Wycie przy puszczaniu sprzęgła na biegu

Moderator: Moderatorzy

Albercik

Wycie przy puszczaniu sprzęgła na biegu

Post autor: Albercik »

Mam taki problem. Jak ruszam i mam powyżej 1000 obr/min to przy puszczaniu sprzęgła słychać takie jakby wycie/buczenie coś w tym stylu. Jak mam mniej, to tego nie słychać, ale za to cały przód zaczyna (dosłownie) podskakiwać, jakbym stracił przyczepność na zuźytych amorach. Porblem jest odkąd kupilem to auto, ale jakoś nie miałem weny się za to zabrać, a teraz i tak muszę sprzęgło wymienić, bo docisk siada.

Zanim mnie zlinczujecie, że sam sobie odpowiedziałem czy coś, to dodam: dzieje się tak tylko przy ruszaniu. Na jedynce. Jak ruszam z dwójki to też potrafi, ale znacznie ciszej i krócej to trwa (na jedynce, to jest na prawie całej długości sprzęgła). Na wstecznym tego nie ma. z trójki nie ruszałem :P

Zakładam ten temat, bo nie jestem pewny czy to sprzęgło, a skoro i mam zrzucać skrzynię, to wolałbym wiedzieć co od razu zrobić. Możliwe przyczyny, które sam sobie wymyśliłem to:
- docisk
- łożysko oporowe
- łożysko wałka
- łożysko wału
- półosie
- przeguby (ale tu by chyba raczej stukało/terkotało)

Może ktoś juź to przerabiał i może pomóc?
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Może ktoś już to przerabiał ?

Tak przerabiałem - jakieś 200 - 300 razy :mrgreen:

To jest wina zużytego docisku (krzywego)
Jak się wyrobią łapki słoneczka i krzywo biorą to właśnie tak zrywa.\
Jak ściągniesz skrzynię to wtedy możesz sobie sprawdzić przeguby - będziesz miał je na wierzchu i odciążone to wtedy łatwo sprawdzić .
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Albercik

Post autor: Albercik »

Ale piszesz o wyciu, czy podskakiwaniu? czy to jedno i to samo? sorry za głupie pytania, ale nie kontaktuję co się dzieje po robocie... :/
new90
Posty: 705
Rejestracja: 17 cze 2009, 11:44
Lokalizacja: Radom

Post autor: new90 »

Jamszoł to tyle samochodow miałes czy w essie 300 razy docisk wymieniałes? hehe :razz:
~~>najszybszy w miescie<~~ :P
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Mamy we firmie w tej chwili do naprawy ponad 1500 samochodów - najmniejsze Seicento - największe - dźwigi 14 tonowe na Tatrze .
W tym roku będę miał 30 -to lecie
Wymiana sprzęgła - to średnio 2 - 3 na dwa tygodnie + pomoc któremuś koledze przy wymianie .
Wczoraj - dziś i jutro kończymy wymianę sprzęgła w LIAZ-zie skrzynia waży 800 kg :mrgreen:
Albercik pisze:Ale piszesz o wyciu, czy podskakiwaniu?
gdy jest krzywy docisk bo nie równo dochodzi do tarczki a wyje łożysko , bo też nie dochodzi do docisku równo.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
new90
Posty: 705
Rejestracja: 17 cze 2009, 11:44
Lokalizacja: Radom

Post autor: new90 »

Jamszoł, ile U ciebie kosztuje wymina sprzegła?
~~>najszybszy w miescie<~~ :P
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Robimy tylko swoje zakładowe samochody
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
new90
Posty: 705
Rejestracja: 17 cze 2009, 11:44
Lokalizacja: Radom

Post autor: new90 »

ja i tak pojezdze na swoim az sie rozleci całkiem albo do swapa :razz:
~~>najszybszy w miescie<~~ :P
Albercik

Post autor: Albercik »

No dobra. To może korzystając z tematu się podpytam o inną rzecz. Mianowicie spi**rza mi olej między skrzynią, a blokiem. W dodatku leje się na sprzęgło, co na pewno mu dobrze nie robi. Pytanie tylko czy to częsta usterka w 1.3 i czy to może być uszczelniacz skrzyni, czy bloku... Bo np. w Marei i Bravo (obu) to przerabiałem i tam było odgórnie wiadome, że stałą usterką jest uszczelniacz skrzyni. Można było kupować w ciemno, bo było wiadomo, że to to :mrgreen: A jak jest z Fordem?

[ Dodano: Czw 21 Sty, 2010 ]
BTW - takie będzie dobre?
http://moto.allegro.pl/item886383176_sp ... tanio.html
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Naj lepiej wziąć to na "niucha" - powąchaj olej w silniku i ten w skrzyni - to jedna opcja
Druga - weź na palec i rozetrzyj olej silnikowy i ten ze skrzyni - też powinieneś dojść który to.
Przypatrz się dokładnie miarce oleju w silniku , czy nie ubywa go zbyt szybko.

Ja osobiście obstawiam że to olej z silnika - uszczelniacz tylny walu.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Albercik

Post autor: Albercik »

No właśnie w tym rzecz, że w silniku olej to od wymiany do wymiany bez dolewania. Ubywa go ze 100 na tysiąc km... A skrzynia ostatnio dziwnie chodzi bo po dłuźszym postuje biegi trzeba młotkiem wbijać tzn. chodzi jak nóż w maśle z lodówki (ale jest teraz zimno i u matki w Foce chodzi tak samo, więc to chyba przypadłość Forda), ale od jakiegoś czasu jak już się rozgrzeje, to biegi chodzą lekko, ale wchodzą z takim lekkim chrupnięciem, jakby synchronizatory były rozwalone. Ale to chyba nie możliwe, bo jest tak na wszystkich biegach, niezależnie od prędkości obrotowej silnika... Więc tu raczej obstawiam na skrzynię, ale to chyba się okaże dopiero jak wyciągnę sprzęgło aaa co do zapachu to cięźko teraz stwierdzić, bo wszystko zmarznięte jest...

Wogóle to będzie hardcore ze sprzęgłem, bo nie mam jak podnieść auta. Podnośnik pewnie przejdzie przez progi jak ciepły nóż przez masło. Z tyłu to pod wahacze się podstawi, ale przód, to nie mam pojęcia jak zrobić :???:
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14625
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Albercik, nie ustawiaj z tyłu podnośnika pod belką (tam nie ma wahaczy tylko belka wleczona) bo sobie ją pokrzywisz i dziwnie auto będzie jeździć albo opony zdzierać....
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Albercik

Post autor: Albercik »

no to jak go k*****a podnieść... :/
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14625
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

masz przecież punkty do tego przeznaczone na podłóżnicach... te z lit. "c" to właśnie punkty podnoszenia dla podnośników warsztatowych ;),


... i skontroluj czy ten wyciek to czasem od uszczelki miski nie idzie ;) U mnie po jej wymianie suchutko w tym miejscu a też wyglądało jak ze skrzyni
Załączniki
podnoszenie.jpg
podnoszenie.jpg (29.91 KiB) Przejrzano 9256 razy
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Albercik

Post autor: Albercik »

Yagr pisze:znaczone na podłóżnicach
na czym?? u mnie tego już od dawna nie ma bo uległo biodegradacji :P razem z progami, których kawałki nawet dziś zostawiłem w jakiejś zaspie, w której parkowałem... :mrgreen:

Dla podnośników warsztatowych są punkty 'B'. 'C' jest dla holowników i podnośników które podstawia się pod auto od spodu, a nie od boku :P

[ Dodano: Pią 22 Sty, 2010 ]
a co do miski, to zobaczę :)
ODPOWIEDZ