[MK7] - fabryczny alarm się nie uzbraja, a czasem wyje

Moderator: Moderatorzy

jarman

[MK7] - fabryczny alarm się nie uzbraja, a czasem wyje

Post autor: jarman »

Witam!

Mam problem z fabrycznym alarmem. Można go załączyć na dwa sposoby:

1.
zdalnie poprzez kluczyk z IrDA. Odbiornik wew. samochodu znajduje się przy suficie na granicy przednich i tylnich siedzeń. Kluczykiem można było zamknąć/otworzyć centralny albo przy podwójnym naciśnięciu guzika załączyć alarm. O załączanym alarmie informowały mrugające 2x migacze.

2.
kluczykiem poprzez zamek w drzwiach kierowcy lub pasażera. Żeby alarm uzbroić należy najpierw przekręcić kluczyk w lewo (tak jakbym zamykał) a następnie w prawo. Podobnie jak wyżej o załączonym alarmie informowały mrugające 2x migacze.

W pewnym momencie kluczyk całkiem przestał działać zdalnie - ani nie zamykał/otwierał auta, ani tym bardziej nie załączał alarmu. Alarmu też nie można załączyć drugim sposobem. Mimo to czasem zanim otworzę auto wpierw otwieram bagażnik - bywa, że alarm zacznie wyć.

Chciałbym przywrócić działanie alarmu i zdalnego kluczyka. Może spotkaliście się z tego typu usterką?

pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 17 lut 2010, 08:11 przez jarman, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23541
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

po pierwsze to alarm z tego co ja wiem dziala juz po normalnym zamknieciu auta (bez krecenia w ta i w ta). Informuje o dzialaniu alarmu dioda ktora co jakis czas sobie mignie. A co do tego migniecia 2x kierunkami,to jest to oznala,za zadzialalo podwojne ryglowanie (brak mozliwosci otworzenia auta od wewnatrz).

Co do pilota,to musisz sprawdzic baterie, jak jest rozladowana,to zmieniasz i przeprowadzasz ponowny proces przypisania pilota (kluczyka) do auta (w instrukcji powinienes miec to napisane,jak to zrobic).

A co do zamkow,to sproboj zamknac auto ta metoda ze najpierw otwierzasz potem zamykasz kluczykiem ale od strony pasazera. Jesli zadziala, to powiem Ci co dalej :D
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
jarman

Post autor: jarman »

WieSiu pisze:Co do pilota,to musisz sprawdzic baterie, jak jest rozladowana,to zmieniasz i przeprowadzasz ponowny proces przypisania pilota (kluczyka) do auta (w instrukcji powinienes miec to napisane,jak to zrobic).
Bateryjki wymieniałem w maju zeszłego roku. Myślisz, że przez rok mogły się rozładować?
WieSiu pisze:A co do zamkow,to sproboj zamknac auto ta metoda ze najpierw otwierzasz potem zamykasz kluczykiem ale od strony pasazera.
Zgodnie z sugestią spróbowałem od strony pasażera. Migacze nie zamrugały. Może wsadzę kogoś do środka i sprawdzimy czy faktycznie po wykonaniu sekwencji kluczykiem tył-przód idzie otworzyć auto od środka.

[ Dodano: Wto 16 Lut, 2010 ]
WieSiu pisze: przeprowadzasz ponowny proces przypisania pilota (kluczyka) do auta (w instrukcji powinienes miec to napisane,jak to zrobic).
Akurat tego w instrukcji nie znalazłem, poszukam w necie.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23541
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

jeśli nie reaguje nawet od strony pasażera to szczerze nie mam na ta chwilę pomysłu. Sprawdzić bezpieczniki włącznie z tym co od góry skrzynki (niektóre tam mają bezpiecznik). Ale zastanawia mnie dlaczego włącza Ci się alarm przy otwieraniu klapy. On nie powinien wtedy się włączyć. I to właśnie trochę mi nie pasuje bo wynikałoby że bezpieczniki są ok. A co do programowania kluczyka,to poszukaj na stronie www.klubpumy.pl tam mają omówiona procedurę programowania takiego kluczyka,bez rejestracji można tam chyba przeszukiwać forum.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
jarman

Post autor: jarman »

WieSiu już mi nieźle pomogłeś, bo kluczyk zadziałał - faktycznie na klubie pumy znalazłem działający sposób programowania klucza. W ogóle to posprawdzałem jeszcze ryglowanie i też działa niezależnie czy od strony kierowcy czy pasażera. Jedyna rzecz, która nie działa to chyba te migacze sygnalizujące zaryglowanie drzwi. Może masz jakiś pomysł na to?
Awatar użytkownika
Mucka13
Posty: 163
Rejestracja: 15 cze 2009, 19:57
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Mucka13 »

a normalnie kierunkowskazy Ci działają??
sprawdz bezpiecznik od kierunków
jarman

Post autor: jarman »

Mucka13 pisze:a normalnie kierunkowskazy Ci działają??
sprawdz bezpiecznik od kierunków
No pewnie, że działają. Awaryjne też działają. Myślę, że układ sterowania systemem Double-Lock jest jakoś tam połączony z kierunkami. Może przez przekaźnik na skrzynce bezpieczników?
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14625
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Nie wiem jak było w essie, ale w innych czasem można poprzes odpowiednią sekwencję naciśnięć pilota albo wraz ze stacyjka wyłączyć miganie i włączyć tryb "cichy". Ale tak jak napisałem wcześniej - nie mam podwójnego ryglowania i nie wiem czy w essie też jest opcja cicha. Jesli tak to mogłoby to tłumaczyć te kierunki ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23541
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Co do kierunków,to nie pomogę,bo moja praktyczna wiedzą na ten temat się już skończyła. Fajnie że wszystko działa. Przy okazji proszę napisz tutaj jak dopisać ten kluczyk do centralki. Bo niech i tutaj będzie ta wiedza dostępna dla innych
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
jarman

Post autor: jarman »

Dla potomnych opis programowania zdalnego kluczyka IrDA
Obrazek

1. KLUCZYK W STACYJCE
Wkładamy kluczyk do stacyjki, przekręcamy do pozycji ACC (I stopień w stacyjce). Dioda przy zegarze powinna się zapalić (nie mrugać). Gdy dioda się pali przekręcamy kluczyk do pozycji 0 i wyciągamy ze stacyjki. Tym sposobem zainicjowaliśmy tryb programowania. Tryb powinien być aktywny przez 30sek.
Uwaga: Możliwe, że dioda zapali się po wyjęciu kluczyka.

2. KLUCZYK SKIEROWANY NA ODBIORNIK IrDA
Odbiornik umieszczony jest przy oświetleniu na podsufitce. Po wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki (dioda przy zegarze zapalona) kierujemy kluczyk na odbiornik IrDA i naciskamy przycisk oznaczony na rysunku numerem 2 (z jedną strzałką). Trzymamy ten przycisk przez parę sekund do zapalenia się jego diody. Jak ta się zapali to niepuszczając przycisku nr 2 naciskamy 3x przycisk oznaczony na rysunku nr 1 (z dwoma strzałkami). Następnie puszczamy oba przyciski. Po zwolnieniu przycisków dioda przy zegarze powinna zamruga - jest to informacja o przypisaniu klucza.

3. KLUCZYK Z POWROTEM W STACYJCE
Następnie wkładamy kluczyk z powrotem do stacyjki i przekręcamy go w pozycję ZAPŁONU (II stopień w stacyjce), następnie do pozycji 0 i gotowe - klucz zaprogramowany.

Nie należy się śpieszyć, czasu jest dość.
ODPOWIEDZ