Kilka pytanek. Prosze o pomoc.
Moderator: Moderatorzy
Kilka pytanek. Prosze o pomoc.
Witam. Niedawno kupilem escorcika 1,6 16V w kombi. I mam do was kilka pytan.
po 1. Od kiedy łapie wam sprzeglo? Mi lapie dopiero praktycznie po odpuszczenia calego sprzegla. Wydaje mi sie ze do wymiany sprzegielko.
po 2. Przy hamowaniu drga dziwnie pedal hamulca. Krzywe tarcze hamulcowe?
Pozdrawiam i prosze o pomoc.
po 1. Od kiedy łapie wam sprzeglo? Mi lapie dopiero praktycznie po odpuszczenia calego sprzegla. Wydaje mi sie ze do wymiany sprzegielko.
po 2. Przy hamowaniu drga dziwnie pedal hamulca. Krzywe tarcze hamulcowe?
Pozdrawiam i prosze o pomoc.
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
TakRooney1990 pisze:po 2. Przy hamowaniu drga dziwnie pedal hamulca. Krzywe tarcze hamulcowe?
powinno w połowie drogi pedału sprzęgłaRooney1990 pisze:Od kiedy łapie wam sprzeglo?
Nie koniecznie - prędzej do wymiany napinacz linki - masz go przy pedale na osi obrotuRooney1990 pisze:Wydaje mi sie ze do wymiany sprzegielko.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Jeszcze mam kilka pytanek do Ciebie bo widze ze obeznany w temacie jestes 
No to tak: moj fordzik ma jeszcze taka dolegliwosc ze jak normlanie jezdze itp to kierunki dzialaja i jest spoko tylko sa takie momenty ze podczas jazdy nagle ni stąd ni z owąt przestaja dzialac kierunki
I jeszcze jedno pytanie. Jakie sa objawy kiedy trzeba wymienic maglownice?
Pozdrawiam.

No to tak: moj fordzik ma jeszcze taka dolegliwosc ze jak normlanie jezdze itp to kierunki dzialaja i jest spoko tylko sa takie momenty ze podczas jazdy nagle ni stąd ni z owąt przestaja dzialac kierunki

Pozdrawiam.
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Co do kierunków - to albo masz juz do reanimacji przełącznik pod sterem , lub i od tego zacznij - wytargaj z przełącznika przerywacz i wyczyść mu "stopki" , bo możliwe , że tam ci nie kontaktuje .
znajdziesz go pod osłoną kierownicy w miejscu gdzie się kończy wajcha od migaczy.
Maglownica jest do wymiany wtedy gdy za dużo cieknie a nie chcesz jej dawać do regeneracji ; wtedy gdy ma duże luzy a nie chcesz dawać do regeneracji ; ciężko się kręci sterem a pozostałe części odpowiedzialne za skręt są OK i znów gdy z jakiegoś powodu nie chcesz jej dać do regeneracji
Powodów na nie jeśli chodzi o regenerację może być wiele : koszty , czas , bbrak w okolicy dobrych fachowców - oczywiście powodów można wynaleść 1001 choć by dodatkowo - brak zaufania do regenerowanych podzespołów lub chęć posiadania czegoś nowego a nie regenerowanego
znajdziesz go pod osłoną kierownicy w miejscu gdzie się kończy wajcha od migaczy.
Maglownica jest do wymiany wtedy gdy za dużo cieknie a nie chcesz jej dawać do regeneracji ; wtedy gdy ma duże luzy a nie chcesz dawać do regeneracji ; ciężko się kręci sterem a pozostałe części odpowiedzialne za skręt są OK i znów gdy z jakiegoś powodu nie chcesz jej dać do regeneracji

Powodów na nie jeśli chodzi o regenerację może być wiele : koszty , czas , bbrak w okolicy dobrych fachowców - oczywiście powodów można wynaleść 1001 choć by dodatkowo - brak zaufania do regenerowanych podzespołów lub chęć posiadania czegoś nowego a nie regenerowanego

Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- Yagr
- Posty: 14627
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
po co spuszczać? Dolewasz odpowiednia ilośc koncentratu i masz mieszankę na zimęRooney1990 pisze:Jak spuscic plyn do spryskiwaczy? Bo juz zimno sie robi a ja na letnim smigam i zeby mi nie zamarzl

Jeśli masz tam płyn chłodzący a nie sama wode to nie trzeba - płyn chłodzący jest wielosezonowy. Ale jeśli nie wiesz co tam jest to albo możesz preferencyjnie wymienić albo sobie pojechac do jakiegos warsztatu i poprosic o pomiar temperatury zamarzania - wtedy będziesz wiedział czy wymieniac czy nie trzeba.Rooney1990 pisze:Aaa i jak wyglada sprawa z plynem chlodzacym? Tez na zime trzeba wymienic?
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Co do spryskiwacza - jak podniesiesz maskę , przy lewym zawiasie machy masz połączenie wężyków idących do spryskiwacza .
Ja odczepiam wężyk - stawiam pustą bańkę , odpalam na moment silnik i uruchamiam spryskiwacz - pompka w ciągu 3 minut wypompuje całą zawartość pojemnika na płyn .
Nadmienie , że nigdy nie mam mniej jak 3/4 zbiorniczka .
Co do płynu w układzie chłodzenia silnika - podjedź gdzieś pod warsztat samochodowy - powinni mieć glikometr - przyrządzik do pomiaru gęstości - wyskalowany na stopnie Celcjusza - oczywiście w minusie .
Powinni Ci zmierzyć za darmoche .
Temperatura zamarzania to minimum -25 stopni jeśli masz mniej , to dokup sobie koncentrat i dolej.
Ja odczepiam wężyk - stawiam pustą bańkę , odpalam na moment silnik i uruchamiam spryskiwacz - pompka w ciągu 3 minut wypompuje całą zawartość pojemnika na płyn .
Nadmienie , że nigdy nie mam mniej jak 3/4 zbiorniczka .
Co do płynu w układzie chłodzenia silnika - podjedź gdzieś pod warsztat samochodowy - powinni mieć glikometr - przyrządzik do pomiaru gęstości - wyskalowany na stopnie Celcjusza - oczywiście w minusie .
Powinni Ci zmierzyć za darmoche .
Temperatura zamarzania to minimum -25 stopni jeśli masz mniej , to dokup sobie koncentrat i dolej.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- WieSiu
- Posty: 23542
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
Jamszoł,Jeśli ma mniej to powinien się cieszyć i nic nie dolewać.raczej jak temp wyjdzie większa to niech dolewa. Sorry że się czepiam,ale potem przeczyta to jakiś laik i nie będzie się zadenie zastanawiał.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982