[MK5] Wysokie obroty,gdy sie zagrzeje gaśnie
Moderator: Moderatorzy
[MK5] Wysokie obroty,gdy sie zagrzeje gaśnie
Witam,na początku chciałbym się przywitać bo jestem tu nowy.Nie jestem jakiś tam znawcą ale troszke znam się na samochodach ledcz ciągle się ucze...
Mam Forda oriona 1.6 8v 92r
Mam poważny problem...
Otóż od jakiegoś czasu wariowały mi obroty,więc postanowiłem przeczyścic silniczek krokowy...Zrobiłem to i było tak samo.Więc postanowiłem przeczyścic przepustnice,była zawalona smołą i to bardzo.No i od tej pory coś musiałem zespuć bo auto zaczeło wariować.Po wyczyszczeniu tej przepustnicy jak odpalam silnik auto ma bardzo wysokie obroty... Czy to winny temu może być ten czujnik przy przepustnicy ? A kolejny problem to gotujący się płyn chłodzący,wcześniej nie mialem tego,a teraz auto troche pochodzi i płyn zaczyna się gotować ,także wentylator się włącza...A najgorsze jest to że po przejechaniu 1-2 km gdy silnik sie mocno nagrzeje to auto gasnie i nie moge go dopalic...Musze czekac az ostygnie i wtedy załapie.Może to wina termostatu ? Albo jakiegoś czujnika ? Powinienem wymienić uszczelkę pod głowicą ? Tak czy siak zrobie to tylko zastanawia mnie dlaczego tak sie stało.Dodam że jak odkręcałem przepustnice,i odpiąłem ten czujnik od przepustnicy to wydawało mi się że słysze jakiś syczący dzwięk od komputera-sterownika... A może poprostu wydawało mi się,czy winny temu że silnik się grzeje,ma wysokie obroty i gaśnie jak sie zagrzeje może być komputer-sterownik ?
Na końcu chciałbym coś powiedzieć...
Wiem,że na odległość cięzko jest pomoc,bo np w moim przypadku można miec setki podejżen,ale kazdą propozycje od państwa przyjme z zadowoleniem.
Proszę o podpowiedzi bo nie stac mnie na to żeby pokupować 3 czujniki,termostat,uszczelke,pompe wody i komputer...
Z góry dziękuje i pozdrawiam
Mam Forda oriona 1.6 8v 92r
Mam poważny problem...
Otóż od jakiegoś czasu wariowały mi obroty,więc postanowiłem przeczyścic silniczek krokowy...Zrobiłem to i było tak samo.Więc postanowiłem przeczyścic przepustnice,była zawalona smołą i to bardzo.No i od tej pory coś musiałem zespuć bo auto zaczeło wariować.Po wyczyszczeniu tej przepustnicy jak odpalam silnik auto ma bardzo wysokie obroty... Czy to winny temu może być ten czujnik przy przepustnicy ? A kolejny problem to gotujący się płyn chłodzący,wcześniej nie mialem tego,a teraz auto troche pochodzi i płyn zaczyna się gotować ,także wentylator się włącza...A najgorsze jest to że po przejechaniu 1-2 km gdy silnik sie mocno nagrzeje to auto gasnie i nie moge go dopalic...Musze czekac az ostygnie i wtedy załapie.Może to wina termostatu ? Albo jakiegoś czujnika ? Powinienem wymienić uszczelkę pod głowicą ? Tak czy siak zrobie to tylko zastanawia mnie dlaczego tak sie stało.Dodam że jak odkręcałem przepustnice,i odpiąłem ten czujnik od przepustnicy to wydawało mi się że słysze jakiś syczący dzwięk od komputera-sterownika... A może poprostu wydawało mi się,czy winny temu że silnik się grzeje,ma wysokie obroty i gaśnie jak sie zagrzeje może być komputer-sterownik ?
Na końcu chciałbym coś powiedzieć...
Wiem,że na odległość cięzko jest pomoc,bo np w moim przypadku można miec setki podejżen,ale kazdą propozycje od państwa przyjme z zadowoleniem.
Proszę o podpowiedzi bo nie stac mnie na to żeby pokupować 3 czujniki,termostat,uszczelke,pompe wody i komputer...
Z góry dziękuje i pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 03 gru 2009, 19:34 przez Daniel-K, łącznie zmieniany 1 raz.
- Yagr
- Posty: 14627
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Daniel-K, a możesz mi jeszcze wytłumaczyc dlaczego jesli masz 16v to masz 105KM? Albo masz zeteca 1,6 - wtedy to jest 16v ale ma 90KM, albo masz CVH 1,6 a to jest 105KM ale 8v - zupełnie inne silniki, objawy padniętej uszczelki sa w obu podobne ale jeslicoś innego wyjdzie to ciężko będzie pomóc nie wiedząc co masz 
Napisz po prostu czy między filtrem powietrza a dolotem masz przepływomierz? Jak jest to to zetec, jak nie ma to masz czarną skrzyneczkę na nadkolu przy akumulatorze (MAP sensor) i silnik CVH.

Napisz po prostu czy między filtrem powietrza a dolotem masz przepływomierz? Jak jest to to zetec, jak nie ma to masz czarną skrzyneczkę na nadkolu przy akumulatorze (MAP sensor) i silnik CVH.
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- Yagr
- Posty: 14627
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
taka jak mój - silnik z rodziny CVH (z półkolista komora spalania) poj. 1598ccm, moc 105KM, wielopunktowy wtrysk paliwa (EFI) i 8 zaworów (po 2 na cylinder) 
Oznaczenie samego silnika to LJF lub LJE (jesli jest bez katalizatora - ma wtedy 108KM)

Oznaczenie samego silnika to LJF lub LJE (jesli jest bez katalizatora - ma wtedy 108KM)
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- Yagr
- Posty: 14627
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Najprawdopodobniej masz walnieta tak jak ci cidzej napisał uszczelke pod głowicą. To musisz zrobić w pierwszej kolejności. A potem sie zabierzemy za te nieszczęsne obroty 

Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
A wg. mnie to raczej nie uszczelka pod głowicą .
Może żle zrozumiałem , ale kolega nie pisał , że wzrasta ciśnienie w układzie chłodzenia zaraz po odpaleniu i nie bąbli - ja zrozumiałem , że po odpaleniu silnika po chwili płyn zaczyna się gotować (uzyskuje temperaturę wrzenia)
Jeśli pujdzie się tokiem mojego myślenia - to walnięty jest termostat w pozycji zamkniete i przez to silnik się zagotowuje a co za tym idzie silnik pomału się zaciera i gaśnie - jak ostygnie , to znów da się go uruchomić .
Przez to , że silnik już parę razy był zagotowany - na 100 % do wymiany są uszczelniacze zaworowe czyli i tak trzeba wymienić uszczelkę pod głowicą , bo głowicę trza zwalać
Ale przyczyna leży w walniętym termostacie.
Co do wysokich obrotóow - zaczęły się pojawiać po umyciu przepustnicy - do jej umycia pewnie kolega ją rozkręcił na częśści i albo źle jest przykręcony czujnik położenia przepustnicy , albo podczas mycia dostał po tyłku i pokazuje komputrowi , że przepustnica jest otwarta a ten dokłada więcej paliwa no i mamy wysokie obroty .
Może żle zrozumiałem , ale kolega nie pisał , że wzrasta ciśnienie w układzie chłodzenia zaraz po odpaleniu i nie bąbli - ja zrozumiałem , że po odpaleniu silnika po chwili płyn zaczyna się gotować (uzyskuje temperaturę wrzenia)
Jeśli pujdzie się tokiem mojego myślenia - to walnięty jest termostat w pozycji zamkniete i przez to silnik się zagotowuje a co za tym idzie silnik pomału się zaciera i gaśnie - jak ostygnie , to znów da się go uruchomić .
Przez to , że silnik już parę razy był zagotowany - na 100 % do wymiany są uszczelniacze zaworowe czyli i tak trzeba wymienić uszczelkę pod głowicą , bo głowicę trza zwalać

Ale przyczyna leży w walniętym termostacie.
Co do wysokich obrotóow - zaczęły się pojawiać po umyciu przepustnicy - do jej umycia pewnie kolega ją rozkręcił na częśści i albo źle jest przykręcony czujnik położenia przepustnicy , albo podczas mycia dostał po tyłku i pokazuje komputrowi , że przepustnica jest otwarta a ten dokłada więcej paliwa no i mamy wysokie obroty .
Po mojemu zrobiłeś przypadkowo zwarcie (możliwe , że jest odizolowany przewód) i czujnik się zrombał .Daniel-K pisze:jak odkręcałem przepustnice,i odpiąłem ten czujnik od przepustnicy to wydawało mi się że słysze jakiś syczący dzwięk
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]