1001 problemów Alberta - zamek, alarm, silnik wszystko....
Moderator: Moderatorzy
1001 problemów Alberta - zamek, alarm, silnik wszystko....
Cześć! Do listy 1001 problemów z escortem mogę dołożyć kolejny: Jak przyjdę do zimnego auta (np rano, albo po pracy, jak jest zamarznięte), to po otwarciu drzwi nie mogę ich zamknąć. Po prostu zamek nie chwyta. Walę, a one odskakują. Jedyne, co pomaga, to odpalić auto na 5 minut, żeby się nagrzało, potem skierować nawiew na drzwi kierowcy i grzać je na maksa przez ok 15 minut.
Inaczej się nie da. I teraz mam pytanie, bo klamka normalnie odskakuje: jak jest zbudowany zamek (klamka) w escorcie. to jest na linkach, czy na cięgnach? jak jest sam zamek zrobiony. Może ktoś już się bujał z tym problemem...? Help, bo nie uśmiecha mi się codzienna jazda przez miasto trzymając drzwi...
Oczywiście jak się rozgrzeja drzwi, to wszystko chodzi elegancko
Inaczej się nie da. I teraz mam pytanie, bo klamka normalnie odskakuje: jak jest zbudowany zamek (klamka) w escorcie. to jest na linkach, czy na cięgnach? jak jest sam zamek zrobiony. Może ktoś już się bujał z tym problemem...? Help, bo nie uśmiecha mi się codzienna jazda przez miasto trzymając drzwi...
Oczywiście jak się rozgrzeja drzwi, to wszystko chodzi elegancko
Ostatnio zmieniony 16 gru 2009, 22:31 przez Albercik, łącznie zmieniany 1 raz.
Umyj zamek. Jak ci się nie chce wyciągać, to obficie spryskaj jakimś rozpuszczalnikiem albo choćby WD 40 (nie w celu smarowania). Tylko ci wszystko w drzwi pójdzie (będziesz mieć darmową konserwację). Podejrzewam, że jakiś pomysłowy Dobromir zasmarował zamek smarem, który się wybrudził, nałapał wody i sztywnieje ci na niskich temperaturach.
- kupiec
- Posty: 12704
- Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
- Lokalizacja: tychy
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 2005
- Generacja: Inny samochód
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
w moim starym Mk4 też tak miałem i musiałem rozkręcić wszystko i przeczyścic wraz ze smarowaniem.
dodam że stało się tak jak było -15`C a w garażu u brata -10`C. przez połowe miasta jechałem z drzwiami na sznurku
dodam że stało się tak jak było -15`C a w garażu u brata -10`C. przez połowe miasta jechałem z drzwiami na sznurku
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Zmieniłem temat, bo nie będę zakładał kolejnych do jakiś głupich usterek, które są nadwyraz irytujące w moim esie. Co nowego? A już piszę.
Alarm. Dokładniej kierunkowskazy od alarmu. Jak włączam/wyłączam alarm, to powinny migać. fajnie. dobry bajer, nie? tylko co z tego, skoro u mnie kierunki się włączają, ale tylko prawa strona gaśnie. Lewa się świeci cały czas. Jedyna metoda, to rozgrzać auto i kilka razy włączyć/wyłączyć alarm i może zgaśnie...
Przed chwilą postanowiłem pojechać do sklepu oddalonego o 100m od mojego domu (tylko po to, żeby odpalić auto i je trochę ruszyć, bo żadne auto nie lubi stania, a tym bardziej na zimnie). Oczywiście, po powrocie do domu stałem jak ten debil 15 minut paląc wachę sąsiadom w okna, bo musiało się auto rozgrzać, żebym mógł zgasić kierunek
PS. nie jest to zależne od kierunków, ani awaryjnych. Wyjąłem bezpieczniki od kierunków i awarii i dalej to samo. Jak w końcu zgasły, to włączałem kierunkkowskazy oraz awaryjne i normalnie działały.
Dodam, że (jak się świecą i nie chcą zgasnąć) jak włączę prawy kierunek to miga, tylko szybciej, niż normalnie i miga kontrolka na zegarach (mam tylko jedną, 'wspólną'). Jak włączę lewy kierunek to przekażnik 'tyknie' dwa razy i nic. kontrolka na desce się świeci cały czas (niezależnie, czy jest włączony, czy nie). Jak włączę awaryjne, to kontrolka gaśnie, zapala się ta w przycisku od awaryjnych, przekażnik tak samo tyka dwa razy i koniec. tylko, że świecą się obie strony.
Ktoś ma jakiś pomysł??
Alarm. Dokładniej kierunkowskazy od alarmu. Jak włączam/wyłączam alarm, to powinny migać. fajnie. dobry bajer, nie? tylko co z tego, skoro u mnie kierunki się włączają, ale tylko prawa strona gaśnie. Lewa się świeci cały czas. Jedyna metoda, to rozgrzać auto i kilka razy włączyć/wyłączyć alarm i może zgaśnie...
Przed chwilą postanowiłem pojechać do sklepu oddalonego o 100m od mojego domu (tylko po to, żeby odpalić auto i je trochę ruszyć, bo żadne auto nie lubi stania, a tym bardziej na zimnie). Oczywiście, po powrocie do domu stałem jak ten debil 15 minut paląc wachę sąsiadom w okna, bo musiało się auto rozgrzać, żebym mógł zgasić kierunek
PS. nie jest to zależne od kierunków, ani awaryjnych. Wyjąłem bezpieczniki od kierunków i awarii i dalej to samo. Jak w końcu zgasły, to włączałem kierunkkowskazy oraz awaryjne i normalnie działały.
Dodam, że (jak się świecą i nie chcą zgasnąć) jak włączę prawy kierunek to miga, tylko szybciej, niż normalnie i miga kontrolka na zegarach (mam tylko jedną, 'wspólną'). Jak włączę lewy kierunek to przekażnik 'tyknie' dwa razy i nic. kontrolka na desce się świeci cały czas (niezależnie, czy jest włączony, czy nie). Jak włączę awaryjne, to kontrolka gaśnie, zapala się ta w przycisku od awaryjnych, przekażnik tak samo tyka dwa razy i koniec. tylko, że świecą się obie strony.
Ktoś ma jakiś pomysł??
Albercik, na bardzo poważnie - DOKSZTAŁĆ SIĘ! Albo przestań pieprzyć głupoty! Sprawdź sobie, co to jest dioda Zenera i do czego się ją stosuje i dlaczego nie nadaje się do tego zastosowania.
Tylko kiepskie alarmy/sterowniki mają pojedyncze wyjście na kierunkowskazy. Dobra mają podwójne i to nie separowane na diodach ale na dwóch tranzystorach lub przekaźnikach (albo jednym podwójnym). U ciebie to nie alarm się kończy ale ci się przekaźnik skleja. Naprawa polega na wymianie tylko tego jednego elementu. I koniec. A szaleństwo kontrolek wynika ze sposobu ich wpięcia w instalację i dziwnych stanów, które się tam pojawiają, jak jedna strona jest zapalona.
Tylko kiepskie alarmy/sterowniki mają pojedyncze wyjście na kierunkowskazy. Dobra mają podwójne i to nie separowane na diodach ale na dwóch tranzystorach lub przekaźnikach (albo jednym podwójnym). U ciebie to nie alarm się kończy ale ci się przekaźnik skleja. Naprawa polega na wymianie tylko tego jednego elementu. I koniec. A szaleństwo kontrolek wynika ze sposobu ich wpięcia w instalację i dziwnych stanów, które się tam pojawiają, jak jedna strona jest zapalona.
blazey nie wymagaj od chirurga by znal sie na samochodach...
nie ksztalcimy sie by wiedziec wszystko o wszystkim, jak chlopak ma problem to przeciez po to jest forum by mu ludzie pomogli a nie wyjezdzali z tekstami ' ucz sie '. co do zamka mialem podobna sytuacje w bagazniku, zalanie wd czterdziestym i wyczyszczenie pomoglo.
na temat alarmi sie nie wypowiem, bo mam swoj dopiero 3 dni
nie ksztalcimy sie by wiedziec wszystko o wszystkim, jak chlopak ma problem to przeciez po to jest forum by mu ludzie pomogli a nie wyjezdzali z tekstami ' ucz sie '. co do zamka mialem podobna sytuacje w bagazniku, zalanie wd czterdziestym i wyczyszczenie pomoglo.
na temat alarmi sie nie wypowiem, bo mam swoj dopiero 3 dni
Powtórzę po raz kolejny. Osobiście stosuję prostą zasadę - nie wiem, nie znam się, nie orientuję się - MILCZĘ, NIE WYPOWIADAM SIĘ!* Nie wiem, co to jest dioda zenera - nie piszę o niej, albo najpierw sprawdzam w googlach. W tej chwili to proste. Kilka minut. Bo ręce opadają, jak nagle w normalnej dyskusji padają takie kwiatki...
*- gorąco polecam innym
*- gorąco polecam innym
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Z tego co pamietam , diody zenera są montowane przy zasilaczach 230V/12V stosowanych w do zasilania CB również w przetwornicach 12V/24 V stosowanych do zasilania radiostacji Radmor (popularne papugi stosowane kiedyś w wozach policyjnych , straży, pogotowia , w energetyce i co , kto , tam sobie jeszcze wymyśli za służby) ogólnie w jakiś układach prostowniczych.
O ile dobrze kojarzę
O ile dobrze kojarzę
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- cidzej
- Posty: 11735
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
dobra Panowie,
o diodach Zenera można przeczytać np. tutaj http://pl.wikipedia.org/wiki/Dioda_Zenera,
o samych diodach np. tutaj http://pl.wikipedia.org/wiki/Dioda,
a o samym Zenerze np. tutaj http://pl.wikipedia.org/wiki/Clarence_Zener,
jakby ktoś chciał się dokształcić.
A TERAZ WRACAMY DO TEMATU BO BĘDˇ OSTRZEŻENIA !!!!
o diodach Zenera można przeczytać np. tutaj http://pl.wikipedia.org/wiki/Dioda_Zenera,
o samych diodach np. tutaj http://pl.wikipedia.org/wiki/Dioda,
a o samym Zenerze np. tutaj http://pl.wikipedia.org/wiki/Clarence_Zener,
jakby ktoś chciał się dokształcić.
A TERAZ WRACAMY DO TEMATU BO BĘDˇ OSTRZEŻENIA !!!!
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415