[MK5] Wysokie obroty,gdy sie zagrzeje gaśnie

Moderator: Moderatorzy

Daniel-K

[MK5] Wysokie obroty,gdy sie zagrzeje gaśnie

Post autor: Daniel-K »

Witam,na początku chciałbym się przywitać bo jestem tu nowy.Nie jestem jakiś tam znawcą ale troszke znam się na samochodach ledcz ciągle się ucze...
Mam Forda oriona 1.6 8v 92r
Mam poważny problem...
Otóż od jakiegoś czasu wariowały mi obroty,więc postanowiłem przeczyścic silniczek krokowy...Zrobiłem to i było tak samo.Więc postanowiłem przeczyścic przepustnice,była zawalona smołą i to bardzo.No i od tej pory coś musiałem zespuć bo auto zaczeło wariować.Po wyczyszczeniu tej przepustnicy jak odpalam silnik auto ma bardzo wysokie obroty... Czy to winny temu może być ten czujnik przy przepustnicy ? A kolejny problem to gotujący się płyn chłodzący,wcześniej nie mialem tego,a teraz auto troche pochodzi i płyn zaczyna się gotować ,także wentylator się włącza...A najgorsze jest to że po przejechaniu 1-2 km gdy silnik sie mocno nagrzeje to auto gasnie i nie moge go dopalic...Musze czekac az ostygnie i wtedy załapie.Może to wina termostatu ? Albo jakiegoś czujnika ? Powinienem wymienić uszczelkę pod głowicą ? Tak czy siak zrobie to tylko zastanawia mnie dlaczego tak sie stało.Dodam że jak odkręcałem przepustnice,i odpiąłem ten czujnik od przepustnicy to wydawało mi się że słysze jakiś syczący dzwięk od komputera-sterownika... A może poprostu wydawało mi się,czy winny temu że silnik się grzeje,ma wysokie obroty i gaśnie jak sie zagrzeje może być komputer-sterownik ?
Na końcu chciałbym coś powiedzieć...
Wiem,że na odległość cięzko jest pomoc,bo np w moim przypadku można miec setki podejżen,ale kazdą propozycje od państwa przyjme z zadowoleniem.
Proszę o podpowiedzi bo nie stac mnie na to żeby pokupować 3 czujniki,termostat,uszczelke,pompe wody i komputer...
Z góry dziękuje i pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 03 gru 2009, 19:34 przez Daniel-K, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11775
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

obstawiam co najmniej uszczelke pod glowica ... kopci po odpaleniu ? jest olej w plynie chlodniczym / plyn chlodniczy w oleju ?? jak kompresja ?
Daniel-K

Post autor: Daniel-K »

Kopci i to bardzo na biało...
Płyn wygląda na czysty,nie ma w nim żadnych bąbelek.Jak pochodzi z 5 min to płyn się gotuje aż płyn sie pieni.Jak sprawdzić czy pompa wody działa ?
Kompresja jest.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14627
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Daniel-K, a możesz mi jeszcze wytłumaczyc dlaczego jesli masz 16v to masz 105KM? Albo masz zeteca 1,6 - wtedy to jest 16v ale ma 90KM, albo masz CVH 1,6 a to jest 105KM ale 8v - zupełnie inne silniki, objawy padniętej uszczelki sa w obu podobne ale jeslicoś innego wyjdzie to ciężko będzie pomóc nie wiedząc co masz ;)

Napisz po prostu czy między filtrem powietrza a dolotem masz przepływomierz? Jak jest to to zetec, jak nie ma to masz czarną skrzyneczkę na nadkolu przy akumulatorze (MAP sensor) i silnik CVH.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Daniel-K

Post autor: Daniel-K »

Silnik mam taki jak na zdjęciu,samochód kupiłem nie sprawny,teraz staram sie go powoli uruchamiać.
PS.Zdjęcie z allegro ale mam taki sam silnik.To co to w końcu za wersja jest ?
Z góry dzięki za odp.

Obrazek
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14627
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

taka jak mój - silnik z rodziny CVH (z półkolista komora spalania) poj. 1598ccm, moc 105KM, wielopunktowy wtrysk paliwa (EFI) i 8 zaworów (po 2 na cylinder) ;)

Oznaczenie samego silnika to LJF lub LJE (jesli jest bez katalizatora - ma wtedy 108KM)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Daniel-K

Post autor: Daniel-K »

Ja pierdziele ale ze mnie głąb...
Dobra to mniejsza o ten silnik,powiedz mi prosze co mu moze dolegac... To ze plyun sie gotuje to ok uszczelka,ale co do obrotów to uszczelka tez moze byc temu winna ?
Dzięki za oświecenie mnie jaki mam w koncu silnik :oops: :mrgreen:
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14627
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Najprawdopodobniej masz walnieta tak jak ci cidzej napisał uszczelke pod głowicą. To musisz zrobić w pierwszej kolejności. A potem sie zabierzemy za te nieszczęsne obroty ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Daniel-K

Post autor: Daniel-K »

No więc kupuje tą uszczelke i wymienie.Proszę o nie zamykanie tematu.Jak zmienie uszczelkę to napiszę.
Dziękuje bardzo za pomoc i pozdrawiam
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14627
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Daniel-K, zerknij sobie przy okazji wymiany na stan głowicy i gładzi cylindra - nie co dzień się głowicę ściąga ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Daniel-K

Post autor: Daniel-K »

Yagr,wiem wiem,mam ojca tokarza :) więc co do głowicy to damy rade.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3482
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

A jeszcze zanim cokolwiek pościągasz, po odkręcasz i zdemontujesz, to możesz wyciągnąć nawet kilka razy bagnet od oleju i sprawdź czy na nim nie ma czegoś w formie "majonezu". Jeżeli jest, to jest to praktycznie w 100% walnięta głowica.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

A wg. mnie to raczej nie uszczelka pod głowicą .
Może żle zrozumiałem , ale kolega nie pisał , że wzrasta ciśnienie w układzie chłodzenia zaraz po odpaleniu i nie bąbli - ja zrozumiałem , że po odpaleniu silnika po chwili płyn zaczyna się gotować (uzyskuje temperaturę wrzenia)
Jeśli pujdzie się tokiem mojego myślenia - to walnięty jest termostat w pozycji zamkniete i przez to silnik się zagotowuje a co za tym idzie silnik pomału się zaciera i gaśnie - jak ostygnie , to znów da się go uruchomić .
Przez to , że silnik już parę razy był zagotowany - na 100 % do wymiany są uszczelniacze zaworowe czyli i tak trzeba wymienić uszczelkę pod głowicą , bo głowicę trza zwalać :mrgreen:
Ale przyczyna leży w walniętym termostacie.
Co do wysokich obrotóow - zaczęły się pojawiać po umyciu przepustnicy - do jej umycia pewnie kolega ją rozkręcił na częśści i albo źle jest przykręcony czujnik położenia przepustnicy , albo podczas mycia dostał po tyłku i pokazuje komputrowi , że przepustnica jest otwarta a ten dokłada więcej paliwa no i mamy wysokie obroty .
Daniel-K pisze:jak odkręcałem przepustnice,i odpiąłem ten czujnik od przepustnicy to wydawało mi się że słysze jakiś syczący dzwięk
Po mojemu zrobiłeś przypadkowo zwarcie (możliwe , że jest odizolowany przewód) i czujnik się zrombał .
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Daniel-K

Post autor: Daniel-K »

Właśnie zapomniałem o tym napisać.Pod korkiem oleju jest taka maź...
Ostatnio zmieniony 03 gru 2009, 20:54 przez Daniel-K, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Pod korkiem wlewu oleju może się pojawiać maż - to jeszcze nie problem i nie koniecznie jakaś awaria .
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
ODPOWIEDZ