[mk 6] masa (?) czujnika temeratury przy chłodnicy...
Moderator: Moderatorzy
[mk 6] masa (?) czujnika temeratury przy chłodnicy...
Witam, mam Essiego Combi '94 rok, 1,6 16v (DOHC) + lpg, i mam z nim nast ępujący problem: Nigdy nie zdarzyło mu się, żeby włączył się wiatrak chłodnicy, chociaż nie raz wskazówka temperatury wchodziła na czerwone pole, wymieniłem czujnik temperatury który jest na przewodzie od chłodnicy i nic, wiatrak "na krótko" chodzi (poprzez odłączenie wtyku od czujnika i zwarcie kabelkiem 2 punktów we wtyku).
Zauważyłem, że od wtyku czujnika jest jeszcze 3 kabelek zakończony końcówką, który u mnie wisi, i nie wiem gdzie go podłączyc, byc może to jest wina tego, że czujnik nie działa? prosił bym o odpowiedź i wskazanie gdzie podłączyć ten kabelek, szukałem "w zasięgu" tego przewodu ale nigdzie nie mogłem go podłączyc...
pozdrawiam:)
Zauważyłem, że od wtyku czujnika jest jeszcze 3 kabelek zakończony końcówką, który u mnie wisi, i nie wiem gdzie go podłączyc, byc może to jest wina tego, że czujnik nie działa? prosił bym o odpowiedź i wskazanie gdzie podłączyć ten kabelek, szukałem "w zasięgu" tego przewodu ale nigdzie nie mogłem go podłączyc...
pozdrawiam:)
- WieSiu
- Posty: 23541
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
Jak możesz daj fotke tego włącznika
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- cidzej
- Posty: 11775
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
nic, po prostu w escorcie czesto kladli "uniwersalna" wiazke elektryczna, do opcjonalnego wyposazenia i/lub innych silnikow a potem nie wszystkie wtyczki byly wykorzystywane. u mnie w aucie np. byly wtyczki do ZETY poza tym mialem gniazda od klimy i wspomagania, przeciwmgielnych itd chociaz auto fabrycznie nei bylo w nie wyposazone.
cidzej pisze:nic, po prostu w escorcie czesto kladli "uniwersalna" wiazke elektryczna, do opcjonalnego wyposazenia i/lub innych silnikow a potem nie wszystkie wtyczki byly wykorzystywane. u mnie w aucie np. byly wtyczki do ZETY poza tym mialem gniazda od klimy i wspomagania, przeciwmgielnych itd chociaz auto fabrycznie nei bylo w nie wyposazone.
to co mam zrobić, żeby mi działał wentylator chłodnicy?
- WieSiu
- Posty: 23541
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
Elementy gdzie należy spojrzeć,to przekaźnik przy akumulatorze taki zielony,potem bezpiecznik przy akumulatorze. Choć wydaje mi się że raczej to masz sprawne,bo przecież na krótko po zwarciu działa i nie ma innej możliwości jak włącznik z ta okrągłą wtyczką na 2 kable niebieską.albo Ci coś tam nie kontaktuje albo po prostu dalej uszkodzony włącznik. Jak coś to nowy koło 30 zł.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
jutro sprawdzę ten bezpiecznik i przekaźnik... a ten włącznik to był wymieniany w tamtym tygodniu więc nie wydaje mi się żeby był uszkodzony...WieSiu pisze:Elementy gdzie należy spojrzeć,to przekaźnik przy akumulatorze taki zielony,potem bezpiecznik przy akumulatorze. Choć wydaje mi się że raczej to masz sprawne,bo przecież na krótko po zwarciu działa i nie ma innej możliwości jak włącznik z ta okrągłą wtyczką na 2 kable niebieską.albo Ci coś tam nie kontaktuje albo po prostu dalej uszkodzony włącznik. Jak coś to nowy koło 30 zł.
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Myślę , ze bezpieczniki i przekaźnik są OK skoro na krótko wiatrak chodzi.
1. Albo zegar pokazujący temperaturę oszukuje , albo źle przekazuje napięcie czujnik temp.wody - dający sygnał na zegar
2. Ktoś namieszał w kablach przy wtyczce tej przy wężu tam gdzie zmieniałeś czujnik.
Tutaj można to sprawdzić tak :
Upuść płynu z chłodnicy na tyle aby można jeszcze raz odkręcić ten nowy czujnik , weź go do domu - podłącz pod niego miernik - przełączony na pokazanie przejścia (brzęczyk) , wsadź czujnik do wody wraz z jakimś termometrem i zagotuj wodę .
Jeśli - (a na pewno jest dobry) - dojdzie do temp. załączenia - miernik zacznie piszczeć .
Nie napisałeś ile wyjść ma sam czujnik - 2 ? 3 ? - jeśli więcej niż dwa to masz wtedy możliwość odszukania , które styki są od załączania - przepuszczania napięcia .
Pisałeś , że robiłeś na "krótko" więc wiesz które to przewody we wtyczce po połączeniu uruchamiają wentylator .
Reszta prosta - połącz te dwa przewody z dwoma wyściami i musi być dobrze
Tu wicej nic już nie trzeba robić a jeśli nadal wskazówka będzie włazić na czerwone - to masz walnięty czujnik przy termostacie - ten co daje napięcie na zegar.
Tego też idzie sprawdzić - podłączając pod niego 12V - i mierząc ile przechodzi przez niego voltów (ile przepuszcza) - też oczywiście z termometrem w garnku z wodą.
To oczywiście wszystko można zrobić inaczej - znając dokładnie rezystancję(oporność) każdego czujnika

michal_gol pisze:Nigdy nie zdarzyło mu się, żeby włączył się wiatrak chłodnicy, chociaż nie raz wskazówka temperatury wchodziła na czerwone pole,
I tak jest prawidłowomichal_gol pisze:wymieniłem czujnik temperatury który jest na przewodzie od chłodnicy
Po mojemu -michal_gol pisze:wiatrak "na krótko" chodzi (poprzez odłączenie wtyku od czujnika i zwarcie kabelkiem 2 punktów we wtyku).
1. Albo zegar pokazujący temperaturę oszukuje , albo źle przekazuje napięcie czujnik temp.wody - dający sygnał na zegar
2. Ktoś namieszał w kablach przy wtyczce tej przy wężu tam gdzie zmieniałeś czujnik.
Tutaj można to sprawdzić tak :
Upuść płynu z chłodnicy na tyle aby można jeszcze raz odkręcić ten nowy czujnik , weź go do domu - podłącz pod niego miernik - przełączony na pokazanie przejścia (brzęczyk) , wsadź czujnik do wody wraz z jakimś termometrem i zagotuj wodę .
Jeśli - (a na pewno jest dobry) - dojdzie do temp. załączenia - miernik zacznie piszczeć .
Nie napisałeś ile wyjść ma sam czujnik - 2 ? 3 ? - jeśli więcej niż dwa to masz wtedy możliwość odszukania , które styki są od załączania - przepuszczania napięcia .
Pisałeś , że robiłeś na "krótko" więc wiesz które to przewody we wtyczce po połączeniu uruchamiają wentylator .
Reszta prosta - połącz te dwa przewody z dwoma wyściami i musi być dobrze

Tu wicej nic już nie trzeba robić a jeśli nadal wskazówka będzie włazić na czerwone - to masz walnięty czujnik przy termostacie - ten co daje napięcie na zegar.
Tego też idzie sprawdzić - podłączając pod niego 12V - i mierząc ile przechodzi przez niego voltów (ile przepuszcza) - też oczywiście z termometrem w garnku z wodą.
To oczywiście wszystko można zrobić inaczej - znając dokładnie rezystancję(oporność) każdego czujnika


Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
czujnik który był wymieniany ma 2 piny, jak robiłem zwarcie we wtyku do czujnika wtedy wiatrak się załącza. Wiązka, która idzie do czujnika ma 3 kable: 2 do czujnika i 1 do czarnej "fajki".Jamszoł pisze:Myślę , ze bezpieczniki i przekaźnik są OK skoro na krótko wiatrak chodzi.
michal_gol pisze:Nigdy nie zdarzyło mu się, żeby włączył się wiatrak chłodnicy, chociaż nie raz wskazówka temperatury wchodziła na czerwone pole,I tak jest prawidłowomichal_gol pisze:wymieniłem czujnik temperatury który jest na przewodzie od chłodnicy
Po mojemu -michal_gol pisze:wiatrak "na krótko" chodzi (poprzez odłączenie wtyku od czujnika i zwarcie kabelkiem 2 punktów we wtyku).
1. Albo zegar pokazujący temperaturę oszukuje , albo źle przekazuje napięcie czujnik temp.wody - dający sygnał na zegar
2. Ktoś namieszał w kablach przy wtyczce tej przy wężu tam gdzie zmieniałeś czujnik.
Tutaj można to sprawdzić tak :
Upuść płynu z chłodnicy na tyle aby można jeszcze raz odkręcić ten nowy czujnik , weź go do domu - podłącz pod niego miernik - przełączony na pokazanie przejścia (brzęczyk) , wsadź czujnik do wody wraz z jakimś termometrem i zagotuj wodę .
Jeśli - (a na pewno jest dobry) - dojdzie do temp. załączenia - miernik zacznie piszczeć .
Nie napisałeś ile wyjść ma sam czujnik - 2 ? 3 ? - jeśli więcej niż dwa to masz wtedy możliwość odszukania , które styki są od załączania - przepuszczania napięcia .
Pisałeś , że robiłeś na "krótko" więc wiesz które to przewody we wtyczce po połączeniu uruchamiają wentylator .
Reszta prosta - połącz te dwa przewody z dwoma wyściami i musi być dobrze![]()
Tu wicej nic już nie trzeba robić a jeśli nadal wskazówka będzie włazić na czerwone - to masz walnięty czujnik przy termostacie - ten co daje napięcie na zegar.
Tego też idzie sprawdzić - podłączając pod niego 12V - i mierząc ile przechodzi przez niego voltów (ile przepuszcza) - też oczywiście z termometrem w garnku z wodą.
To oczywiście wszystko można zrobić inaczej - znając dokładnie rezystancję(oporność) każdego czujnika![]()
dodam jeszcze tyle że zauważyłem 2 czujnik, chyba identyczny jak ten, o którym piszę:

zaznaczony strzałką (fotka nie jest moja ale silnik się zgadza) może to jego wina?
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Tam od góry masz czujnik temp wody - dający impuls na kompa a pod nim , pod wężem czujnik od zegara
Czujnik 2 piny i dwa przewody zwarte ze soba załączają wiatrak czyli jest OK - zobacz czy piny wtyczki zchodzą się z pinami gniazda - mówię o tych dwóch przewodach - podarój sobie ten trzeci .
Ten trzeci potrzebny jest gdy jest klima i wiatrak chodzi na wolnych obrotach (chyba)
Czujnik 2 piny i dwa przewody zwarte ze soba załączają wiatrak czyli jest OK - zobacz czy piny wtyczki zchodzą się z pinami gniazda - mówię o tych dwóch przewodach - podarój sobie ten trzeci .
Ten trzeci potrzebny jest gdy jest klima i wiatrak chodzi na wolnych obrotach (chyba)
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
z tym, że piny się nie zwierają to może być teoretycznie racja, ponieważ, jak odpinałem 1 raz gniazdo od czujnika to urwałem te "zaczepki" dzięki którym to się trzyma do czujnika...Jamszoł pisze:Tam od góry masz czujnik temp wody - dający impuls na kompa a pod nim , pod wężem czujnik od zegara
Czujnik 2 piny i dwa przewody zwarte ze soba załączają wiatrak czyli jest OK - zobacz czy piny wtyczki zchodzą się z pinami gniazda - mówię o tych dwóch przewodach - podarój sobie ten trzeci .
Ten trzeci potrzebny jest gdy jest klima i wiatrak chodzi na wolnych obrotach (chyba)