MKVII '99 zetec 1,6 16v

Moderator: Moderatorzy

Diego240

MKVII '99 zetec 1,6 16v

Post autor: Diego240 »

Witam, jestem nowy na waszym forum i wszystkich Pozdrawiam oraz odrazu zgłaszam swoj problem a więc escort od dłuższego czasu strasznie mi się dławi jak jest zimny a jak sie rozgrzeje no to już mniej, wszystko co moglem sam to juz sprawdzane, od odpowietrzania korbowodu po przepływomierz niby wszystko jest ok. mechanik w aso zasugerował mi żle ustawiony lub przestawiony rozrząd, jaieś 10kkm temu robiłem komplet rozrządu bez wymiany pompy i tu moje pytanko czy moge sam sprawdzić bez demontażu rozrządu czy jest dobrze ustawiony, bo byłem u tego mechanika co mi zakładał rozrząd ale on mi tego nie sprawdzi bo według niego to nie wina rozrządu, dodam tu że przy zakładaniu rozrządu nie zrzucał pokrywy zaworów tylko odrysował swoje znaki i według nich ustawiał. proszę o pomoc.
kvazi555

Post autor: kvazi555 »

Witam na forum :D

a ja moze inaczej spytam... bo co do rozrzadu to sam nie wiem.. a moze by tak filtr paliwa do wymiany sie juz kwalifikuje ?
Awatar użytkownika
bodzio82
Posty: 818
Rejestracja: 21 lip 2008, 13:54
Lokalizacja: plockie

Post autor: bodzio82 »

Diego240, z tego co ja wiem to przestawiony rozrzad w 16v znaczy pogiete zawory a skoro autko jedzie jak sie rozgrzeje to raczej nawet jak by zawor sie uklepal to po nagrzaniu silnika i tak by gubil cisnienie to nie jest regula auto i tak by zle pracowalo a nawet by moze i nie odpalał, moze klopoty z sonda lambda ,moze dopuki sonda sie nie nagrzeje to autko muli ,przydalo by sie posprawdzac czujniki temperatury powietrza itp.Jest cos takiego jak pogdrzewacz sondy moze w tym tkwi usterka
Diego240

Post autor: Diego240 »

już też zmieniłem, ogólnie mechanik z aso sie przejechał moim fordzikiem i stwierdził że sie zbiera jak 1,4, tyle że oprócz opóznionego staru przez to że sie dławi to dla mnie moc była dobra, ogólnie dla ścisłości jak jest zimny silnik i nawet na postoju mu przygazuje nagle w deche to obroty najpierw spadają a po chwili w góre, coś jest albo z elektronika albo rozrząd lub wtryski wraz z pompka, umówiłem sie do mechanika ale on mi powiedział że za samo sprawdzenie rozrządu to tak jak z jego wymiana bo i tak musi go zdejmować a mi to zabardzo nie pasuje, bo myślale że da rade sprawdzić bez jego zdejmowania
Diego240

Post autor: Diego240 »

No już niewiem sam, mam też wrażenie że gubi cisnienie, wogóle to od niedawna jak mu przygazuje a on sie przydławi tak pożądnie to jest pojedńczy głuchy stuk dochodzący z głębi silnika, boję sie że to się odzywa tłok, no chyba że spalanie stukowe może być ale obstawiam cisnienie również. Troszke oleju bierze i zakopci przy przygazowaniu tyle że ciemnoszarym dymem i troche jak by z diesla czuć i to jest dziwne, sonda niby sprawdzana i niby dobrze reaguje.
kvazi555

Post autor: kvazi555 »

Diego240 pisze:już też zmieniłem, ogólnie mechanik z aso sie przejechał moim fordzikiem i stwierdził że sie zbiera jak 1,4
Teraz to juz stary przegioles :evil: masz cos do 1.4? :mrgreen: :twisted: :mrgreen: :evil:
Diego240

Post autor: Diego240 »

no co ty szacun, ale nie po to w sumie kupiłem większy silnik i ponosze większe koszty z jego eksploatacją żebym jeżdził tak jak twoj chociaz i tak teraz podejrzewam że 1.4 by mi odrazu na samym starcie dał spalin powąchać :)
Awatar użytkownika
bodzio82
Posty: 818
Rejestracja: 21 lip 2008, 13:54
Lokalizacja: plockie

Post autor: bodzio82 »

filtr powietrza sprawdzales moze jest zasyfiony i dlatego kopci na czarno,zeby sie upewnic czy gubi cisnieie na zaworach to wystarzy zrobic probe olejowa i bedzie wiadomo czy to zawory przepuszczaja czy tez pierscienie siedza
Diego240 pisze:pojedńczy głuchy dochodzący z głębi silnika,
-gozej jak to panewka na korbie sie stopila wez obsluchaj jak jedziesz czy w pewnym zakresie obrotow nie slychac z silnika takiego brzeczenia jakby blach dokladnie nie wiem jak to okreslic bo moze juz panewka sie konczy i moze lepiej juz teraz dac silnik do remontu potem bedzie ciezko doprowadzic do ladu wszystko
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Diego240 pisze:Troszke oleju bierze i zakopci przy przygazowaniu tyle że ciemnoszarym dymem
Zły objaw - przy przegazowaniu na moment powinien przykopcić na czarno (na moment) a ciemnoszary , to niestety olej nad tłokiem aa
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
bodzio82
Posty: 818
Rejestracja: 21 lip 2008, 13:54
Lokalizacja: plockie

Post autor: bodzio82 »

Teraz to juz stary przegioles masz cos do 1.4?
DIEGO 240
co jak co ale 1.4 dobrze jedzie na gazie jak i pb a skad wiem bo jechalem osobiscie i osobiscie gazowalem :grin:
Diego240

Post autor: Diego240 »

filtr sprawdzony a co do silnika to tu jest pies pogrzebany bo odpala za pierwszym razem, chodzi równo i tylko na zimnym silniku postuka coś delikatnie metalicznym odglosem ale jak cisnienie dobre złapie oleju i lekkiej temperatury to przestaje, i po za tym chodzi tak cichutko że mechanik mojego essa pochwalił i mówił że jak na escorta to jest pierwsze autko które tak cichutko chodzi. Chciałem sprawdzić cisnienie u mechanika ale powiedział że jak bierze nawet troche oleju to pomimo że silnik bedzie uszkodzony to może pokazać dobre wskazania, ja juz sam niewiem co z tym fantem zrobić.
Awatar użytkownika
bodzio82
Posty: 818
Rejestracja: 21 lip 2008, 13:54
Lokalizacja: plockie

Post autor: bodzio82 »

Jamszoł pisze:Zły objaw - przy przegazowaniu na moment powinien przykopcić na czarno (na moment) a ciemnoszary , to niestety olej nad tłokiem

czyli pewnie glowica pekla albo tlok , prawdopodobnie zawor spotkaly sie z tlokiem przez przestawienie rozrzadu :sad:
Awatar użytkownika
bodzio82
Posty: 818
Rejestracja: 21 lip 2008, 13:54
Lokalizacja: plockie

Post autor: bodzio82 »

Diego240 pisze:mechanik mojego essa pochwalił i mówił że jak na escorta to jest pierwsze autko które tak cichutko chodzi.
moj tez ciuchutko pracuje co za tym idzie ze walki nie wydarte popychacze nie tluka itp. :razz:
Awatar użytkownika
bodzio82
Posty: 818
Rejestracja: 21 lip 2008, 13:54
Lokalizacja: plockie

Post autor: bodzio82 »

Diego240 pisze:jak cisnienie dobre złapie oleju i lekkiej temperatury to przestaje
to cisnienie oleju masz lepsze na rozgrzanym niz na zimnym silniku :shock:
To moze sworzen puka na tloku moze ma luzy :?:
Awatar użytkownika
bodzio82
Posty: 818
Rejestracja: 21 lip 2008, 13:54
Lokalizacja: plockie

Post autor: bodzio82 »

Diego240, a wogole to zacznijmy od tego czy przed wymiana rozrzadu bylo wszystko ok z silnikiem jesli problemy sie zaczely po wymianie rozrzadu to raczej niestety mechanik spartolil robote przestawil rozrzad i tyle pewnie blokad nie zastosowal i mogl o pol zabka przestawic na wale i na walkach ,niestety to nie 8zaworow ze mimo przestawionych faz silnik odpala i nic sie nie dzieje
ODPOWIEDZ