Płyn chłodniczy ucieka ?? Escort 1.8 16v 92r.

Moderator: Moderatorzy

terrorysta

Płyn chłodniczy ucieka ?? Escort 1.8 16v 92r.

Post autor: terrorysta »

Witam
Przed chwilą wróciłem z Władysławowa do Łodzi , jechałem dość długo bo aż 7 godzin w tym 2 przerwy, korki były cholerne. Przejdziemy do rzeczy, mianowicie w łodzi odwożąc znajoma która była ze mną we władku , u niej na podwórku zauważyłem wyciek płynu chłodzącego, otworzyłem maskę , a tam pusty zbiorniczek płynu chłodzącego . Chłodnica wygląda na całą (cała sucha jest) , przewody z góry wyglądają też na całe . Uklęknąłem i spojrzałem pod samochód, a tam płyn spływa z silnika .
I teraz co się mogło stać??
Czy to może od temperatury któryś z przewodów poluzował się i ucieka z niego woda?? ( już raz miałem taki przypadek , ale to od węża wychodzącego na dole z chłodnicy)
czy może blok pękł ?? ale go nie tyrałem bardzo max wracałem 110km/h bo się w ogóle nam nie spieszyło.

Jutro doleje wody i zobaczę czy cieknie
Doradźcie mi, co mam robić
charlie1986

Post autor: charlie1986 »

proponowalbym sprawdzic pompe wody, mialem podobny przypadek wszystkie polaczenia dobre a jednak plyn uciekal, okazalo sie ze pompa wody padla, przy okazji wymien tez rozrzad
terrorysta

Post autor: terrorysta »

a jak ją mam sprawdzić??
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Na początek , to sprawdź z kąd konkretnie leci - z przodu silnika , z boku a jak z boku to z którego , z tyłu silnika.
Jeśli z pompy wody , to wyciek będziesz mial z pod osłony paska rozrządu - jeśli z tyłu , to może być wyciek z okolic termostatu - tam dochodzą węże i masz czujniki temperatury.

Zobacz gdzie leci płyn a potem będziemy wyrokować .
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
terrorysta

Post autor: terrorysta »

Jak patrzyłem to płyn cieknie po silniku z tej strony co jest pasek rozrządu .
Ale to jeszcze jutro się lepiej przyjże.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Ta strona co pasek rozrządu to przód silnika :razz:
Ale przypatrz no się dobrze.
Jeśli potwierdzisz , że tam cieknie , to pompe masz do wymiany a co za tym idzie , pasek rozrządu do ściągnięcia.
Kiedy miałeś robiony rozrząd i ile Ci brakuje do wymiany rozrządu ?
Bo jeśli mniej niż 20 tys km , to rozrząd też wymień -- będziesz miał spokój na parę lat
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
terrorysta

Post autor: terrorysta »

no już z 6 tys km temu powinienem wymienić rozrząd.
Więc jak by to była pąpa , to od razu i rozrząd wymienię.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

To ja powiem tak - POWINIENEŚ ROZRZˇD WYMIENIĆ 6 TYS.KM TEMU A PRZY OKAZJI POWINIENEŚ WYMIENIĆ POMPĘ WODY - ale nakrzyczałem.

I dokładnie w tej kolejności a nie teraz na odwrót.
Jasne , że kupuj rozrząd i to na wczoraj go rub , bo jak Ci pasek walnie - a teraz tym bardziej , bo na niego leci płyn , a w płynie masz glikol i ten rozpuszcza gumę , która nie jest olejoodporna a pasek nie jest z olejoodpornej.
Mówiąc krótko - za moment bedziesz miał do wymiany zawory ; głowicę ; tłoki a jak dobrze pujdzie to cały silnik.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
terrorysta

Post autor: terrorysta »

Pompa została wymieniona i rozrząd .
Wszystko ładnie grało, ale po tygodniu znowu coś się stało:(
odpalać odpala, na wolnych obrotach chodzi, po dodaniu gazu , zaczyna szarpać , tak ja by iskry nie zawsze dostawał.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Sprawdź czy nie widać iskier na układzie zapłonowym - albo w nocy albo weź spryskiwacz i popryskaj wodą i luknij.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
terrorysta

Post autor: terrorysta »

Podczas uruchomionego silnika , jak odłączę akumulator silnik gaśnie.
To prawdopodobnie mam uszkodzony alternator albo za słabo naciągnięty pasek
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23542
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

nie rob tego bo to moze spowodowac uszkodzenie w aucie elektroniki.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
terrorysta

Post autor: terrorysta »

nie no , tak sprawdziłem. Bo kiedyś ktoś mi mówił że tak można sprawdzić.
ODPOWIEDZ