Kontrolka oleju
Moderator: Moderatorzy
Kontrolka oleju
Witam dawno nie pisałem poniewaz siedze tam gdzie sie jezdzi po lewej stronie. Jak przyjezdzam to oczywiscie jezdze moim essim i wszystko jest ok ale od paru di mam taki problem jak jade i silnik juz jest rozgrzany to po wcisnieciu sprzegla lub po wrzuceniu na luz mruga mi kontrolka oleju?? Stan oleju jest taki jaki powinien byc mozecie podpowiedziec gdzie szukac jakiejs przyczyny?? Na zimnym silniku nie ma takiego czegos dopiero jak sie rozgrzeje porzadnie.
- WieSiu
- Posty: 23542
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
Zapewne najpierw należało by zajrzeć czy z czujnikiem ciśnienia oleju jest wszystko ok. Możesz profilaktycznie wymienić,bo drogi nie jest max 30zł. Ale przy okazji kontroli czujnika zajrzyj też na przewód do niego dochodzący. Może akurat to tylko jego wina. I niej nadzieję że to tylko któreś z w/w problemów.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Rzecz pierwsza, podstawowa i konieczna: wykręcić czujnik, wkręcić manometr i sprawdzić, jakie jest realne ciśnienie oleju. I wszystko będzie jasne.
Bo w tej chwili można tylko gdybać:
- czujnik,
- olej (choć to bym wykluczył, bo skoro zaczął problemy zaczęły się teraz, jak jest chłodniej...),
- przewód,
- pompa,
- zawór ciśnieniowy,
- panewki,
- ...
Bo w tej chwili można tylko gdybać:
- czujnik,
- olej (choć to bym wykluczył, bo skoro zaczął problemy zaczęły się teraz, jak jest chłodniej...),
- przewód,
- pompa,
- zawór ciśnieniowy,
- panewki,
- ...
- kupiec
- Posty: 12912
- Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
- Lokalizacja: tychy
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 2005
- Generacja: Inny samochód
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
a ja obstawiam filtr oleju
. miałem tak że jak dałem na luz albo obroty spadły poniżej 1000 to zapalała się kontrolka oleju. po wymianie filtrai oleju objawy ustały. kupiłem nawet czujnik i teraz mam dwa 
wymień olej i filtr.


wymień olej i filtr.
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Mam podobny problem, pojawił się on po remoncie silnika. Podczas gwałtownego hamowania albo przy ostrym skręcie zapala się kontrolka oleju i po chwili gaśnie. Silnik jest zalany półsyntetykiem. Przed remontem jeździł na mineralnym. Wał i panewki wyglądały na dobre a pompa oleju nie była ruszana. Czyściłem czujnik oleju i sprawdziłem przewód ale nie dało to rezultatu. Podejrzewam filtr oleju bo przed remontem silnik chlał dosłownie 40-50l oleju na 10000km więc lałem co chwile do silnika wszystkie spuszczone z aut oleje (10w/40) bo i tak po kilku km go nie było
Po remoncie wymieniłem olej z filtrem ale po jakiś 100km problem się pojawił więc myślę, że to wina przytkanego filtra, wymieniać 


- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Wymień
Ale tu może być jeszcze inny problem - źle (nieszczelnie) zamontowana rurka olejowa wraz z filtrem siatkowym (u nas nazywają to "smok" - gdy hamujesz lub ostro skręcasz , olej przepływa w którąś tam stronę i sitko wyłazi ponad poziom oleju i zaczyna ssać powietrze .
Gdy skonczysz manewr olej powraca na miejsce i zaczyna znów być wsysany.
Możliwe , że ten co robił remont silnika podgioł rurkę wraz ze "smokiem" do góry , bo mu nie chciała wyleść misa olejowa .
Jeśli utrzymujesz olej na poziomie - pół stanu na miarce lub 3/4 , to dolej do max a nawet z 1-2 mm ponad max i zobacz czy przestała się zapalać kontrolka .
Na pewno nie jest to wina czujnika czy filtra oleju - ale filterwk zmień - na pewno cały syfilis od tamtych zlewek oleju został przepłukany i siedzi we filtrze.
Ale tu może być jeszcze inny problem - źle (nieszczelnie) zamontowana rurka olejowa wraz z filtrem siatkowym (u nas nazywają to "smok" - gdy hamujesz lub ostro skręcasz , olej przepływa w którąś tam stronę i sitko wyłazi ponad poziom oleju i zaczyna ssać powietrze .
Gdy skonczysz manewr olej powraca na miejsce i zaczyna znów być wsysany.
Możliwe , że ten co robił remont silnika podgioł rurkę wraz ze "smokiem" do góry , bo mu nie chciała wyleść misa olejowa .
Jeśli utrzymujesz olej na poziomie - pół stanu na miarce lub 3/4 , to dolej do max a nawet z 1-2 mm ponad max i zobacz czy przestała się zapalać kontrolka .
Na pewno nie jest to wina czujnika czy filtra oleju - ale filterwk zmień - na pewno cały syfilis od tamtych zlewek oleju został przepłukany i siedzi we filtrze.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Remont robiłem sam i smoka nie tykałem wiec to raczej też wykluczam. Dodam jeszcze, że po zapaleniu silnika kontrolka gaśnie po ok 2-3sek. od odpalenia a przedtem gasła już podczas kręcenia rozrusznikiemJamszoł pisze:Możliwe , że ten co robił remont silnika podgioł rurkę wraz ze "smokiem" do góry , bo mu nie chciała wyleść misa olejowa .
[ Dodano: Sro 13 Sty, 2010 ]
I oczywiście przed remontem olej był dużo rzadszy
- Yagr
- Posty: 14625
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
nie rozumiem... zrobiłes remont i zalałeś gęściejszym olejem niż przed remontem?vlodek pisze:[ Dodano: Sro 13 Sty, 2010 ]
I oczywiście przed remontem olej był dużo rzadszy
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Yagr pisze:nie rozumiem... zrobiłes remont i zalałeś gęściejszym olejem niż przed remontem?
Tak, ponieważ nowy olej jest jednak gęściejszy od starego który już swoje przejechałvlodek pisze: przed remontem silnik chlał dosłownie 40-50l oleju na 10000km więc lałem co chwile do silnika wszystkie spuszczone z aut oleje (10w/40) bo i tak po kilku km go nie byłoPo remoncie wymieniłem olej z filtrem
- Yagr
- Posty: 14625
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
A widzisz, to zależy od temperaturyvlodek pisze:Tak, ponieważ nowy olej jest jednak gęściejszy od starego który już swoje przejechał


Jak dla mnie spada ci ciśnienie oleju bo albo jest go za mało albo pompa niewydolna.
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"