MK7 1.8 nie działa wentylator chłodnicy i klimatyzacja

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
bobson
Posty: 576
Rejestracja: 03 lis 2009, 18:08
Lokalizacja: Złotów
Kontakt:

MK7 1.8 nie działa wentylator chłodnicy i klimatyzacja

Post autor: bobson »

Witam, wertuje forum od dłuższego czasu ale nie mogę się połapać już co i jak.

Problem tyczy się Escorta MK7 1.8 16v z klimatyzacją.

1. nie działa wentylator chłodnicy nawet jak czujnik wszedł na czerwone pole.
2. po włączeniu klimatyzacji wentylator chłodnicy nie kręci się.
3. przy włączonej klimatyzacji w wtyczce od termowłącznika wentylatora (ten na wężu między termostatem a chłodnicą) zmostkowałem piny 4 i 5, wentylator włączył się, przy wyłączonej klimatyzacji wentylator nie włączył się.
4. mostkując piny 1-3 na wyłączonej klimatyzacji słychać było cyknięcie w przekaźniku ale wentylator nie włączał się, na włączonej nie usłyszałem żadnego cyknięcia.
5. zmostkowałem wtyczkę od rezystora na chłodnicy - wentylator włączył się

Co jeszcze sprawdzić? Co wykluczyć? Nie mam skąd wziąć jakichkolwiek części na podmianę a nie chce kupować wszystkiego jak popadnie.

Proszę o poradę.
Załączniki
wtyczka.JPG
wtyczka.JPG (9.5 KiB) Przejrzano 8792 razy
Mondeo MK3 2.2 TDCI
Focus C-Max 2.0 TDCI
Fiesta MK3 XR2i ITB
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23310
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

pierwsze pytanie, czy wlacza sie wentylator w przypadku gdy klimatyzacja dluzej podziala ? (ale to glownie latem zauwazysz).

Na pewno masz udzkodzony rezeysotr (opornik) wentylatora chlodnicy, do tego prawodpodobnie uszkodzony termowlacznik wentylatora chlodnicy (ten od tej 4-5 pinowej wtyczki). Koszt termowlacznika kolo 35-45 zl. Jak przekaznik pyka a nic sie nie dzieje,to wlasnie powod uszkodzonego rezysotora.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

WieSiu pisze: Na pewno masz udzkodzony rezeysotr (opornik) wentylatora chlodnicy,
Uszkodzenie tego elementu powoduje , że wentylator nie chodzi przy załączeniu klimy - ale na wolnych obrotach - na szybkich wentylator pracuje .
Tak jest u mnie (jeszcze bo na wiosnę wymienię opornicę na inną)
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
bobson
Posty: 576
Rejestracja: 03 lis 2009, 18:08
Lokalizacja: Złotów
Kontakt:

Post autor: bobson »

Co sprawdzić w takim razie abym miał pewność, co wymienić?

Zapomniałem dodać, gdy rozebrałem przekaźnik po włączeniu klimatyzacji włączała się mała cewka przyciągając płytkę ale wentylator się nie włączył. Po wciśnięciu ręcznie dużej płytki na drugiej cewce ( większej) wentylator włączał się nawet gdy nie było klucza w stacyjce :O

Tak ma być?
Mondeo MK3 2.2 TDCI
Focus C-Max 2.0 TDCI
Fiesta MK3 XR2i ITB
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23310
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Nie kombinuj z tym przekaźnikiem. Jeszcze raz powiem,skoro wentylator włącza się po zwarciu kabli na kostce od termowłącznika to wiadomo że to termowłącznik. A to że nie działa 1 bieg wentylatora a przekaźnik była przy zwarciu kabli na tej kostce to na pewno przez opornik wentylatora.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
piter
Posty: 505
Rejestracja: 17 kwie 2009, 23:16
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: piter »

z tego co piszesz to sam wentylator jest ok to moze wlacznik wentylatora jest walniety.jest on w obudowie termostatu wkrecony od gory na wtyczke przekazuje on info do kompa kiedy ma sie wlaczyc wentylator.czasem tego nie szukaj w wezu chlodnicy bo RKC nie ma takiego wlacznika w wezu
piter
Awatar użytkownika
bobson
Posty: 576
Rejestracja: 03 lis 2009, 18:08
Lokalizacja: Złotów
Kontakt:

Post autor: bobson »

WieSiu pisze:Nie kombinuj z tym przekaźnikiem. Jeszcze raz powiem,skoro wentylator włącza się po zwarciu kabli na kostce od termowłącznika to wiadomo że to termowłącznik. A to że nie działa 1 bieg wentylatora a przekaźnik była przy zwarciu kabli na tej kostce to na pewno przez opornik wentylatora.
OK. Podsumowując:

1. przekaźnik - sprawny
2. opornik - do wymiany
3. termowłącznik - ?


piter - po raz kolejny proszę, czytaj ze zrozumieniem... Chyba napisałem, że testowałem na wtyczce od termowłącznika na wężu a nie w termostacie i był efekt tego sprawdzania?
Mondeo MK3 2.2 TDCI
Focus C-Max 2.0 TDCI
Fiesta MK3 XR2i ITB
piter
Posty: 505
Rejestracja: 17 kwie 2009, 23:16
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: piter »

bobson pisze:piter - po raz kolejny proszę, czytaj ze zrozumieniem... Chyba napisałem, że testowałem na wtyczce od termowłącznika na wężu a nie w termostacie i był efekt tego sprawdzania?
czytam ze zrozumieniem! co z tego ze sprawdziles wtyczke mostkujac piny?! skoro i tak Ci nie zalacza wentylatora. wypnij wtyczke z termowlacznika i i podepnij drugi sprawny termowlacznik do wtyczki i wsadz to do kubka z wrzaca woda.jak wentylator zakreci to bedziesz wiedzial ze to termowlacznik jest walniety.tyle z mojej strony. aaaa i napisales ze masz termowlacznik w wezu? dziwne?to czemu nie sprawdzisz tego co jest wkrecony w obudowe termostatu?widze ze zdjecia Twojego silnika ze tak masz
piter
Awatar użytkownika
bobson
Posty: 576
Rejestracja: 03 lis 2009, 18:08
Lokalizacja: Złotów
Kontakt:

Post autor: bobson »

OMG jutro wyślę Ci zdjęcie gdzie znajduje się owy czujnik... a i sprawdzałem na nim i włączał się wentyl przy włączonej klimie. Tak ciężko to zrozumieć?
Mondeo MK3 2.2 TDCI
Focus C-Max 2.0 TDCI
Fiesta MK3 XR2i ITB
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14527
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

piter pisze:czytam ze zrozumieniem! co z tego ze sprawdziles wtyczke mostkujac piny?! skoro i tak Ci nie zalacza wentylatora
bobson pisze:3. przy włączonej klimatyzacji w wtyczce od termowłącznika wentylatora (ten na wężu między termostatem a chłodnicą) zmostkowałem piny 4 i 5, wentylator włączył się, przy wyłączonej klimatyzacji wentylator nie włączył się.
WieSiu pisze:skoro wentylator włącza się po zwarciu kabli na kostce od termowłącznika to wiadomo że to termowłącznik. A to że nie działa 1 bieg wentylatora a przekaźnik była przy zwarciu kabli na tej kostce to na pewno przez opornik wentylatora.
i koniec w temacie
jak bobson, wymieni termowłacznik i opornice to napisze czy wszystko hula.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

piter pisze:i napisales ze masz termowlacznik w wezu? dziwne?
U mnie jest jak na zdjęciu widać (w dziale elektrycznym ) na wężu tuż przy chłodnicy od spodu tego węża a przy termostacie są tylko czujniki temperatury wody 2 szt.
bobson, jak będziesz wykręcał ten czujnik od załączania wentylatora to raczej nie przez siłę , bo wytargasz całe mocowanie czujnika w wężu.
Polej gwint porządnie WD40 przed rozpoczęciem manewru i daj mu czas z 10 minut.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
bobson
Posty: 576
Rejestracja: 03 lis 2009, 18:08
Lokalizacja: Złotów
Kontakt:

Post autor: bobson »

Panowie idzie jakoś naprawić tą opornice? Bez kitu ale nie uśmiecha mi się wydać 140 plus wysyłka za kawałek drutu... Jaką to musi mieć oporność? Jakie parametry pracy? Można to czymś zamienić?

Edit: takie coś da rade?

http://www.allegro.pl/item934346981_rez ... r_40w.html
Mondeo MK3 2.2 TDCI
Focus C-Max 2.0 TDCI
Fiesta MK3 XR2i ITB
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14527
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23310
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
bobson
Posty: 576
Rejestracja: 03 lis 2009, 18:08
Lokalizacja: Złotów
Kontakt:

Post autor: bobson »

Witam, rozebrałem gada. Drut wydaje się być OK, nawalił bezpiecznik termiczny...

Wie ktoś jakie to cholerstwo ma parametry? Z mojego nic nie odczytałem;/

[ Dodano: Czw 01 Kwi, 2010 ]
Panowie, problem dalej nierozwiązany....

Wymieniłem termo włącznik ale nie mam jeszcze rezystora. Wentylator i tak nie działa....
Jak zwieram piny w wtyczce słychać jakiś przekaźnik w okolicach nawiewu przy akumulatorze - pod podszybiem. Nie jest to ten zielony przekaźnik o którym pisałem wcześniej.

O co tu chodzi? Powoli dostaje szału z tym escortem, nasrane czujników czujniczków i nie wiadomo co jest 5....
Mondeo MK3 2.2 TDCI
Focus C-Max 2.0 TDCI
Fiesta MK3 XR2i ITB
ODPOWIEDZ