Załapałem małego zonka przy przeróbce kontrolki od kierunków w moich nowych budzikach. Mianowicie - patrzyłem na temat przeróbki zegarów na elektroniczne i tam jest powiedziane, że "przewód X - kierunkowskaz prawy", "przewód Y - kierunkowskaz lewy". Problem polega na tym, że chciałem u siebie zastąpić niewykorzystywane kontrolki (ABS i Kontrola trakcji) i natknąłem się na przeszkodę w postaci porąbanych kabelków.
Bazując na powyższym oznaczeniu kabli, postaram się wyklarować Wam o co chodzi:
U mnie kabel X 'wchodzi' do żarówki, a z drugiej strony wychodzi jako Y. W normalnym liczniku mamy tak: X=>źarówka=>masa, Y=>źarówka=>masa. A u mnie jest X<=>źarówka<=>Y. Teraz się zastanawiam, jak to zrobić, żeby rozdzielić te kable od siebie. Tzn dać X przez źarówkę na masę i analogicznie Y. Czy to zaświeci?? Czy np. muszę podać na żerówkę +, a kabel w wiązce to masa?
Ktoś wie, jak to działa? Bo bez schematów ani rusz, a takie, które mam nic mi nie wyjaśniają...
[mk7] Schemat zegarów mechanicznych albo cuś w tym stylu...
Moderator: Moderatorzy