW i może bym się domyślił.

Może to być olej? Bo zostało mi 200km do wymiany. Dzisiaj jadę po olej, filtry i wjeżdżam na kanał to sobie wymienię, może coś pomoże.
Albercik

Post autor: Albercik »

MAF - Mass Air Flow sensor, czyli przepływomierz ;)
Falconx

Post autor: Falconx »

Jeżeli dzieje sie to na wolnych obrotach ( tak zrozumiałem z Twojego postu ) to mnie to wygląda na silnik krokowy - miałem podobnie u siebie w BMW - przyszły mrozy i zaczęła gubić wolne obroty , ociepliło się i problem zniknął. Nie wiem tylko czy u ciebie krokówka jest na zasadzie silnika który popycha przepustnice , czy zaworu który wpuszcza dodatkowe powietrze za przepustnice. W tym drugim przypadku możliwe jest że jakiś syf dostał sie pod zawór i ten nie jest w stanie prawidłowo utrzymywać wolne obroty , przycina się i dlatego nie jest w stanie prawidlowo regulować przepustnicy.Wykręć go , umyj zmywaczem do hamulców , zresetuj kompa i zobacz co sie będzie działo .
Grześ

Post autor: Grześ »

Tak to jest na wolnych obrotach. Też podejrzewam krokowy. Jutro za wszystko się zabieram
bo dziś już się nie wyrobię.

Silnik krokowy daje powietrze za przepustnicę. No i jeszcze muszę sprawdzić przewody do niego.

Przej wyprawą po oleje i filtry wykręciłem świece, żeby sprawdzić ich stan. Tak upalonych elektrod jeszcze nie widziałem. Może to być przez świece. Masa sprawdzona, przewody są lekko ukruszone wiec czeka wymiana. Jutro jeszcze sprawdzę sondę lambda czy kable nie są naderwane.

Jak sprawdzić przepływkę?
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Świece i przewody WN wymień na nowe .
Zanim się dorwiesz do krokowca - najpierw sprawdź jego połączenie elektryczne i zakonserwuj je .
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Grześ

Post autor: Grześ »

Świece mam. Kable w przyszłym miesiącu. Bo już kasy nie mam. A jeszcze przegląd haka bo założyłem.

[ Dodano: Sro 03 Mar, 2010 ]
Przeczyściłem przepustnicę w silniku krokowym i te brakujące obroty wróciły. Nie sprawdzałem jeszcze na ciepłym silniku, ale skoro na zimnym pracuje lepiej to ba ciepłym również powinno być ok.

teraz tylko reset kompa i jazda próbna wieczorem.

[ Dodano: Sob 06 Mar, 2010 ]
Jest dobrze:) Okazało się, że to zawalony krokowiec. Po samym czyszczeniu nie było czuć, że jest lepiej, bo ECU zapisało sobie dane sprzed naprawy. Wczoraj jazda po resecie około 100 km i żadnego szarpania ani skakania obrotów. Pracuje nawet równiej.
ODPOWIEDZ