Obrotomierz nie chodzi...
Moderator: Moderatorzy
Obrotomierz nie chodzi...
Witam serdecznie wszystkich forumowiczów:) Niedawno kupiłem Escorta i to już drugi samochód tego modelu w mojej karierze. Mam problem ponieważ obrotomierz nie chodzi, a Pan od którego kupiłem autko powiedział, ze wystarczy wpiąć jakiś przewód do skrzyni biegowi nie mam pojęcia jak to zlokalizować ten przewód. Drugi problem to z dnia na dzień lusterka elektryczne przestały działać i ogrzewanie tylnej szyby. Proszę o radę jak to rozwiązać:) Pozdrawiam
- Yagr
- Posty: 14625
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Wszystko fajnie tylko... mamy szukać rozwiązania dla wersji z silnikiem 1,8 benzyna 60 KM? Co to za silnik???
na temat obrotomierza sporo tematów juz było i na pewno coś sobie znajdziesz lub ci podpowiemy tylko sprecyzuj ten twój silnik bo nie wiem czy to 1,8D 60KM, czy 1,8 benzyna 105KM albo 115KM a rozwiązania obrotomierza w benzynie i dieslu są różne.
Lusterka i szyba to obwody na tym samym bezpieczniku - sprawdx bezpiecznik.
No, ok teraz wiadomo czym jeździsz. W dieslach nie jest obrotomierz podpinany pod skrzynię (zreszta w benzynie tez nie, ktoś cia w maliny wpuścił) tylko popd wyjście z alternatora.
na temat obrotomierza sporo tematów juz było i na pewno coś sobie znajdziesz lub ci podpowiemy tylko sprecyzuj ten twój silnik bo nie wiem czy to 1,8D 60KM, czy 1,8 benzyna 105KM albo 115KM a rozwiązania obrotomierza w benzynie i dieslu są różne.
Lusterka i szyba to obwody na tym samym bezpieczniku - sprawdx bezpiecznik.
No, ok teraz wiadomo czym jeździsz. W dieslach nie jest obrotomierz podpinany pod skrzynię (zreszta w benzynie tez nie, ktoś cia w maliny wpuścił) tylko popd wyjście z alternatora.
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Więc co do silnika to prosty diesel bez turbiny, 60 km. Bezpieczniki sprawdzałem, ale na oko nie widzę żeby który się spalił. Który numer bezpiecznika za to odpowiada?? Dodam, że ogrzewanie szyby przedniej działa bez problemu, a jak chce włączyć tylna to słychać takie delikatne puknięcie i się nie załącza.
Jak kupowałem to były właściciel tak powiedział, a ja tak dokładnie na samochodach się nie znam, także piszę co mi powiedziano przy kupnie.cidzej pisze:obrotomierz sygnal ze skrzyni ?? chyba ktoś tu konfabuluje![]()
-
- Posty: 978
- Rejestracja: 01 lis 2009, 18:21
- Lokalizacja: Wiązownica
U mnie również obrotomierz nie śmiga, kiedyś normalnie hulał sobie, aż nagle przestał. Patrzyłem przy altku i tam chyba wszystko ok.
Jamszoł jaki nr ma ten bezpiecznik od obrotomierza ? Nie kumam za bardzo, z lewej strony nic nie pisz o obrotomierzu
W MK6 było inaczej ? Mój jest 94r.
U mnie już całkiem się coś popieprzyło z tą elektryką, podgrzewanie przedniej szyby jakieś zwarcie ma i akumulator pada po 2h całkowicie. Kontrolka w tym przycisku od włączania ciągle się świeci. Musiałem bezpiecznik wyjąć
.
W przyszłym tygodniu muszę odwiedzić elektryka niech wszystko przebada i doprowadzi to do ładu tak jak ma być
Pozdr.
Jamszoł jaki nr ma ten bezpiecznik od obrotomierza ? Nie kumam za bardzo, z lewej strony nic nie pisz o obrotomierzu

U mnie już całkiem się coś popieprzyło z tą elektryką, podgrzewanie przedniej szyby jakieś zwarcie ma i akumulator pada po 2h całkowicie. Kontrolka w tym przycisku od włączania ciągle się świeci. Musiałem bezpiecznik wyjąć

W przyszłym tygodniu muszę odwiedzić elektryka niech wszystko przebada i doprowadzi to do ładu tak jak ma być

Pozdr.
- Yagr
- Posty: 14625
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
mateusz_175, bezpiecznik był podany do grzanych lusterek i szyby - do obrotka nie znajdziesz
Może niby wyglądac na altku że jest ok ale trzeba przeczyścic - zdjąć ten kabelek od obrotka (najlepiej pozostałe kable tez przy okazji), oczyścic z brudu, odrdzewić, zabezpieczyć kontaktem skręcić z powrotem. W tym wypadku można tez zastosować patent z klem aku - z wierzchy te styki pokryć wazelina techniczną co zabezpieczy przed wpływem wody.

Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- kupiec
- Posty: 12913
- Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
- Lokalizacja: tychy
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 2005
- Generacja: Inny samochód
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
może altek pada? a jak tam u Ciebie z paskiem? jak jest słabo napręzony to też nie będzie pokazywał obrotów. u mnie tak jest że został założony za długi pasek i jak się ślizga to obroty "spadają".
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Wiec wymieniłem bezpiecznik numer 1 i nie pomogloJamszoł pisze:Czyli przekaźnik dziala - bezpiecznik albo waalniety albo zaśniedziały mu styli - tak czy tak - wymień go.


- Yagr
- Posty: 14625
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
stoper86, możesz mieć inna tablicę bezpieczników, przecież masz rozpiskę który bezpiecznik za co odpowiada na wewnętrznej stronie pokrywy bezpieczników
Jeśli masz tablicę 34-bezpiecznikowa to może byc bezpiecznik nr 27 - ma mieć 25A
Jeśli masz tablicę 34-bezpiecznikowa to może byc bezpiecznik nr 27 - ma mieć 25A
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
-
- Posty: 978
- Rejestracja: 01 lis 2009, 18:21
- Lokalizacja: Wiązownica
Wydaje mi się że to całkiem możliwe. Szkoda że w takim miejscu dali te przekaźniki i akumulator które są ciągle narażone na wodę i wilgoć. Znalazłem tą jedną część szarego przekaźnika który jest za aku i go kiedyś założyłem, ta kontrolka podgrzewania szyby przeważnie szybko mrugała ( tylko gdy odpaliłem samochód ). Wtedy coś się spierniczyło i świeciła nawet gdy wyłączyłem zapłon.Jamszoł pisze:mógł się zawiesić przekaźnik - dostał wilgoci - zaśniedział - zamarzł i szyba grzeje cały czasmateusz_175 pisze:podgrzewanie przedniej szyby jakieś zwarcie ma i akumulator pada po 2h całkowicie.
Kupiec, również możliwe że altek pada bo auto ma już troche km nabite i nie był remontowany. Pasek wymieniałem w styczniu chyba. Niestety na tej śrubie regulacyjnej którą się tam kręci żeby podciągnąć są ząbki ciachnięte i troche cięzko podciągnąć pasek. Luz ma odpowiedni sądzę, lecz delikatnie chyba go podciągnę. Na starym było już luźno i często piszczał. Jest jeszcze taki mont. Odpalę samochód i kontrolka ładowania delikatnie się żarzy, dodam nie dużo gazu i przestaje się żarzyć. Najlepiej to widać gdy jest ciemno. To chyba altek się prosi o remont.kupiec pisze:może altek pada? a jak tam u Ciebie z paskiem? jak jest słabo napręzony to też nie będzie pokazywał obrotów. u mnie tak jest że został założony za długi pasek i jak się ślizga to obroty "spadają".
Yagr, no własnie tak myslałem że nie ma bezpiecznika od obrotomierza, ale tak jakoś nie zrozumiałem co napisał Stoper86 że takie pytanie nasunęło mi się.
Kiedyś ściągałem te kabelki od alternatora ale nic to nie pomogło. Gdy będę podciągał pasek to ściągnę je, przeczyszcze itp no i zobacze.
Stoper sorry że się wepchałem w temat.
Dzięki za odpowiedzi.
Pozdr

Ja czasem siebie też nie rozumiemateusz_175 pisze:ale tak jakoś nie zrozumiałem co napisał Stoper86
