Problemy z elektryką

Moderator: Moderatorzy

wilq_90

Problemy z elektryką

Post autor: wilq_90 »

Witam ;)

Mam problem z elektryką w moim essim.
Problem wygląda tak, ze jak mi się mocniej podświetlą zegary(gdy dodam gazu) to wyłącza mi się radio ... Dzieje się to sporadycznie ale jednak trochę denerwuje.

Ma ktoś może pojecie co może być przyczyna?
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Temat przenioslem .
wilq_90, jesteś na forum już od listopada - jeszcze się nie nauczyłeś , że tematy zakladamy w odpowiednim dziale ? :evil:
Dział "Naprawa i modernizacja " służy do opisu napraw i modernizacji - jak sama nazwa wskazuje .
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
wilq_90

Post autor: wilq_90 »

Przepraszam :o trochę przesadziłem :-| Chyba jeszcze śpię , Raczej się to już nie powtórzy :548:
Blazey

Post autor: Blazey »

Regulator napięcia i obwód ładowania do sprawdzenia.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23541
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

wilq_90 pisze:ze jak mi się mocniej podświetlą zegary(gdy dodam gazu)
najpierw napraw to co Ci zacytowalem. Sprawdz obwod ladowania akumulatora i sam akumulator. Zegary nie powinny sie mocniej podswietlac gdy dodajesz gazu. Zawsze powinny tak samo swiecic, no chyba ze obciazyc na maxa caly uklad ladowania,to wtedy TROSZECZKE maja prawo slabiej swiecic.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Albercik

Post autor: Albercik »

wilq_90 pisze: jak mi się mocniej podświetlą zegary(gdy dodam gazu)
a jak ze światłami mijania? zachowują się tak samo, jak zegary?
mlekolowickie

Post autor: mlekolowickie »

masz fabryczne radio? przy moim fabrycznym podczas jazdy wysuwala sie kostka i radio sie wylaczalo, wystarczylo przetrzec styki
wilq_90

Post autor: wilq_90 »

tak światła mijania ;/
radio nie jest fabryczne, styki są czyste wiec w weekend trzeba sprawdzić ładowanie,
ale prawdopodobnie jest to regulator.
Albercik

Post autor: Albercik »

ale to dziwne, że Ci się radio wyłącza jak dasz gazu... Weż no zrób jeszcze taki patent: wywal radio i podłącz inne :P jak będzie to samo, to weż miernik (najlepiej wychyłowy, nie elektroniczny) i wejdź w kostkę radia na plus i masę i zobacz co się będzie działo po dodaniu gazu. zobacz czy nie masz skoków napięcia.

A jeszcze jedno: radio Ci się wyłącza na amen, czy tylko wyłącza i od razu włącza??
wilq_90

Post autor: wilq_90 »

wyłącza się i jak zegary przestana tak mocno świecić to mogę włączyć...
dziwne troszkę;]
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Możliwe , że radio ma jakieś zabezpieczenie przed wzrostem napięcia .
koledzy podpowiadali Ci , żebyś zmierzył napięcie ładowania .
Zmierzyłes czy nadal tylko się pytasz i nic z tym nie robisz ?
Przez internet się nie naprawi :mrgreen:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Blazey

Post autor: Blazey »

Wcale nie dziwne.
Jamszołu dobrze prawi! Weźmiesz się za to, czy będziesz tylko ględził?
Albercik, gdzie w tym pomiarze przewaga miernika wychyłowego?
Albercik

Post autor: Albercik »

Blazey pisze:gdzie w tym pomiarze przewaga miernika wychyłowego?
miernik wychyłowy ma mniejszy czas reakcji i dokładniejsze wskazania. Bo może być taka sytuacja, że na elektroniku bedzie pokazywało 13V, podskoczy na pół sekundy na 13,5V i wróci spowrotem na 13V, a tak na prawdę będzie pomiędzy tymi dwoma wartościami skok np. na 15V, ale będzie to ułamek sekundy i miernik elektroniczny tego nie wychwyci. Oczywiście nie gwarantuję, że wychyłowy to wyłapie, ale jest większa szansa :) Dlaczego większość elektroników, którzy potrzebują precyzji pomiaru pracuje na wychyłówkach?
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11775
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

dobra Panowie, to nie jest temat o wyższości jednych mierników nad innymi ! jak chcecie sobie o tym pogadać to PW lub załóżcie inny temat !

ps. Albercik jak elektronik potrzebuje precyzyjnego pomiaru to podpina oscyloskop :D
wilq_90

Post autor: wilq_90 »

Nie denerwujcie się :roll: narazie zbieram informacje na ten temat.
Napisałem przecież że sprawdzę to w weekend - aktualnie jestem w internacie tzn od pon-pt aaa
Zablokowany