Mk5 Problem z gazem. Pytanie o listwe wtryskowa

Moderator: Moderatorzy

ChinQuan

Mk5 Problem z gazem. Pytanie o listwe wtryskowa

Post autor: ChinQuan »

Witam

Mam do was takie pytanie.
Posiadam escorta 1.6 EFi 105km. w sumie to go dostalem. Autko jest niestety na gazie. kiedys szwager dal do "miechanika" bo byly problemy z odpalaniem a ten nie wiedzial co jest grane wiec w przelaczniku gaz>bendzyna zmostkowal i po przkereceniu kluczyka auto przelaczala zaraz na gas i na gazie palilo. i tak sobie jezdzil teraz mam je ja i od niedawna zaczely sie problemy z odpalanem.. na pych odpalalo na 2m. chce zrboic go na benzyne ale potrrzebuje listwe wtryskowa ktorej nie moge znalesc.. mam do was pytanie wie ktos moze jak ona wyglada? kupilem od 16 16v ale nie pasuje podobno..
Ostatnio zmieniony 30 paź 2009, 21:28 przez ChinQuan, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14627
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Opisuj precyzyjnie temat bo dostaniesz ostrzeżenie od zielonych :)

ChinQuan, chcesz powiedzieć że nie masz listwy wtryskowej??? No to ciekawe druciarstwo... ten silnik bardzo dobrze sie spisuje na gazie ale wycinanie listwy to moim zdaniem lekka przesada.... Co do odpalania to im będzie zimniej tym bedzie gorzej. Tak naprawdę to nie wiem co ci doradzić bo w zasadzie żeby ładnie odpalał to trzeba by mu zrobić po pierwsze porządny reset a do tego potrzebna praca na benie... Jak by to nie pomogło to ptrzeba sprawdzić pompę paliwa i filtry. Skoro masz wywaloną listwę wtryskową to bym się njie zdziwił jak by wywalili też zbiornik beny wraz z pompą bo... skoro nie jeździ na benie to po co? Ogólnie sprawa może wyglądać następująco - do poprawnej pracy na gazie potrzeba co jakiś czas przejeździć trochę na benie, jesli się tego nie robi a dodatkowo brak emulatora lambdy ( w twoim przypadku to pewnie i emulacji wtrysku nie ma...) to ustawienia ECU ulegają rozjechaniu bo EECIV próbuje zrobić optymalne ustawienia pod swoje wzorcowe, które sa dla benzyny. Dla gazu wartości podawane przez czujniki do ECU trochę się różnią ale wystarczy to aby silnik był coraz gorzej sterowany. Zwykle reset wystarczy aby wszystko wróciło do porządku. Jeśli jednak nie od ręki poradzisz sobie z powrotem zasilania benzyną to tymczasowo problem może rozwiązać sprawdzenie filtrów gazu, ustawień reduktora i w ogóle regulacji. Na zimno zajechany parownik nie zasila za dobrze silnika ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ChinQuan

Post autor: ChinQuan »

no tu masz racje. zima to juz w ogole byly problemy z odpalaniem. a te fltry gazowe mozna samemu wyczyscic? no i gdzes czytalem walsnie o tym rescie i dlatego chcialem zrobic zeby na benzyne chodzil. Listwa wtryskowa jest.. tylko ze moj mechanik stwerdzil ze jak tyle czasu nie bylo jezdzone na paliwie to one sa juz na pewno do du**. na allegro nie moge znalesc odpowiednich.
zbiornik paliwa jest i pompka tez. Tu dziwna sytuacja to po przekreceniu kluczyka slychac takie pykniecie w butli (przelaczenie na gas) i slychac takze pompke palwa.
Probowalem jakos sprawdzic czy jest pompane paliwa ale w wezykch nie bylo nigdzie.

orientujesz sie moze ile kosztuje calkowita regulacja gazu zmiana membran filtrow itd??
Pewne zalezy to od firmy zakladajacej ale moze tak na oko chociaz?
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14627
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

ChinQuan, sama regulacja to 30-50zł ale to dla standardowych instalacji a ty masz jakieś rękodzieło.... Koszt filtra fazy lotnej do I/II generacji to 3-10zł W tym silniku paliwo idzie ze zbiornika pompowane poprzez pompę do filtra paliwa umieszczonego na grodzi między silnikiem a kabiną (nad drążkiem stabilizatora) i dalej z filtra właśnie do listwy wtryskowej. Nadmiar po przekroczeniu zadanego ciśnienia jest upuszczany z powrotem poprzez regulator ciśnienia paliwa. Jak nie masz zamontowanej. Co do listwy - dałem ci w innym twoim temacie 2 linki do odpowiednich z allegro więc są tam! Jak chcesz tym autem jeszcze pojeździć to najpierw zrób żeby na benzynie jeździł dobrze - gazem zawsze powinno się zajmować przy sprawnym zasilaniu benzynowym.

I zmień w końcu ten tytuł na jakiś mniej ogólny :twisted:
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ChinQuan

Post autor: ChinQuan »

no widzialem wdzialem. juz wyslalem do mechanika czy beda pasowac.
No ona jest w firmie zakladana papiery wyszystko jest;P
Tylko w wlaczniku jest zmostkowane ze wlacza sie gaz razem z przekreceniem kluczyka.

No dzeki dzieki ;)
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Dodam do całosci jeszcze jedno .
Gdy zakładałem instalację LPG , dostałem instrukcję obsługi a w niej Dużym Tłustym Drukiem - na czerwono jest napisane : zabronione jest odpalanie "na pych" silnika na załączonym gazie a czytałem tam u góry , że właśnie tak go ostatnio odpalasz .
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
ChinQuan

Post autor: ChinQuan »

no wiem o tym. Ja tak odpallem tylko jesli byla juz taka potrzezeba zeby wrocic do domu. teraz auto czeka juz na ruch mechanika.. tylko ze on cos nie bardzo jest sklonny do pracy ;/ ah ta polska
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Nie masz innego mechanika ?
Ja bym wolał zapłacić te 50 lub 100 ale miec pewność , że mechanik sie przyłoży do roboty a nie olewa i robotę i mnie.
Jeśli on podchodzi do roboty jak rak do pie..a , to robota też będzie zp....a
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
ODPOWIEDZ