podmiana gaźnika na wtrysk realne?

Moderator: Moderatorzy

Massi

podmiana gaźnika na wtrysk realne?

Post autor: Massi »

mam pytanko da się wsadzić wtrysk zamiast gaźnika?? (np. coś w tym stylu do mojego ?? http://moto.allegro.pl/item820641971_fo ... pryca.html ) mam gaźnik teoretycznie... zdjęcia silnika są w innym wątku
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23542
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Teoretycznie powinno się udać. Tyko że przydałoby się jeszcze przerobić wydech aby wsadzić sonde lambda,bo takie wersję wtrysku są najłatwiej dostępne. Najgorzej jedynie z elektronika,bo musisz całą wiązkę silnika zmienić i dodać komputer. Ale da się zrobić,jak wszystko sobie z jakiegoś auta powyciagasz. Ciekawi mnie tylko czy są jakieś poważne różnice w samym silniku. Czy zapłon jest z elektronicznym rozdzielaczem czy z mechanicznym.jak elektroniczny,to nie widzę przeszkód.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Massi

Post autor: Massi »

aha sonde mam już fabrycznie, a co do zapłonu to zobacze jutro i napisze. ale sobie chyba daruje jak trzeba zmieniać wiązkę i komputery itp bo wyjdzie mnie to z tysiaka a za tysiaka to można swapa zrobić :)
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23542
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Massi pisze:bo wyjdzie mnie to z tysiaka
przesadziles troche. Jak dobrze poszukasz to znajdziesz kogos kto Ci to wszystko tanio sprzeda. Szukasz kogos kto sprzedaje silnik na czesci, to kolektor dolotowy Ci tanio sprzeda, wiazke tez :) tylko ze bedziesz musial troche przerabiac ta wiazke jak bedziesz bral z mk5
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11775
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

wydaje mi sie, ze glowica 1.6 Efi jest troszke inna pod wtrysk wielopunktowy - mial ten problem Adrian-Olkusz jak montowal 1.6Efi i zostawial przy nim CFi - musial te otwory zaslepiac. dlatego chyba najprosciej bedzie zalozyc CFi z np. ścierry 1.6i lub sprobować z 1.3/1.4i
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14627
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

cidzej prawde rzecze :) otwory kolektora dolotowego w głowicy EFI mają wycięcia pod wtryskiwacze, gaźnik i monowtrysk tego nie ma.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11775
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

przy przerobce na wtrysk widze jeden najwiekszy (moze i nie do przeskoczenia problem) - jak silnik gaznikowy nie ma elektronicznego zaplonu z czujnikiem położenia wału to nici z montażu wtrysku - nie ma szans żeby taki czujnik dołożyć
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14627
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

cidzej, ten czujnik jest montowany w bloku, nie ma tam jakiejś zaślepki gaźnikowcach? Kolejne pytanie - jesli nawet jest tam zaslepka to czy samo koło masowe jest przystosowane do czujnika (chyba musi mieś jakis tam element ferromagnetyczny jesli dobrze pamiętam...)? Ogólnie to gra nie warta świeczki - łatwiej swapować a z drugiej strony to układ gaźników też pozwala na ładne podkręcenie silniczka :twisted:
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Blazey

Post autor: Blazey »

Nie element ferromagnetyczny, a zwykły nadlew metalowy (w sumie też materiał magnetyczny). Działa na zasadzie przelotu czegoś metalowego przed czujnikiem.
A do zmiany potrzebna jeszcze chyba pompa i cały układ paliwowy wysokociśnieniowy, cały osprzęt, czujniki, układ dolotowy, wiązkę, osprzętowanie elektryczne... Filtr nie jet inny przypadkiem?
Już lepiej założyć sobie wtrysk, a zamiast oryginalnego komputera wstawić MEGASQUIRT i wtedy zacząć zabawę z silnikiem.
Massi

Post autor: Massi »

no to miałem ciekawy pomysł i na tym się skończy heh. za duuuużo zabawy niestety. A jak podkręcić to co mam teraz?
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14627
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Massi pisze:A jak podkręcić to co mam teraz?
http://www.guy-croft.com/viewtopic.php?f=2&t=809
http://www.guy-croft.com/viewtopic.php?f=2&t=1377
to na początek... potem kombinacje z gaźnikiem/gaźnikami, wydechem, dolotem, itp....
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Massi

Post autor: Massi »

dzięki wielkie zapoznam się z tym :)
ODPOWIEDZ