1.6 16 V zetec 95 r. Jak zimny silnik gaśnie.
Moderator: Moderatorzy
- coastbasse
- Posty: 23
- Rejestracja: 12 lis 2009, 21:03
- Lokalizacja: Brzeg
1.6 16 V zetec 95 r. Jak zimny silnik gaśnie.
Witam. Na początku chciałbym się przedstawić i wszystkich powitać.
Mam problem z autem odkąd założyłem sekwencje.
Kiedy odpalam auto na zimnym silniku odpala elegancko ale za chwile obroty spadają do zera.I tak jest dopuki się nie zagrzeje .W dodatku strasznie szarpie i się dławi.
Wyczyściłem już krokowca, odpinałem przepływomierz i nic.
Dzisiaj zrobiłem test diagnostyczny i wyszły mi błędy nr:
33 Czujnik temperatury chłodziwa, zbyt niskie napięcie.
18 Niskie napięcie akumulatora, sprawdzić / lub naładować akumulator.
82 Elektroniczny przepływomierz spalin, napięcie poniżej minimum.
Robiłem to pierwszy raz, ale chyba dobrze tylko nie wiem czy dobrze odczytałem kody.
Swoją drogą jakie powinno być napięcie czujnika temperatury chłodziwa??Tutaj filmik testu
Mam problem z autem odkąd założyłem sekwencje.
Kiedy odpalam auto na zimnym silniku odpala elegancko ale za chwile obroty spadają do zera.I tak jest dopuki się nie zagrzeje .W dodatku strasznie szarpie i się dławi.
Wyczyściłem już krokowca, odpinałem przepływomierz i nic.
Dzisiaj zrobiłem test diagnostyczny i wyszły mi błędy nr:
33 Czujnik temperatury chłodziwa, zbyt niskie napięcie.
18 Niskie napięcie akumulatora, sprawdzić / lub naładować akumulator.
82 Elektroniczny przepływomierz spalin, napięcie poniżej minimum.
Robiłem to pierwszy raz, ale chyba dobrze tylko nie wiem czy dobrze odczytałem kody.
Swoją drogą jakie powinno być napięcie czujnika temperatury chłodziwa??Tutaj filmik testu
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Zacznij od sprawdzenia alternatora - a konkretnie ile ładuje
Sprawdź stan akumulatora.
Sprawdź a najlepiej od razu pociągnij dodatkową masę z aku do śruby mocującej rozrusznik.
Wywal kabel plusowy alternator - rozrusznik i poprowadź nowy - alternator - akumulator.
Jak widać z twojego opisu wszystkie czujniki wariują z powodu niskiego napięcia .
Sprawdź stan akumulatora.
Sprawdź a najlepiej od razu pociągnij dodatkową masę z aku do śruby mocującej rozrusznik.
Wywal kabel plusowy alternator - rozrusznik i poprowadź nowy - alternator - akumulator.
Jak widać z twojego opisu wszystkie czujniki wariują z powodu niskiego napięcia .
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Diagnostykę wykonujemy na zagrzanym silniku do normalnej temperatury pracy.
www.VolvoTech.pl ---Elektromechanik---
- coastbasse
- Posty: 23
- Rejestracja: 12 lis 2009, 21:03
- Lokalizacja: Brzeg
Diagnostykę robiłem za pomocą diody wg instrukcji na stronie ale tak jak myślałem źle odczytałem kody.
poprawny kod to 172 - zbyt uboga mieszanka.
Co do wyszukiwarki to tematy były podobne ale żaden mi nie pomagał niestety.
A jakby było tego mało dzisiaj moja wymiana filtra paliwa skończyła się połamanymi dwoma palcami i szwami.
nie pytajcie jak to zrobiłem....ah ten 13 piątek...
Jak pisałem wcześniej na ciepłym silniku jest wszystko w porządku. Tylko na zimnym tak się dzieje. Obroty falują od ~750 do ~1200 obr.
Napięcie na aku jest ok i alternator ładuje. Ale nie wiem jak sprawdzić oporność czujników temperatury miernikiem analogowym
poprawny kod to 172 - zbyt uboga mieszanka.
Co do wyszukiwarki to tematy były podobne ale żaden mi nie pomagał niestety.
A jakby było tego mało dzisiaj moja wymiana filtra paliwa skończyła się połamanymi dwoma palcami i szwami.

Jak pisałem wcześniej na ciepłym silniku jest wszystko w porządku. Tylko na zimnym tak się dzieje. Obroty falują od ~750 do ~1200 obr.
Napięcie na aku jest ok i alternator ładuje. Ale nie wiem jak sprawdzić oporność czujników temperatury miernikiem analogowym

- coastbasse
- Posty: 23
- Rejestracja: 12 lis 2009, 21:03
- Lokalizacja: Brzeg
- coastbasse
- Posty: 23
- Rejestracja: 12 lis 2009, 21:03
- Lokalizacja: Brzeg
Tradycyjnie szukajka nie gryzie. I można poczytać choćby tutaj:
http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.php?t=7588
Napisałem nawet na co pomaga czyszczenie krokowego. Szczególnie, że go nie ma. Ale nie będę już klawiatury marnował. Lobby miłośników czyszczenia krokowców jest nie do przebicia.
http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.php?t=7588
Napisałem nawet na co pomaga czyszczenie krokowego. Szczególnie, że go nie ma. Ale nie będę już klawiatury marnował. Lobby miłośników czyszczenia krokowców jest nie do przebicia.
- coastbasse
- Posty: 23
- Rejestracja: 12 lis 2009, 21:03
- Lokalizacja: Brzeg
- coastbasse
- Posty: 23
- Rejestracja: 12 lis 2009, 21:03
- Lokalizacja: Brzeg