Swap MK7 2.0 do MK5

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23542
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Swap MK7 2.0 do MK5

Post autor: WieSiu »

Przymierzam się do swapa silnika 2.0 z escorta 1996 do escorta cabrio 1991 w którym siedzi 1.6 8v 105KM. Na szczęście mam dwa całe auta więc tylko będzę przekładał.wiem że nie miałbym problemu gdybym miał obydwie wersję mk5,ale niestety nie mam i jest mk5 i mk7. Chce przełożyć silnik,skrzynie biegów z lewarkiem,połosie,całe zwrotnice z wyposażeniem, tłumił,elektrykę silnika wraz z komputerem i immobilizerem (mk5 nie ma tego).
1.czy coś jeszcze mi będzie potrzebne żeby to uruchomic ?
2.Dużo problemu z elektryka będę miał?
3.Czy wymienione prze mnie części będą pasować bez przeróbek ?
4.Czy standardową maska od mk5 będzie narazie pasować do silnika z RSa? Bo standardowo RS MK5 miał przecież z garbami (mam nadzieję że tylko dlatego żeby ładniej wyglądał).
5.co z moja rozporka w cabrio,są wersję co będą pasować do mk5 2.0 rs?
6.co z chłodnica,układem chłodzenia i układem wspomagania kierownicy?

Od razu zaznaczam że mk7 dostanie w zamian silnik 1.6 i też ma jeździć.

Potrzebuje tylko konkretnych informacji i na 100% pewnych
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Ja na początek bym odkręcił silnik , skrzynie z całym zawieszeniem (wraz z wózkiem ) i całoć przełożyl , nie wiem jak z instalacją - czy czegoś nie będzie brakować , ale kabelki zawsze można do sztukować
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
nonam
Posty: 4642
Rejestracja: 06 wrz 2007, 23:24
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: nonam »

WieSiu pisze:4.Czy standardową maska od mk5 będzie narazie pasować do silnika z RSa? Bo standardowo RS MK5 miał przecież z garbami (mam nadzieję że tylko dlatego żeby ładniej wyglądał).
Nie będzie pasowała, będzie zawadzała o obudowe rozrządu, po to prawy garbek, a żeby głupio nie wyglądało z jednym, to z lewej strony też zrobili :) Widziałem u yeża zwykłą maske z MK V założoną razem z silnikiem 2.0, trochę była pogięta :P
Bo z mocą jest tak, że zawsze jej za mało.

Kierowca bombowca.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Na pewno musisz też przelozyć poduche przednią silnika , bo 8V a 16V się różnią
Poduchy od skrzyni , bedą pasować jak przełozysz wszystko razem z wózkiem
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23542
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

A co z różnica w ilości śrub w kielichu ?
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14627
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

WieSiu, śruby w kielichu to od kolumny, jak zostawisz swoje z Mk5 to nic nie musisz zmieniać przy swapie silnika
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23542
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Yagr,Ale mam rozumieć że przełoże wszystko włączenie ze sprężynami i amortyzatorami ? Bo tak byłoby dla mnie najlepiej.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
mikruss

Post autor: mikruss »

Wisie pogadaj z DJTadosem z FEFK'a (on jest z wrocka) i on z mk5 dawal silnik do mk7 :p
Z tego co mówił to odkrecil calosc na wozku i przejechal z caloscia pod drugie auto i tyle i pozniej zabawa w elektryke ;)
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

WieSiu pisze:A co z różnica w ilości śrub w kielichu ?
Fakt - nie będzie pasować - MK7 ma 3 śruby a MK5 dwie.
MK7 ma szersze sprężyny i podmiana górnego kielicha nic nie da - trzeba by było wywiercić nowe otwory pod śruby a stare najlepiej zaspawać - a co za tym idzie - rozpórka nie będzie pasować , zresztą - nie pasowała by również , że względu na głowicę silnika .
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23542
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Ok.to załóżmy że zostawię stare sprężyny i amortyzatory.do zwrotnic podejda ?
Chciałbym zmienić też przekładnie bo mk7 ma w lepszym stanie.wiem że są różne wyprowadzenia na kolumnę kierownicy.czy kolumna różni się tylko krzyżakiem czy trzeba całość wymieniać ? A jak całość to też kierownicę a ja nie chce jej zmieniać
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Możesz całą kolumnę zmienić a zostawić samą kierę .

Co do McPearson-ów kurde - tak z pamięci ? chyba będą pasować .
Nie przypominam sobie jakiejś różnicy w dolnym mocowaniu.
o z ABS-em - mają oba wozy ?
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23542
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Ale ja chce przełożyć ze zwrotniacami.obie oczywiście mają abs ale ta z mk5 nie ma pierścienia abs bo ktoś zdemontował bo dawał dłuższe szpilki i nie pasowało.dlatego chce przełożyć. Dlatego pytam się czy zwrotnice z mk7 pasują do amortyzatorów z mk5
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Pasują - dół jest taki sam
Pytanie o ABS z tyłu - MK5 nie miało ABS-u na tylnej osi a MK7 ma .
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23542
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Jak zostawię stara pompę abs to dalej będę miał tylko na przód.jak zmienię na nowsza to muszę też tylne hamulce zmieniać i wszystkie twarde przewody hamulcowe.

A co do kierownicy to słyszałem że nie będzie pasować kierownicą z mk5 do kolumny z mk7.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Zgadza się - chociaż przewody hamulcowe będą te same - tyle , że dobrzeje zmienić ze względu na ich wiek (korozje).
Nie wiem co z korektorem hamowania , bo w moim nie ma .
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
ODPOWIEDZ