szalone obroty!
Moderator: Moderatorzy
szalone obroty!
Witajcie, mój escort od pewnego czasu dziwnie się zachowuje, mianowicie trzyma obroty na poziomie 2000 na biegach oraz na luzie, czasami zawiesi się na zawsze a czasami przez 90 sekund i potem obroty maleją do normalnych, co robić? jutro odbieram essiego od mechanika (wymiana sprzęgła) i boję się że gdy będę ruszał z 2000 obrotów to się będzie palić... najwyżej z 2 będę ruszał...
ps. przy prędkości np. 50 na 5 biegu jest normalnie czyli >1000... lecz gdy zredukuję na niższy to od razu skaczą do 2000...
obstawiał bym, że to silnik krokowy lecz dzieje się to na gazie i na benzynie...
ps. przy prędkości np. 50 na 5 biegu jest normalnie czyli >1000... lecz gdy zredukuję na niższy to od razu skaczą do 2000...
obstawiał bym, że to silnik krokowy lecz dzieje się to na gazie i na benzynie...
nie bardzo rozumiem... czyżby nie było silniczka krokowego w 1.6 16v?Blazey pisze:Już ci miałem pisać, co sprawdzić, ale wyczyść sobie krokowy...
PS. Jak pokażesz mi silnik krokowy w tym silniku, to oddam ci swoje auto.
wg tego jest:
http://www.allegro.pl/item786172674_sil ... ginal.html
- Yagr
- Posty: 14627
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Blazey czepia się szczegółów - w tym silniku NIE MA silnika krokowego tylko jest elektrozawór wolnych obrotów - i jedno i drugie nosi nazwę zaworu bocznikowego i pełni tę sama funkcje a popularnie wszystkie są nazywane "krokowcami" lub "silnikami krokowymi".michal_gol pisze: wg tego jest:
http://www.allegro.pl/ite...v_oryginal.html
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- cidzej
- Posty: 11775
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
Blazey, mozesz mi oddac auto - w 1.6 16V JEST SILNICZEK KROKOWY !
owszem jest zawór bocznikowy powietrza ale elementem ktory go otwiera przeciez nie jest elektromagnes tylko właśnie SILNICZEK KROKOWY
czekam na auto ... podać ci adres gdzie masz je podstawić ??
a co do problemu kolegi to mozesz sprobować przeczyscic zawór, ale jak to nie pomoże to "silniczek krokowy" do wymiany ...
owszem jest zawór bocznikowy powietrza ale elementem ktory go otwiera przeciez nie jest elektromagnes tylko właśnie SILNICZEK KROKOWY

czekam na auto ... podać ci adres gdzie masz je podstawić ??
a co do problemu kolegi to mozesz sprobować przeczyscic zawór, ale jak to nie pomoże to "silniczek krokowy" do wymiany ...
- Yagr
- Posty: 14627
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
I tu się myliszcidzej pisze: owszem jest zawór bocznikowy powietrza ale elementem ktory go otwiera przeciez nie jest elektromagnes tylko właśnie SILNICZEK KROKOWY


Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- Yagr
- Posty: 14627
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Na fotce masz zaznaczony. W twoim roczniku wygląda nieco inaczej niż ten co dałeś link z allegromichal_gol pisze:to gdzie go mam szukac?

Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Na forum kiedyś wstawiłem foto silniczka krokowego - można go obglądnąć
Co do zdjęcia wyżej - w temacie wygląd czujników wstawiłem zdjęcie tego zaworu - tam trochę lepiej jest widoczny.
michal_gol, nie sugeruj sie tym co piszą na Allegro a szczególnie nazewnictwem - ci co wstawiają przedmioty na sprzedaż nie są fachowcami i nazewnictwo jest tam absolutnie dowolne

Co do zdjęcia wyżej - w temacie wygląd czujników wstawiłem zdjęcie tego zaworu - tam trochę lepiej jest widoczny.
michal_gol, nie sugeruj sie tym co piszą na Allegro a szczególnie nazewnictwem - ci co wstawiają przedmioty na sprzedaż nie są fachowcami i nazewnictwo jest tam absolutnie dowolne
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
cidzej, silnik krokowy realizuje określony kąt obrotu w jednym kroku. Dzieje się to poprzez działanie pola elektromagnetycznego na wirnik magnetyczny. Jeśli założymy, że nawet wystarczą dwa przewody, czyli JEDNA cewka, to masz do wybory dwa kierunki wektora pola magnetycznego, w zależności od polaryzacji zasilania. I te dwa stany musiały by wystarczyć na pełen obrót silnika, by mógł on spełniać swoje zadanie. Czyli wychodzi, że jeden krok musiałby mieć 180 stopni. Niesamowitą rozdielczość uzyskał silnik krokowy twojego pomysłu i niezły krok.
PS. Jak chcesz się dowiedzieć, jak to jest sterowane, to hasło do wyszukiwarki "PWM".
PS2. Jak nie masz pojęcia, o czym się wypowiadasz, to lepiej zamilcz, bo to dorabianie ideologii do niewiedzy jest śmieszne.
A w tym aucie, to sprawdziłbym potencjometr przepustnicy najpierw. A IACV zostawiłbym na później.
PS. Jak chcesz się dowiedzieć, jak to jest sterowane, to hasło do wyszukiwarki "PWM".
PS2. Jak nie masz pojęcia, o czym się wypowiadasz, to lepiej zamilcz, bo to dorabianie ideologii do niewiedzy jest śmieszne.
A w tym aucie, to sprawdziłbym potencjometr przepustnicy najpierw. A IACV zostawiłbym na później.
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Mnie na początku używania Esa też tak się zdażało - wciśnięcie sprzęgła lub wyrzucenie skrzyni na luz powodowało wskoczenie obrotów pod 3000.michal_gol pisze:Panowie, jak na razie spokój z obrotami, wymienione sprzęgło i olej w skrzyni i jak na razie odpukać jest wszystko ok, jutro dłużej pojeżdżę i wszystko się wyjaśni
Pewnego dnia - na środku ulicy się wk... wylazłem ze samochodu - macha do góry i zaczołem kombinować .
Obroty zjechały do normalnych w momencie jak ruszyłem przewodami idącymi od wtyczki (bocznikowego) w dół pod kolektor ssący.
To mi dało do myślenia - przewody te są oryginalnie poprzyczepiane "na sztywno" opaską zaciskową do przewodów .
Po dojechaniu pod dom wziołem cęgi do cięcia drutu i poprzecinałem opaski - puszczając luzem te kabelki .
Od tego czasu ani razu silnik samoczynnie nie wskoczył mi na takie obroty.
U Ciebie może - albo mogło być to samo.
Teraz albo będziesz miał już z tym spokuj bo przy wymianie sprzęgła mechanicy zrobili coś z tym przewodem albo jak sie to za jakiś czas powtórzy - spróbuj zrobić tak jak ja - niech te kabelki nie będą na sztywno
A co do silniczka krokowego - silniczek krokowy wygląda tak :
http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.php?t=3253
Tu widać , że to silnik , są szczotki , magnesy , wirnik i to właśnie jest silnik
W Zeteku 1,6 16V jest zawór elektromagnetyczny w którym jest cewka , która pod wpływem napięcia wciąga czpień podobnie jak elektromagnes w rozruszniku.
Tyle , że w rozruszniku czpień wciagany jest na raz - do końca a w bocznikowym na płynnie i wcale nie w jakiś krokach , w zależności od podanego napięcia - czpień jest wciagany mocniej lub słabiej , po pokonaniu siły sprężyny.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]