klakson a raczej jego brak!! :(
Moderator: Moderatorzy
klakson a raczej jego brak!! :(
w kupionym ostatnio escorcie nie działa mi klakson... bezpiecznik jest ok. bo chyba klakson jest przypięty do awaryjnych? jak się do tego zabrać ? jak otworzyć pokrywę kierownicy?
czy może być jakś inna przyczyna poza stykami w kierownicy
poz
czy może być jakś inna przyczyna poza stykami w kierownicy
poz
u mnie klakson jest zamontowany z przodu w okolicach chlodnicy, jak otworzysz maske po twojej lewej stronie, lepsze dojscie bedziesz miec od dolu, sprawdz styki czy ci kabelki nie zasniedzialy albo czy nie sa oberwane, dobre by bylo zebys przy okazji sprawdzil czy dochodzi napiecie i czy klakson jest dobry;)
przy okazji witaj wsrod uzytkownikow essiego
przy okazji witaj wsrod uzytkownikow essiego

Również przyłaczam się do powitania nowego użytkownika forum i Essiego
Koledzy mają racje i dobrze mówią co masz zrobić
Od siebie dodam tylko, że w kierownicy mogły Ci styki pęknąć lub kabelek dochodzący do któregoś styku zostać uszkodzony, przerwany lub w oprawce przerwany. Najlepiej sprawdź miernikiem przewodność prądu od kierownicy do klaksonu 

Koledzy mają racje i dobrze mówią co masz zrobić

- robertford
- Posty: 1894
- Rejestracja: 31 mar 2004, 16:52
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
- WieSiu
- Posty: 23600
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
potwierdzam diagnozy kolegow, raczej sa trafne, klakson to tak prosta rzecz, ze musi sie go dac zdiagnozowac przy pomocy najprostszego miernika elektronicznego
Miernik w Essim to podstawa 
Dodam tylko,ze prosze pisac jaki sie ma samochod, a przynajmniej rocznik,to duzo wyjasnia, niektore escorty maja wlacznik klaksonu w innym miejscu, a to duzo zmienia.


Dodam tylko,ze prosze pisac jaki sie ma samochod, a przynajmniej rocznik,to duzo wyjasnia, niektore escorty maja wlacznik klaksonu w innym miejscu, a to duzo zmienia.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Znowu wygrzebie temat sprzed lat
Otóż to że nie mam klaksonu to już chyba wiadomo. Sprawdzałem już wszystko (chyba). Sama "trąbka" podłączona na krótko wydaje dźwięk, a przy przyciskaniu klaksony słychać dziwne "pykanie" na kostce, do której idą kabelki a z sygnału nici. Możliwe jest że popierniczyłem coś na kostce?

Pod klapą silnika po prawej stronie. Wchodzą w nią kabelki z "trąbki" oraz zapewne kabelek z kierownicy. Nie jest do niczego przymocowana. Od tak sobie wisi. Zapewne poprzedni właściciel coś kombinował z nią.leszek pisze:jakiej kostce?? gdzie ta kostka jest ??Bartol pisze:"pykanie" na kostce, do której idą kabelki a z sygnału nici. Możliwe jest że popierniczyłem coś na kostce?
- Yagr
- Posty: 14652
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
klakson ma tylko jeden kabelek zasilający (+) a mase (-) bierze z mocowania - tak jest u mnie (no chyba że w Mk 6 coś zmienili). Podpinasz woltomierz do tego kabelka i dowolnego miejsca masowego auta i naciskasz bipka. jak jest napięcie to o/k/ jak nie ma to trzeba znaleźć
Już prostszej procedury sprawdzenia nie można wymyślić (no chyba że zamiast woltomierza podepniesz żarówkę
)


Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Jak komuś nie chce sprawdzić pod napięcie z aku to moża miernikiem sprawdzić ale nie takim za dyche z targu. Za pomoca sygnału dźwiękowego sprawdza się obwód. Jak piszczy to dobre a jak nie piszczy to na śmietnik. U mnie tak miałem przedwczorajWieSiu pisze:klakson to tak prosta rzecz, ze musi sie go dac zdiagnozowac przy pomocy najprostszego miernika elektronicznego

Nowy klakson uniwersalny ładnie trąbi aż w mieszkaniu słychać. Były inne klaksony. Brać takiego co ma minus na mocowaniu ;-)
Niekoniecznie - zawsze można kabel masowy przykręcić do mocowania klaksonuMikosz pisze:Brać takiego co ma minus na mocowaniu

Ten temat mnie nastroił, żeby wreszcie się dziś zająć klaksonem u mnie w aucie. Mam nadzieję, że to tylko kwestia styków zaśniedziałych, a nie trąbki walniętej... Na początku działał, w końcu przestał, potem raz zatrąbił i od trzech miesięcy jest totalnie kaputt
