Kilka pytanek. Prosze o pomoc.

Moderator: Moderatorzy

Rooney1990

Kilka pytanek. Prosze o pomoc.

Post autor: Rooney1990 »

Witam. Niedawno kupilem escorcika 1,6 16V w kombi. I mam do was kilka pytan.

po 1. Od kiedy łapie wam sprzeglo? Mi lapie dopiero praktycznie po odpuszczenia calego sprzegla. Wydaje mi sie ze do wymiany sprzegielko.

po 2. Przy hamowaniu drga dziwnie pedal hamulca. Krzywe tarcze hamulcowe?

Pozdrawiam i prosze o pomoc.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Rooney1990 pisze:po 2. Przy hamowaniu drga dziwnie pedal hamulca. Krzywe tarcze hamulcowe?
Tak
Rooney1990 pisze:Od kiedy łapie wam sprzeglo?
powinno w połowie drogi pedału sprzęgła
Rooney1990 pisze:Wydaje mi sie ze do wymiany sprzegielko.
Nie koniecznie - prędzej do wymiany napinacz linki - masz go przy pedale na osi obrotu
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Rooney1990

Post autor: Rooney1990 »

Jamszoł pisze:
Rooney1990 pisze:po 2. Przy hamowaniu drga dziwnie pedal hamulca. Krzywe tarcze hamulcowe?
Tak

Słyszalem ze jak krzywe tarcze to i czuc wibracje na kierownicy. A tutaj tego nie ma. Sam pedal drzy.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Bo kiera drży jak tarcze są mocno pokrzywion , jak mniej , to tylko pedalicja drga.
W szczegulności jak już prawie całkowicie wychamujesz i wóz się tylko lekko toczy
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Rooney1990

Post autor: Rooney1990 »

Jeszcze mam kilka pytanek do Ciebie bo widze ze obeznany w temacie jestes :D
No to tak: moj fordzik ma jeszcze taka dolegliwosc ze jak normlanie jezdze itp to kierunki dzialaja i jest spoko tylko sa takie momenty ze podczas jazdy nagle ni stąd ni z owąt przestaja dzialac kierunki :P I jeszcze jedno pytanie. Jakie sa objawy kiedy trzeba wymienic maglownice?

Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Co do kierunków - to albo masz juz do reanimacji przełącznik pod sterem , lub i od tego zacznij - wytargaj z przełącznika przerywacz i wyczyść mu "stopki" , bo możliwe , że tam ci nie kontaktuje .
znajdziesz go pod osłoną kierownicy w miejscu gdzie się kończy wajcha od migaczy.

Maglownica jest do wymiany wtedy gdy za dużo cieknie a nie chcesz jej dawać do regeneracji ; wtedy gdy ma duże luzy a nie chcesz dawać do regeneracji ; ciężko się kręci sterem a pozostałe części odpowiedzialne za skręt są OK i znów gdy z jakiegoś powodu nie chcesz jej dać do regeneracji :mrgreen:
Powodów na nie jeśli chodzi o regenerację może być wiele : koszty , czas , bbrak w okolicy dobrych fachowców - oczywiście powodów można wynaleść 1001 choć by dodatkowo - brak zaufania do regenerowanych podzespołów lub chęć posiadania czegoś nowego a nie regenerowanego :mrgreen:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Rooney1990

Post autor: Rooney1990 »

To widze ze troszke roboty bedzie :D Wpakowalem sie lekko w koszta ale czego sie dziwic jak za samochodzik dalem 2,5 kola :P

Jeszcze raz dzieki za pomoc :cool: i pozdrawiam serdecznie.
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3482
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

Rooney1990 pisze:Wpakowalem sie lekko w koszta ale czego sie dziwic jak za samochodzik dalem 2,5 kola
No i po takim stwierdzeniu, nie zacznij tylko narzekać, że Ford to gó...ny samochód,itp.
Gdybyś dał 12,5 koła, to miał byś prawie nówkę.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

darcun4 pisze:nie zacznij tylko narzekać, że Ford to gó...ny samochód,
Nie radzę - komputer w esie ma mikrofony i jak sie na niego złorzeczy , to się obraża :mrgreen:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
piter
Posty: 505
Rejestracja: 17 kwie 2009, 23:16
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: piter »

dokladnie ja swojego essa czasem glaszcze jak jade po kokpicie i mowie:dobry samochodzik-pan dba o Ciebie to i ty woz mnie :lol: a jak sie na niego nakrzyczy to sie obraza i szfankuje :sad:
piter
Rooney1990

Post autor: Rooney1990 »

Kolejne pytanka mam :D Jak spuscic plyn do spryskiwaczy? Bo juz zimno sie robi a ja na letnim smigam i zeby mi nie zamarzl :P Aaa i jak wyglada sprawa z plynem chlodzacym? Tez na zime trzeba wymienic? Bo boje sie ze to pozamarza wszystko aa
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14627
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Rooney1990 pisze:Jak spuscic plyn do spryskiwaczy? Bo juz zimno sie robi a ja na letnim smigam i zeby mi nie zamarzl
po co spuszczać? Dolewasz odpowiednia ilośc koncentratu i masz mieszankę na zimę ;)
Rooney1990 pisze:Aaa i jak wyglada sprawa z plynem chlodzacym? Tez na zime trzeba wymienic?
Jeśli masz tam płyn chłodzący a nie sama wode to nie trzeba - płyn chłodzący jest wielosezonowy. Ale jeśli nie wiesz co tam jest to albo możesz preferencyjnie wymienić albo sobie pojechac do jakiegos warsztatu i poprosic o pomiar temperatury zamarzania - wtedy będziesz wiedział czy wymieniac czy nie trzeba.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Co do spryskiwacza - jak podniesiesz maskę , przy lewym zawiasie machy masz połączenie wężyków idących do spryskiwacza .
Ja odczepiam wężyk - stawiam pustą bańkę , odpalam na moment silnik i uruchamiam spryskiwacz - pompka w ciągu 3 minut wypompuje całą zawartość pojemnika na płyn .
Nadmienie , że nigdy nie mam mniej jak 3/4 zbiorniczka .
Co do płynu w układzie chłodzenia silnika - podjedź gdzieś pod warsztat samochodowy - powinni mieć glikometr - przyrządzik do pomiaru gęstości - wyskalowany na stopnie Celcjusza - oczywiście w minusie .
Powinni Ci zmierzyć za darmoche .
Temperatura zamarzania to minimum -25 stopni jeśli masz mniej , to dokup sobie koncentrat i dolej.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23542
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Jamszoł,Jeśli ma mniej to powinien się cieszyć i nic nie dolewać.raczej jak temp wyjdzie większa to niech dolewa. Sorry że się czepiam,ale potem przeczyta to jakiś laik i nie będzie się zadenie zastanawiał.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Tak to przecież w minusie więc się podaje odwrotnie - źle dobrane słowa - powinno być wyższa niższa temp.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
ODPOWIEDZ