Chłodzenie silnika problem....

Moderator: Moderatorzy

combiasty-86

Chłodzenie silnika problem....

Post autor: combiasty-86 »

Witam wszystkich mam takowy problem
Jadąc dzis wskazówka temp doszła do połowy skali to włączyłem wentylator bo mam na przełącznik, i cały czas pracował wskazówka wychyliła sie jeszcze ciut ku górze dojechałem do domu... otwarłem maske węże dosyć ciepłe a chodnica lekko letnia...

Co to może byc zapchana chłodnica? zamknięty termostat? pompa? chociaż wydaje mi sie ze tam nie ma sie co popsuć zeby nie pompowało jak to posprawdzać?
Dodam jeszcze że węże lekko twardsze sie robią niż jak jest zimny więc chyba cos pompuje pompa

Silnik 1,4 Na mono mk5
Pozdrawiam i z góry dzienki
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Moim zdaniem jest wszystko OK
Połowa wskaźnika to jeszcze nie jest temperatura jaka jest potrzebna do otwarcia się termostatu.
Zakładając , że wskaźnik temperatury pokazuje prawidłowo , to w połowie - masz ok 60 - 70 C a do otwarcia się termostatu masz jeszcze trochę - czyli coś koło 92 - 95 C
Oczywiście trochę płynu przelatuje do chłodnicy ale tu załączyłeś wentylator - więc to trochę wychłodził.
Czujnik temperatury od wskaźnika masz przy termostacie i pokazuje temperaturę w silnika a nie na chłodnicy .
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
tom_1612

Post autor: tom_1612 »

U mnie jest troszkę inaczej, jak wskazówka pokazuje połowę to włącza się wentylator, termostat otwiera się przy 87 stopniach, w 1.4 myślę że jest tak samo.
A jakie powietrze dmucha z nawiewu jak dasz na ciepłe? Gorące??? Jeśli tak to stawiam na nie otwierający się termostat.
Albercik

Post autor: Albercik »

no to u mnie wygląda na to, że jest seria nieszczęść, bo: termostat jest cały czas otwarty na dużym obiegu. Nie przeszkadza mi to, więc luz. Ale stojąc kiedyś w warszawskim korku zauważyłem, że wskazóweczka zaczęła lecieć w górę i tak mijała pomału wszystkie literki napisu 'NORMAL'. Jak była pomiędzy A, a L, to dojechałem do celu. Zatrzymałem się i nie gasząc silnika wysiadłem, żeby zobaczyć, czy wichura chodzi. Nic. 0. Martwy wiatrak. Nie wiem tylko, czy to prąd nie dochodzi do wiatraka, czy sam wiatrak jest walnięty. Nie miałem jak sprawdzić, bo to było gdzieś w środku miasta, a póżniej ta sytuacja się nie powtórzyła. Jedno jest pewne: odkąd mam to auto (czyli od października) ani razu jeszcze mi się nie włączył wentylator.

Jest jakaś możliwość sprawdzenia czujnika tego w chłodnicy? Bo wiatrak to sobie orzy okazji sprawdzę. termostat też mogę wymienić bez filozofii, ale jak czujnik - nie mam pojęcia... :/
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14627
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Albercik pisze:Jest jakaś możliwość sprawdzenia czujnika tego w chłodnicy? Bo wiatrak to sobie orzy okazji sprawdzę. termostat też mogę wymienić bez filozofii, ale jak czujnik - nie mam pojęcia... :/
chodzi ci o termowłącznik?
wykręcasz, wkładasz do garnka z wodą z podpiętym omomierzem i gotujesz, przejście powinno sie pojawić przed całkowitym gotowaniem się wody (zależy jaki masz termowłacznik i przy ilu stopniach włącza wentylator)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23542
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Yagr pisze:wykręcasz, wkładasz do garnka z wodą z podpiętym omomierzem i gotujesz, przejście powinno sie pojawić przed całkowitym gotowaniem się wody (zależy jaki masz termowłacznik i przy ilu stopniach włącza wentylator)
mi by sie tak nie chcialo, juz wole sprawdzic sprawnosc obwodu wentylatora na zlaczu tego termowlacznika i wtedy mam pewnosc ze to termowlacznik :D

Ale rozumiem ze dla "zdesia" przygotowales wersje specjalna :D
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14627
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

jasne, wiesz jak went rusza po zmostkowaniu to wiadomo że nic innego jak ten termowłacznik paść nie mógł ale skoro Albercik chce go sprawdzać tak przy okazji to proszę bardzo :)

Nawiasem mówiąc mnie tez jutro czeka sprawdzenie wentylatora i termowłacznika i mam nadzieje że ich ułomność mi się tylko ubzdurała ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Albercik

Post autor: Albercik »

Yagr pisze:jak went rusza po zmostkowaniu to wiadomo że nic innego jak ten termowłacznik paść nie mógł
to nie można było tak od razu :P
tom_1612

Post autor: tom_1612 »

no to ja życzę powodzenia albercikowi latem... :mrgreen: :mrgreen:
<a tak przy okazji mam obudowę termostatu wraz z termostatem do oddania>
Albercik

Post autor: Albercik »

a pasuje do 1.3? :cool:
tom_1612

Post autor: tom_1612 »

czy pasuje to niewiedział, myślę że tak. musiał byś porównać lub zasięgnąć opinii fachowców jest ich tu pełno :lol:
tu są zdjęcia tej obudowy: http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.php?t=8199
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14627
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Albercik

Post autor: Albercik »

Dzięki Yagr, ale nie trafiłeś :P

Do mnie pasuje to:
http://www.ford-esklep.pl/index.php?pro ... cat_id=256 :)

A przy okazji sprawdziłem - niestety ta obudowa do mnie nie podejdzie :(
Falconx

Post autor: Falconx »

Albercik pisze:Jest jakaś możliwość sprawdzenia czujnika tego w chłodnicy? Bo wiatrak to sobie orzy okazji sprawdzę. termostat też mogę wymienić bez filozofii, ale jak czujnik - nie mam pojęcia... :/
A jestes pewny że masz czujnik w chłodnicy ?? Bo ja w swoim na pewno nie mam - wentylatorem steruje ECU.
A z resztą nie jestem pewny , ale w starszej wersji tego silnika włącznik wentylatora był na obudowie termostatu , tak ma kolega we fiescie - nie wiem czy tak samo jest w escorcie. U mnie obudowa jest identyczna tylko nie ma miejsca na czujnik i w chłodnicy też go nie mam .
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23542
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

monowtrysk ma na pewno w obudowie termostatu, EFI ma juz chyba w wiekszosci sterowanie przez komputer.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
ODPOWIEDZ