Kontrolka oleju

Moderator: Moderatorzy

Foxkrzysiek

Kontrolka oleju

Post autor: Foxkrzysiek »

Witam dawno nie pisałem poniewaz siedze tam gdzie sie jezdzi po lewej stronie. Jak przyjezdzam to oczywiscie jezdze moim essim i wszystko jest ok ale od paru di mam taki problem jak jade i silnik juz jest rozgrzany to po wcisnieciu sprzegla lub po wrzuceniu na luz mruga mi kontrolka oleju?? Stan oleju jest taki jaki powinien byc mozecie podpowiedziec gdzie szukac jakiejs przyczyny?? Na zimnym silniku nie ma takiego czegos dopiero jak sie rozgrzeje porzadnie.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23542
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Zapewne najpierw należało by zajrzeć czy z czujnikiem ciśnienia oleju jest wszystko ok. Możesz profilaktycznie wymienić,bo drogi nie jest max 30zł. Ale przy okazji kontroli czujnika zajrzyj też na przewód do niego dochodzący. Może akurat to tylko jego wina. I niej nadzieję że to tylko któreś z w/w problemów.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3482
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

Lub po prostu olej jest do d...y i robi się rzadki, a co za tym idzie pompa nie jest w stanie wytworzyć ciśnienia. Albo właśnie się "kończy" (ta pompa).
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Wersja pesymistyczna :mrgreen: :mrgreen: kończą się panewki na wale i ciśnienie s.... :mrgreen:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Blazey

Post autor: Blazey »

Rzecz pierwsza, podstawowa i konieczna: wykręcić czujnik, wkręcić manometr i sprawdzić, jakie jest realne ciśnienie oleju. I wszystko będzie jasne.
Bo w tej chwili można tylko gdybać:
- czujnik,
- olej (choć to bym wykluczył, bo skoro zaczął problemy zaczęły się teraz, jak jest chłodniej...),
- przewód,
- pompa,
- zawór ciśnieniowy,
- panewki,
- ...
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12912
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

a ja obstawiam filtr oleju :razz: . miałem tak że jak dałem na luz albo obroty spadły poniżej 1000 to zapalała się kontrolka oleju. po wymianie filtrai oleju objawy ustały. kupiłem nawet czujnik i teraz mam dwa :)
wymień olej i filtr.
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
vlodek

Post autor: vlodek »

Mam podobny problem, pojawił się on po remoncie silnika. Podczas gwałtownego hamowania albo przy ostrym skręcie zapala się kontrolka oleju i po chwili gaśnie. Silnik jest zalany półsyntetykiem. Przed remontem jeździł na mineralnym. Wał i panewki wyglądały na dobre a pompa oleju nie była ruszana. Czyściłem czujnik oleju i sprawdziłem przewód ale nie dało to rezultatu. Podejrzewam filtr oleju bo przed remontem silnik chlał dosłownie 40-50l oleju na 10000km więc lałem co chwile do silnika wszystkie spuszczone z aut oleje (10w/40) bo i tak po kilku km go nie było :razz: Po remoncie wymieniłem olej z filtrem ale po jakiś 100km problem się pojawił więc myślę, że to wina przytkanego filtra, wymieniać :?:
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Wymień
Ale tu może być jeszcze inny problem - źle (nieszczelnie) zamontowana rurka olejowa wraz z filtrem siatkowym (u nas nazywają to "smok" - gdy hamujesz lub ostro skręcasz , olej przepływa w którąś tam stronę i sitko wyłazi ponad poziom oleju i zaczyna ssać powietrze .
Gdy skonczysz manewr olej powraca na miejsce i zaczyna znów być wsysany.
Możliwe , że ten co robił remont silnika podgioł rurkę wraz ze "smokiem" do góry , bo mu nie chciała wyleść misa olejowa .
Jeśli utrzymujesz olej na poziomie - pół stanu na miarce lub 3/4 , to dolej do max a nawet z 1-2 mm ponad max i zobacz czy przestała się zapalać kontrolka .
Na pewno nie jest to wina czujnika czy filtra oleju - ale filterwk zmień - na pewno cały syfilis od tamtych zlewek oleju został przepłukany i siedzi we filtrze.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
vlodek

Post autor: vlodek »

Jamszoł pisze:Możliwe , że ten co robił remont silnika podgioł rurkę wraz ze "smokiem" do góry , bo mu nie chciała wyleść misa olejowa .
Remont robiłem sam i smoka nie tykałem wiec to raczej też wykluczam. Dodam jeszcze, że po zapaleniu silnika kontrolka gaśnie po ok 2-3sek. od odpalenia a przedtem gasła już podczas kręcenia rozrusznikiem

[ Dodano: Sro 13 Sty, 2010 ]
I oczywiście przed remontem olej był dużo rzadszy
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14625
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

vlodek pisze:[ Dodano: Sro 13 Sty, 2010 ]
I oczywiście przed remontem olej był dużo rzadszy
nie rozumiem... zrobiłes remont i zalałeś gęściejszym olejem niż przed remontem?
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
vlodek

Post autor: vlodek »

Yagr pisze:nie rozumiem... zrobiłes remont i zalałeś gęściejszym olejem niż przed remontem?
vlodek pisze: przed remontem silnik chlał dosłownie 40-50l oleju na 10000km więc lałem co chwile do silnika wszystkie spuszczone z aut oleje (10w/40) bo i tak po kilku km go nie było :razz: Po remoncie wymieniłem olej z filtrem
Tak, ponieważ nowy olej jest jednak gęściejszy od starego który już swoje przejechał
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14625
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

vlodek pisze:Tak, ponieważ nowy olej jest jednak gęściejszy od starego który już swoje przejechał
A widzisz, to zależy od temperatury ;) Taki spracowany będzie gęściejszy od nowego w niskich temperaturach a szybciej będzie rwał film olejowy w wysokich. Zrozumiałem po prostu że przed remontem zalewałeś np. 5w30 a po remoncie 15w40 ;)
Jak dla mnie spada ci ciśnienie oleju bo albo jest go za mało albo pompa niewydolna.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
vlodek

Post autor: vlodek »

Yagr pisze:Jak dla mnie spada ci ciśnienie oleju bo albo jest go za mało albo pompa niewydolna.
Za mało go na pewno nie jest, jest cały czas 3/4 skali. Jutro wymienię filtr i zobaczymy ...
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12912
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

miałem też taki problem tylko że jeszcze zapałała się kontrolka poniżej 1000 obr/min. wymiana filtra sprawe wyjaśniła.
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
ODPOWIEDZ