Wlacznik halogenow podwojny - inna wtyczka czarno - czerwona

Moderator: Moderatorzy

pavka

Wlacznik halogenow podwojny - inna wtyczka czarno - czerwona

Post autor: pavka »

Witam,

Escorta kupilem ze zderzakiem przednim z podlaczonymi halogenami (sa zarowki, powtykane kabelki, jak podpinam accu bezposrednio to ladnie oba swieca - instalacja wyglada na oryginalna) jednak nie ma wlacznika w kabinie.

W kabinie nie mam jednak wlacznika przod/tyl. Nie mam tez przekaznika ani zworki.

Pogrzebalem troche i mam przekaznik, zworke, podwojny wlacznik... wyjalem dzis ten pojedynczy wlacznik i tam niespodzianka... nie ma tej kostki co sie wklada do podwojnego wlacznika ale na tym przewodzie jest taka wtyczka - czy ona jest do halogenow przod czy do czegos innego? (do czego?)

Obrazek


prawidlowo powinno to wygladac tak (zdjecie od kolegi - u mnie tej rozowej wtyczki nie ma jest za to ta czarno czerwona)

Obrazek
Awatar użytkownika
KuRowSKi
Posty: 582
Rejestracja: 13 lut 2007, 08:16
Lokalizacja: Świętochłowice
Kontakt:

Post autor: KuRowSKi »

Prawdopodobnie nie ma jej w wiązce deski rozdzielczej, ta wiązka chyba również występowała jak osobna część z pinami do wstawienia, ale nie jestem pewien. Musiałbyś poszukać wiązki z deski rozdzielczej Ghia gdzie było podgrzewanie szyby i halogen fabrycznie i dołożyć te przewody. Ewentualnie sztukować samemu.
www.VolvoTech.pl ---Elektromechanik---
Blazey

Post autor: Blazey »

A w skrzynce w ogóle masz piny pod przekaźnik i bezpiecznik?
pavka

RE

Post autor: pavka »

@Blazey: bezpiecznik jest nawet wsadzony odpowiedni (piny tez). Przekaznik jest podlaczony, miejsce na ta "blaszke - zworke" rowniez jest z pinami podpietymi.
Blazey

Post autor: Blazey »

Sprawdź, czy na bezpieczniku i na jednym z szerokich pinów przekaźnika jest napięcie. I teraz zrób zworę między tymi dwoma pinami z kawałka drutu. Halogeny powinny się zapalić.
Jeśli tak się stało, to połowa sukcesu. Z dwóch wąskich pinów przekaźnika jeden będzie połączony z masą, a drugi to zasilanie cewki z wyłącznika. I teraz miernikiem ustawionym na zwarcie, najlepiej z piszczykiem, szukasz połączenia między tym pinem, a pinami w kostce. Może ich nie być. To szukaj połączenia między pinem przekaźnika a wolnymi pinami w skrzynce.
W samej kostce do wyłącznika są takie sygnału:
- masa,
- zasilanie po stacyjce z obwodu podświetlenia ideogramów (można lecieć po kolorze wziętym z drugiej kostki),
- zasilanie po załączeniu świateł (do zasilania cewki przekaźnika),
- wyjście do cewki przekaźnika.
Są też ponoć instalacje z pięcioma przewodami. Wtedy wyłącznik halogenów działa tak, jak wyłącznik szyby ogrzewanej: impuls - włącz, impuls - wyłącz. Gasną samoczynnie po wyłączeniu świateł i nie włączą się same. Słyszałem o takiej instalacji ale się nie spotkałem, więc nie ręczę za 100% pewność.
O jakiej dodatkowej zworce mówisz? Gdzie jest wpięta?
I sprawdź dokładnie tą wiązkę od wyłącznika pojedynczego. Dodatkowa wtyczka powinna być przytaśmowana do niej, a nie do tej, którą pokazujesz, bo to sąsiednia wiązka. Pzytaśmowana może być dość głęboko.Ja tak miałem z wtyczką do regulacji reflektorów. Była na prawdę dobrze schowana.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23541
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

albo lepiej dobrze poszukaj tej kostki glebiej, ja jej nie moglem znalezc,bo mialem tak ladnie ukryta, przyczepiona do tego kabla co wlacza tylne przeciwmgielne. Tyle ze trzeba glebiej zajrzec.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
pavka

re

Post autor: pavka »

OK jutro rozbebesze wiecej...
zworka jest na R14 bodajze chodzi o to, ze jak nie beda halogeny podlaczone to sie bedzie diodka swiecic (czyli to nie jest obowiazkowe ale powinno byc).

poki co wielkie dzieki Blazey, jutro pokombinuje tak jak napisales.


aha i ktos sie orientuje do czego ta czerwono czarna wtyka?
Blazey

Post autor: Blazey »

To jest czarna wtyczka. Kolor gumy uszczelniającej wewnątrz nie ma raczej znaczenia.
Jeśli nie ma halogenów, to nie powinno tam być żadnej zwory. Jeśli dobrze pamiętam, to ja musiałem założyć zworę w miejscu opisanym, jako moduł świateł, bo jak wrzuciłem jakiś (biała kostka), to cały czas świeciły długie i wszystko wisiało. Ale już dokładnie nie pamiętam i musiałbym sprawdzić.
pavka

Post autor: pavka »

@Blazey: na szybko po pracy patrzylem wiazki i od tej wiazki z pojedynczego ida kable do jednej grubej i to ta sama z ktorej wychodzi kabel do regulacji wysokosci swiatel, kabel pojedynczy 1 zyla w takiej gabce , ktory idzie gdzies w dol, kabel jakis 3 zylowy z dziwna wtyczka wpieta w biala plastikowa skrzyneczke oraz ta czarna wtyczka co na zdjeciu - ona idzie z tej samej wiazki co wlacznik pojedynczy, potem ta wiazka schodzi pod kierownice i tam mi znika na szybko.. ale na pewno ta wtyczka czarna z czerwona guma to jest na tej samej wiazce co wlacznik pojedynczy i wlacznik do regulacji wysokosci swiatel.

Po obiedzie bede patrzyl czy sie zapala na krotko przez przekaznik i bezpieczniki :)


edycja po obiedzie:

zwarcie szerokich pinow przekaznika zapala halogeny (a wlasciwie jeden bo w drugim zarowka padla i strasznie ciezko sie tam dostac, zeby wymienic:).

Z dwóch wąskich pinów przekaźnika jeden będzie połączony z masą, a drugi to zasilanie cewki z wyłącznika. I teraz miernikiem ustawionym na zwarcie, najlepiej z piszczykiem, szukasz połączenia między tym pinem, a pinami w kostce. Może ich nie być. To szukaj połączenia między pinem przekaźnika a wolnymi pinami w skrzynce.

tego nie rozumiem - w ktorej kostce z pinami w tej czarnej z czerwona guma?
Blazey

Post autor: Blazey »

Czytamy ze zrozumieniem: z dwóch wąskich pinów PRZEKAŹNIKA. Czyli w skrzynce. Są dwa szerokie - zasilanie i odbiór na halogeny oraz dwa wąskie - masa i zasilanie cewki przekaźnika. Teraz musisz znaleźć dokąd idzie zasilanie cewki.
pavka

re

Post autor: pavka »

Sprawa wyglada nastepujaca:

Obrazek

tutaj sprawdzalem piszczykiem - testerem i tak jak na rysunku:

te szerokie dwa jak sie zewrze to swieca halogeny (musi byc kluczyk przekrecony)

te waskie pierwszy z prawej zaznaczylem jako masa bo jak tam dotknalem i obudowe radia to piszczy , drugi ten po lewej to chyba zasilanie przekaznika i ono piszczy na pinie tutaj:

Obrazek


ale jak widac na zdjeciu nie ma wyprowadzonych w kostce kabelkow z tego pinu.


Rozumiem, ze jak wlacze zwykly wlacznik "0-1" i pociagne do niego kabel wpiety w tego pina co zaznaczony na tym zdjeciu... i drugi kabel do wlacznika zasilajacy... to jak wcisne przycisk to zasilanie pojdzie na ten pin do skrzynki przekaznikow, zasili cewke w przekazniku i ona zapali halogeny? czy to dobre rozwiazanie? czy moze niewiele trudniej jest zrobic to jakos "fajniej" lub "bezpieczniej"?

dzieki za wszelka pomoc... z elektrycznymi rzeczami , z miernikiem... to moj pierwszy raz:)


p.s. znalazlem zielona wtyczke w okolicach wlacznika ogrzewania tylnej szyby - czy to wtyczka ogrzewania przedniej? jesli jest wtyka to jest cala instalka gotowa do podmianki szyby tylko?:)
Blazey

Post autor: Blazey »

Możliwe, że to od ogrzewania. Instalacja może być w kabinie, ale nie musi jej być w komorze silnika. A tam jest przekaźnik sterujący. No i oczywiście szyba.
A tak na marginesie - to gdzie ty do cholery sprawdzałeś??? Pisałem ci, żebyś sprawdził w gnieździe przekaźnika halogenów, a nie na złączu skrzynki! Tylko sobie niepotrzebnie roboty narobiłeś. Bo po wpięciu tego złącza, masz wszystko co trzeba w gnieździe przekaźnika. I idąc stamtąd, wszystko jest dużo prostsze.
pavka

re

Post autor: pavka »

@Blazey: chyba nie do konca wiem co to jest gniazdo przekaznika halogenow... myslalem, ze to to wejscie gdzie wchodzi ten przekaznik brazowy ta kostka z 4 nozkami... i tam sprawdzalem i nigdzie nie bylo przejscia i dopiero jak wyjalem kostke z kablami z prawej strony to tam znalazlem, ze pusty pin we wtyczce to jest miejsce gdzie idzie zasilanie cewki do przekaznika - dorobilem tam kabelek z pinem (mialem z innej wtyczki wcisnalem i wskoczyl ladnie) i podlaczylem do niego przelacznik 0-1 taki zwykly. Do przelacznika 0-1 podalem zasilanie aktywne po przekreceniu kluczyka i teraz mam tak, ze jak przycisk wlaczony od halogenow to po przekreceniu kluczyka zapalaja sie halogeny same no i jak wlacza sie to slychac takie "pyk" przekaznika wiec chyba wszystko ok?

Jeszcze tego nie poskladalem bo brak czasu ale pstryczek wisi i pali to jest ok :)
Blazey

Post autor: Blazey »

Na zdjęciach wyglądało, że sprawdzałeś na złączu przewodów. A sprawdzałeś w gnieździe przekaźnika tak, jak nauka radziecka nakazuje (gniazdo przekaźnika, to dokładnie to miejsce, gdzie się przekaźnik wciska).
Trzeba było otworzyć skrzynkę i sprawdzić, czy brakuje tylko pinu, czy całej ścieżki. Jak całej ścieżki, to można ją było ładnie zrobić w środku puszki jakimś sympatycznym przewodem. U mnie było wszystko i uruchomienie halogenów sprowadziło się do wymiany zderzaka, wyłącznika, wstawienia przekaźnika i chyba jednej dodatkowej zwory (zdaje się, że w złączu kontrolera świateł (nie mam do końca pewności, bo jak tam wstawiłem oryginalny kontroler z escorta, to mi się światła na długich zablokowały).
ODPOWIEDZ