Chłodzenie silnika problem....
Moderator: Moderatorzy
Chłodzenie silnika problem....
Witam wszystkich mam takowy problem
Jadąc dzis wskazówka temp doszła do połowy skali to włączyłem wentylator bo mam na przełącznik, i cały czas pracował wskazówka wychyliła sie jeszcze ciut ku górze dojechałem do domu... otwarłem maske węże dosyć ciepłe a chodnica lekko letnia...
Co to może byc zapchana chłodnica? zamknięty termostat? pompa? chociaż wydaje mi sie ze tam nie ma sie co popsuć zeby nie pompowało jak to posprawdzać?
Dodam jeszcze że węże lekko twardsze sie robią niż jak jest zimny więc chyba cos pompuje pompa
Silnik 1,4 Na mono mk5
Pozdrawiam i z góry dzienki
Jadąc dzis wskazówka temp doszła do połowy skali to włączyłem wentylator bo mam na przełącznik, i cały czas pracował wskazówka wychyliła sie jeszcze ciut ku górze dojechałem do domu... otwarłem maske węże dosyć ciepłe a chodnica lekko letnia...
Co to może byc zapchana chłodnica? zamknięty termostat? pompa? chociaż wydaje mi sie ze tam nie ma sie co popsuć zeby nie pompowało jak to posprawdzać?
Dodam jeszcze że węże lekko twardsze sie robią niż jak jest zimny więc chyba cos pompuje pompa
Silnik 1,4 Na mono mk5
Pozdrawiam i z góry dzienki
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Moim zdaniem jest wszystko OK
Połowa wskaźnika to jeszcze nie jest temperatura jaka jest potrzebna do otwarcia się termostatu.
Zakładając , że wskaźnik temperatury pokazuje prawidłowo , to w połowie - masz ok 60 - 70 C a do otwarcia się termostatu masz jeszcze trochę - czyli coś koło 92 - 95 C
Oczywiście trochę płynu przelatuje do chłodnicy ale tu załączyłeś wentylator - więc to trochę wychłodził.
Czujnik temperatury od wskaźnika masz przy termostacie i pokazuje temperaturę w silnika a nie na chłodnicy .
Połowa wskaźnika to jeszcze nie jest temperatura jaka jest potrzebna do otwarcia się termostatu.
Zakładając , że wskaźnik temperatury pokazuje prawidłowo , to w połowie - masz ok 60 - 70 C a do otwarcia się termostatu masz jeszcze trochę - czyli coś koło 92 - 95 C
Oczywiście trochę płynu przelatuje do chłodnicy ale tu załączyłeś wentylator - więc to trochę wychłodził.
Czujnik temperatury od wskaźnika masz przy termostacie i pokazuje temperaturę w silnika a nie na chłodnicy .
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
no to u mnie wygląda na to, że jest seria nieszczęść, bo: termostat jest cały czas otwarty na dużym obiegu. Nie przeszkadza mi to, więc luz. Ale stojąc kiedyś w warszawskim korku zauważyłem, że wskazóweczka zaczęła lecieć w górę i tak mijała pomału wszystkie literki napisu 'NORMAL'. Jak była pomiędzy A, a L, to dojechałem do celu. Zatrzymałem się i nie gasząc silnika wysiadłem, żeby zobaczyć, czy wichura chodzi. Nic. 0. Martwy wiatrak. Nie wiem tylko, czy to prąd nie dochodzi do wiatraka, czy sam wiatrak jest walnięty. Nie miałem jak sprawdzić, bo to było gdzieś w środku miasta, a póżniej ta sytuacja się nie powtórzyła. Jedno jest pewne: odkąd mam to auto (czyli od października) ani razu jeszcze mi się nie włączył wentylator.
Jest jakaś możliwość sprawdzenia czujnika tego w chłodnicy? Bo wiatrak to sobie orzy okazji sprawdzę. termostat też mogę wymienić bez filozofii, ale jak czujnik - nie mam pojęcia...
Jest jakaś możliwość sprawdzenia czujnika tego w chłodnicy? Bo wiatrak to sobie orzy okazji sprawdzę. termostat też mogę wymienić bez filozofii, ale jak czujnik - nie mam pojęcia...

- Yagr
- Posty: 14627
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
chodzi ci o termowłącznik?Albercik pisze:Jest jakaś możliwość sprawdzenia czujnika tego w chłodnicy? Bo wiatrak to sobie orzy okazji sprawdzę. termostat też mogę wymienić bez filozofii, ale jak czujnik - nie mam pojęcia...
wykręcasz, wkładasz do garnka z wodą z podpiętym omomierzem i gotujesz, przejście powinno sie pojawić przed całkowitym gotowaniem się wody (zależy jaki masz termowłacznik i przy ilu stopniach włącza wentylator)
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- WieSiu
- Posty: 23542
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
mi by sie tak nie chcialo, juz wole sprawdzic sprawnosc obwodu wentylatora na zlaczu tego termowlacznika i wtedy mam pewnosc ze to termowlacznikYagr pisze:wykręcasz, wkładasz do garnka z wodą z podpiętym omomierzem i gotujesz, przejście powinno sie pojawić przed całkowitym gotowaniem się wody (zależy jaki masz termowłacznik i przy ilu stopniach włącza wentylator)

Ale rozumiem ze dla "zdesia" przygotowales wersje specjalna

Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- Yagr
- Posty: 14627
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
jasne, wiesz jak went rusza po zmostkowaniu to wiadomo że nic innego jak ten termowłacznik paść nie mógł ale skoro Albercik chce go sprawdzać tak przy okazji to proszę bardzo 
Nawiasem mówiąc mnie tez jutro czeka sprawdzenie wentylatora i termowłacznika i mam nadzieje że ich ułomność mi się tylko ubzdurała

Nawiasem mówiąc mnie tez jutro czeka sprawdzenie wentylatora i termowłacznika i mam nadzieje że ich ułomność mi się tylko ubzdurała

Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
czy pasuje to niewiedział, myślę że tak. musiał byś porównać lub zasięgnąć opinii fachowców jest ich tu pełno
tu są zdjęcia tej obudowy: http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.php?t=8199

tu są zdjęcia tej obudowy: http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.php?t=8199
Dzięki Yagr, ale nie trafiłeś 
Do mnie pasuje to:
http://www.ford-esklep.pl/index.php?pro ... cat_id=256
A przy okazji sprawdziłem - niestety ta obudowa do mnie nie podejdzie

Do mnie pasuje to:
http://www.ford-esklep.pl/index.php?pro ... cat_id=256

A przy okazji sprawdziłem - niestety ta obudowa do mnie nie podejdzie

A jestes pewny że masz czujnik w chłodnicy ?? Bo ja w swoim na pewno nie mam - wentylatorem steruje ECU.Albercik pisze:Jest jakaś możliwość sprawdzenia czujnika tego w chłodnicy? Bo wiatrak to sobie orzy okazji sprawdzę. termostat też mogę wymienić bez filozofii, ale jak czujnik - nie mam pojęcia...
A z resztą nie jestem pewny , ale w starszej wersji tego silnika włącznik wentylatora był na obudowie termostatu , tak ma kolega we fiescie - nie wiem czy tak samo jest w escorcie. U mnie obudowa jest identyczna tylko nie ma miejsca na czujnik i w chłodnicy też go nie mam .
- WieSiu
- Posty: 23542
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
monowtrysk ma na pewno w obudowie termostatu, EFI ma juz chyba w wiekszosci sterowanie przez komputer.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982