Dławi sie na benzynie jak zimny + opis niżej

Moderator: Moderatorzy

Muminek

Dławi sie na benzynie jak zimny + opis niżej

Post autor: Muminek »

Witam :)

Gdy odpalam auto po nocnym staniu to lapie odrazu jednakze obroty spadaja do 500 cale auto sie trzesie i albo podniesie obroty pod 2tysiace albo zgasnie. Drugie odpalenie auta juz bez takiego efektu. Gdy jade na zimnym silniku to auto dlawi sie na niskich obrotach powiedzmy 1-1,2 gdy zmieniam bieg na wyzszy to czasami troche musi poskakac zanim normalnie pojedzie. Na rozgrzanym silniku nie ma problemu przy niskich obrotach, nie odczuwam za bardzo jednak auto w ogole nie ciagnie miedzy 4-5tysiecy strasznie powoli sie zbiera. Na gazie nie mam czegos takiego... Gdzie szukac przyczyny

- świece nowe
- kable nowe
- pompa paliwa nowa
- filtry nowe
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11775
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

obadał kolega TPSa i MAFa ??


jest wiele tematów na forum z podobnymi objawami dlatego radze koledze skorzystać z funkcji http://siec.no-ip.com/forum/search.php
Awatar użytkownika
KuRowSKi
Posty: 582
Rejestracja: 13 lut 2007, 08:16
Lokalizacja: Świętochłowice
Kontakt:

Post autor: KuRowSKi »

Prawdopodobnie ciągnie lewe powietrze przez zawór odpowietrzania skrzyni korbowej co wychwytuje MAF, zdejmij wężyk od kolektora do zaworka i zaślep go np. dużą śrubą wepchniętą w wężyk i zobacz rano jak zapala. Rurki od skrzyni korbowej nie zaślepiaj.
Rurka jest zaraz nad skrzynią biegów pod mocowaniem cewki zapłonowej.
www.VolvoTech.pl ---Elektromechanik---
piter
Posty: 505
Rejestracja: 17 kwie 2009, 23:16
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: piter »

krokowy jak dla mnie do wymiany lub przeczyszczenia,filtr paliwa bym wymienil profilaktycznie.po tych zabiegach reset kompa
piter
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Muminek pisze:- filtry nowe
piter pisze:filtr paliwa bym wymienil profilaktycznie
:?: po co wymieniać nowe na nowe
piter pisze:krokowy jak dla mnie do wymiany lub przeczyszczenia
Kolega ma wóz z 98 roku - tam nie ma krokowego i tym bardziej nie ma tam co czyścić .
Muminek pisze:Na rozgrzanym silniku nie ma problemu
Gdyby to był zawór bocznikowy na ciepłym był by taki sam obiaw.
Muminek pisze:jednak auto w ogole nie ciagnie miedzy 4-5tysiecy strasznie powoli sie zbiera.
Tu bocznikowy już nie działa - więc nie tedy droga.


Poza tym cidzej wyżej pisał - to typowy objaw w Esach tematów na ten temat jest sporo
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
piter
Posty: 505
Rejestracja: 17 kwie 2009, 23:16
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: piter »

filtr paliwa w fordzie czesto sie zapycha z tego co wiem.a po za tym ma taki sam silnik jak moj tyle ze 1,6 yta sama konstrukcja z rura dolotu powietrza bezposrednio do przepustnicy leci po skosie silnika a nie w poprzek. wiec krokowy jest w obudowie plastikowej kolektora dolotu powietrza
piter
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

W MK 7 zawór bocznikowy jest montowany w kolektorze ssacym - nie w rurach dolotowych czy filtrach powietrza.
Tu albo szwankuje któryć czujnik temperatury , przepływka albo zawór odpowietrzania skrzyni korbowej bądź wąż co do niego przychodi
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Mucka13
Posty: 163
Rejestracja: 15 cze 2009, 19:57
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Mucka13 »

piter pisze:filtr paliwa w fordzie czesto sie zapycha z tego co wiem.
no nie jestem do końca przekonany. ja miałem orginał tzn 17letni :D i wymieniłem profilaktycznie, ale okazało się że jest ok. mimo ze jezdził 17 lat to nie trzeba było go wymieniac.
Awatar użytkownika
nonam
Posty: 4642
Rejestracja: 06 wrz 2007, 23:24
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: nonam »

Mucka13 pisze:jezdził 17 lat to nie trzeba było go wymieniac
Ciekaw jestem jak to stwierdziłeś, bo o ile po filtrze powietrza widać czy trzeba go już wymienić, to w przepływowym filtrze paliwa takim jak w escortach i wielu innych autach raczej 'na oko' nie jesteś w stanie powiedzieć czy spełnia on dobrze swoje zadanie.

Niektórzy twierdzą, że filtr paliwa powinno wymieniać się do drugą wymianę oleju, ale zważywszy na to że koszt filtra jest niewielki ja robię to co każdą wymianę oleju (10tys km)
Bo z mocą jest tak, że zawsze jej za mało.

Kierowca bombowca.
mlekolowickie

Post autor: mlekolowickie »

fajke wymien, u mnie nie bylo to az tak ogromne, ale skoki byly, po wymianie odpowietrzenia skrzyni korbowej nie powinno sie to pojawiac. Wezyk moze byc dziurawy, posluchaj pod cewkami czy auto nie szumi, to bedzie dosc wyrazny dzwiek, na tyle ze sam u mnie bylem w stanie go wychwycic.
wezyk jest tani a wymiana prosta
Muminek

Post autor: Muminek »

aaaa dodam jeszcze że czasami jak odpale autko i chce ruszac (benzyna), dodaje gazu i chwilke mysli zanim rozkręci obroty i raz na jakiś czas (tydzień, dwa) jest wystrzał;p A petard nie wożę :D
Albercik

Post autor: Albercik »

Ja miałem w marei podobnie. tzn na zimnym silniku po odpaleniu trzymał 500 obr/min, jak dawałem gazu to pierdnął dwa razy podławił się trochę i dalej już działał normalnie - okazało się, że dostaje za bogatą mieszankę i się zalewa...
jarzyn1982

Post autor: jarzyn1982 »

Witam kolegów.

U mnie ostatnio po odpaleniu za pierwszym razem jak zimny to prawie zawsze gaśnie. Za drugim razem nie zgaśnie ale falują strasznie obroty: góra - dół. Czasami również na ciepłym silniku na luzie jest falowanie. Po za tym jak wrzucam luz to dopóki sie na dobre nie rozgrzeje to obroty spadają do zera i załącza sie kontrolka od akumulatora i od smarowania i jak nie wrzuce biegu to auto zgaśnie. Wcześniej również nie schodził mi z obrotów na luzie tylko same szły do góry. Jak autko na dobre sie rozgrzeje i przełączy sie na lpg to objawy ustępują. Czy to wina krokowca?
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Jamszoł pisze:Tu albo szwankuje któryć czujnik temperatury , przepływka albo zawór odpowietrzania skrzyni korbowej bądź wąż co do niego przychodi
jarzyn1982, sprawdzałeś ?
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
jarzyn1982

Post autor: jarzyn1982 »

Jamszoł, czujnik temperatury ostatnio wymieniony, krokowiec i przepływka jeszcze nie sprawdzane, A ten zawór Jamszoł gdzie znajde, możesz wkleić jakieś zdjęcie?
ODPOWIEDZ