Montaż klimy... bez klimy :)
Moderator: Moderatorzy
Montaż klimy... bez klimy :)
Zacznę od końca, czyli chciałbym mieć obieg zamknięty + filtr przeciwpyłkowy. I tak muszę wymienić wichurę, bo zaczęła skrzypieć i rzęzić jakby ją zarzynali, więc wpadłem na ten genialny pomysł. Może kiedyś by się dołożyło jakąś sprężarkę, czy coś, ale narazie chodzi mi tylko o dmuchawę z obiegiem zamkniętym i filtrem.
Myślicie, że dałoby radę zamontować takie cudo bez montażu sprężarki? No i co konkretnie potrzebuję kupić? Napewno:
- sterowanie (to, co pod pokrętłami)
- dmuchawę
- wiązki
Ale co jeszcze?
- w dmuchawie jest filtr założony, czy jest to oddzielny element?
- czy dmuchawa od wersji z klimą podjedzie do mojej bez klimy bez wymiany deski rozdzielczej?
- jak się ma klapka obiegu wewnętrznego?
- czy do przyszłego dołożenia klimy potrzebuję coś jeszcze poza sprężarką, chłodnicą, skraplaczem i przewodami?
Z góry dzięki za info.
Al
Myślicie, że dałoby radę zamontować takie cudo bez montażu sprężarki? No i co konkretnie potrzebuję kupić? Napewno:
- sterowanie (to, co pod pokrętłami)
- dmuchawę
- wiązki
Ale co jeszcze?
- w dmuchawie jest filtr założony, czy jest to oddzielny element?
- czy dmuchawa od wersji z klimą podjedzie do mojej bez klimy bez wymiany deski rozdzielczej?
- jak się ma klapka obiegu wewnętrznego?
- czy do przyszłego dołożenia klimy potrzebuję coś jeszcze poza sprężarką, chłodnicą, skraplaczem i przewodami?
Z góry dzięki za info.
Al
Dziwne, bo ja nie mam żadnego filtra, a mam klimę...
Zestaw klimy, to:
- inny nawiew, bo z wymiennikiem,
- chłodnica czynnika i jej orurowanie, skraplacz,
- wiązka elektryczna wraz z czujnikami,
- wyłącznik,
- skrzynka bezpieczników (???),
- sprężarka wraz z podstawą.
Trzeba wybebeszyć środek i całe podszybie. Wiązka do klimy nie była osobna. Więc albo wymiana całej wiązki kabinowej, albo jakieś dokładki, przekładki...
Sama klima nie lubi być rozszczelniona. Układ łapie wilgoć i się niszczy.
Zestaw klimy, to:
- inny nawiew, bo z wymiennikiem,
- chłodnica czynnika i jej orurowanie, skraplacz,
- wiązka elektryczna wraz z czujnikami,
- wyłącznik,
- skrzynka bezpieczników (???),
- sprężarka wraz z podstawą.
Trzeba wybebeszyć środek i całe podszybie. Wiązka do klimy nie była osobna. Więc albo wymiana całej wiązki kabinowej, albo jakieś dokładki, przekładki...
Sama klima nie lubi być rozszczelniona. Układ łapie wilgoć i się niszczy.
W escorcie pierwsze słyszę o filtrze.
Co do wiązki to albo masz w kokpicie przygotowaną fabrycznie albo nie masz wcale, u mnie w XR np. jakimś cudem jest.
Co do nadmuchu to nie musisz ściągać kokpitu, no chyba że chcesz właśnie mieć obieg zamknięty to wtedy dobrze jest zdjąć kokpit bo trzeba dziurę za nawiewem wyciąć w ścianie grodziowej.
Tu masz z konkurencji krok po kroku co i jak
http://www.fordescort.org/content/view/302/45/
Co do wiązki to albo masz w kokpicie przygotowaną fabrycznie albo nie masz wcale, u mnie w XR np. jakimś cudem jest.
Co do nadmuchu to nie musisz ściągać kokpitu, no chyba że chcesz właśnie mieć obieg zamknięty to wtedy dobrze jest zdjąć kokpit bo trzeba dziurę za nawiewem wyciąć w ścianie grodziowej.
Tu masz z konkurencji krok po kroku co i jak
http://www.fordescort.org/content/view/302/45/
www.VolvoTech.pl ---Elektromechanik---
- WieSiu
- Posty: 23541
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.php?t=2725 tu macie mój opis. Nie jest kompletny,ale zawsze trochę może pomoc.
Po pierwsze powiem po raz 100 że są filtry kabinowe do escorta i są takie same jak w scorpio. A że ktoś nie ma,to widocznie tak wyszedł z fabryki. Ja miałem,ale go wywalilem
po drugie opis dobry,ale nie jest tam do końca wyjaśnione z obiegiem wewnętrznym,że brakowało mu mocowania dodatkowego na całe to ustrojstwo montowane w podszybie.bez tego obieg wewnętrzny nie jest szczelny i nie na kompletnie sensu przynajmniej w mk7. Dlatego ja obiegu wew.nie zrobiłem.
A co do nabierania wilgoci przez układ po rozszczelnieniu to jak bierze tylko wentylator to bym się nie przejmował. To może nabrać wilgoci
ale taśma i tak wypadało by zakleić otwory.
Po pierwsze powiem po raz 100 że są filtry kabinowe do escorta i są takie same jak w scorpio. A że ktoś nie ma,to widocznie tak wyszedł z fabryki. Ja miałem,ale go wywalilem

A co do nabierania wilgoci przez układ po rozszczelnieniu to jak bierze tylko wentylator to bym się nie przejmował. To może nabrać wilgoci

Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Przepraszam za podpinanie się pod temat, ale szukajka niczego nie wykazała, a nie ma sensu zakładać nowego wątku.
Powiedzcie mi proszę, czy znajdująca się pod chłodnicą niebieska kostka z wiązką jest do niej czy do klimatyzacji (mk7)? Ciemno jest i ciężko sprawdzić, a urwany mam tam kabel.
Dzisiaj w warsztacie zauważono to i nie wiadomo do czego dokładnie prowadzi.
Pozdrawiam
Powiedzcie mi proszę, czy znajdująca się pod chłodnicą niebieska kostka z wiązką jest do niej czy do klimatyzacji (mk7)? Ciemno jest i ciężko sprawdzić, a urwany mam tam kabel.
Dzisiaj w warsztacie zauważono to i nie wiadomo do czego dokładnie prowadzi.
Pozdrawiam