Kilkakrotne odpalanie jak silnik zimny

Moderator: Moderatorzy

ifu1

Kilkakrotne odpalanie jak silnik zimny

Post autor: ifu1 »

Witam serdecznie wszystkich uzytkownikow Essiakow.Posiadam swojego Eska 7 lat,mial 5 jak go kupilem.Rocznik 97,silnik 1.3 benzyna-endura,klasyczny osmio zaworowiec ma przejech.240tzs km.Jak do tej pory sprawial sie wysmienicie,normalka,co sie zuzylo,to sie wymienialo.dbalem to mialem.Sprawil mi naprawde duzo satysfakcji.Ale wczym rzecz mianowicie.....Po dlugim postoju,min 5 godz,odpala za 3-4 tym razem,wskakuje na wysokie obroty jak nalezy,ale na ok 3-5sek,pozniej gasnie,jak juz zapalito chwile sie jakbz dlawi,lub czegos mu brakuje,obrotzy kuleja,po czym wchodzi na wysokie jak trzeba,obrotz pozniej spadaja jak nalezy,i wszystko jest ok.I tak pozniej jest dobrze,mozna opalac,stac,parkowac,lecz po ok 5 godz postoju,problem wraca.Wymienilem,krokowy,kable,swiece sa ok,maja kolor jasny,wymienilem czujnik temp.cieczy ale nie ten pod termostatem,tylko ten z tylu silnika,kolo cewki.Wymienilem tez filtr paliwa,powietrza.reset robilem nie raz.orientuje sie mehanice troche.Moze ktos mnie naprowadzi,bo pomalu glupieje-zaznaczam ze po odpaleniu pozniej samochod spisuje sie ok,tylko po postoju ok 5godz.Fakt silnik niemlody,dymi juz jak przzstalo na taki silnik,ale bardzo chcialbzm rozwiazac ten problem.....z gory bardzo dziekuje,i pozdro dla Moderatorow
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

A dobierałeś się do czujnika temperatury powietrza ?
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
ifu1

Post autor: ifu1 »

Tak,Zapomnialem napisac,wymienilem z forda KA,ten sam silnik,efekt -to samo co bylo,ale i tak dzieki za odpowiedz
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Może c czasem rozwiążemy problem - ale nie dziś - większość tych co Ci może coś podpowiedzieć , dzisiaj wróciło ze zloru - muszą teraz dojść do siebie :mrgreen:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
ifu1

Post autor: ifu1 »

Doczytalem sie na forum,ze moze tez byz zawor odpowietrzajacy skrzynie korbowa,ale chodzilo o silnik 1.6 zetec.Czy jest tez takowy w silniku Endura 1.3,a jak tak to gdzie?
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11775
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

pompa paliwa umiera
ifu1

Post autor: ifu1 »

Witam ponownie,dzieki za odpowiedz,chcialem dodac,ze po resecie kompa,odpala normalnie,bez zadnych problemow,za pierwszym razem.Ma wysokie obroty,pozniej sie stabilizuja,itd.Moze to wam cos podpowie,pozniej po postoju 0k 5godz,jak juz wspomnialem problem powraca-poradzcie ludziska cos
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Pisałeś o wymianach czujników .
Ale nic nie napisałeś na temat przewodów - dobierz no się do przewodów od czyjników temperatury powietrza i temperatury cieczy
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
ifu1

Post autor: ifu1 »

Dzieki Jamszol-kabel od czujnika temp.powietrza kiedys sprawdzalem,miernikiem,natomiast czujnik temp cieczy tez sprwdzilem-jak sie kabel odepnie,to za moment wlacza sie went.chlodnicy.wiec jest chzba ok.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

czujnik do załączania wentylatora to nie ten sam co daje impuls na kompa
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
ifu1

Post autor: ifu1 »

No to niezla jazda,to gdzie ten skurczybyk jest,mzslalem ze to ten.Podpowiedz mi gdzie szukac,moze jakas fotka-pliiisss
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Niestety fotek nie mam - nie mam dojścia do silnika innego jak 1,6 - chociaż prosiłem wszystkich o wstawianie fot czujników - ale ? aaa takich fot brak .
W dziale elektrycznym masz temat "Wygląd czujników ....."
Czujnik powinien być podobny jak u mnie http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.php?t=3378 - pooglądaj .
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
ifu1

Post autor: ifu1 »

Dzieki Jamszol,jestes naprawde wielki,ale wzchodzi ze ten ktory odlaczalem,i po chwili wlaczal went.to ten ktorz daje sygnal na kompa,no chyba ze jestem kretynem,a wszystko na to wskazuje,jasna dupa,jestem calkiem glupi.... :shock:
ifu1

Post autor: ifu1 »

Witam ludziska,a w szczegolnosci Jamszola,Wiesia i Yagra.A propos mojej usterki....zrobilem dzis doswiadczenie mianowicie...po postoju od wczoraj,przed odpaleniem zdjalem wtyczke od przeplywki,wiecie...tonacy nawet brzytwy sie chwyci :)).I niespodzianka,przekrecilem kluczyk,odczekalem chwile,odpal.....iiiiiii,zapalil normalnie :)).Poczekalem tylko chwile zebz mu obrotz spsdly i zgasilem.Moj wniosek...przeplywka.Rozebralem ja w domu delikatnie,obydwa rezystorki,byly zawalone na czarno,wiecie jakas smola czy tez sadza nie wiem.Oczyscilem je pod lupa zegarmistrzowska,denaturatem,zmierzylem miernikiem,oprornosc byla.Po odczekaniu ok 5 godzin,zamontowalem to do Essa.iiiiiii zapalil bez zadnych jaj,obroty najpierw wzsokie,pozniej,niskie.Chce zapytac jesli to przeplywka,to chialbym wiedziec jak dziala,jakie ma zadanie.Mam nadzieje ze moje tzw "wertepy"komus w przyszlosci pomoga...i jeszcze raz wielkie dzdzieki za wszystkie porady
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23542
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Teź Cie witam.

Słusznie zrobiłeś czyszcząc przepływke i dobrze to zrobiłeś.dlatego na pewno naprawilo Ci się auto.
Przepływomierz sprawdza za pomocą tych dwóch drucikow ilość przepływającego powietrza do kolektora dolotowego.kiedyś podobną funkcję pełnił map sensor,tyle ze mierzyl podcisnienie w kolektorze.
U mnie w scorpio po przeczyszczeniu przepływomierza też poprawiła się stabilność wolnych obrotów.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
ODPOWIEDZ