Płyn chłodniczy ucieka ?? Escort 1.8 16v 92r.
Moderator: Moderatorzy
Płyn chłodniczy ucieka ?? Escort 1.8 16v 92r.
Witam
Przed chwilą wróciłem z Władysławowa do Łodzi , jechałem dość długo bo aż 7 godzin w tym 2 przerwy, korki były cholerne. Przejdziemy do rzeczy, mianowicie w łodzi odwożąc znajoma która była ze mną we władku , u niej na podwórku zauważyłem wyciek płynu chłodzącego, otworzyłem maskę , a tam pusty zbiorniczek płynu chłodzącego . Chłodnica wygląda na całą (cała sucha jest) , przewody z góry wyglądają też na całe . Uklęknąłem i spojrzałem pod samochód, a tam płyn spływa z silnika .
I teraz co się mogło stać??
Czy to może od temperatury któryś z przewodów poluzował się i ucieka z niego woda?? ( już raz miałem taki przypadek , ale to od węża wychodzącego na dole z chłodnicy)
czy może blok pękł ?? ale go nie tyrałem bardzo max wracałem 110km/h bo się w ogóle nam nie spieszyło.
Jutro doleje wody i zobaczę czy cieknie
Doradźcie mi, co mam robić
Przed chwilą wróciłem z Władysławowa do Łodzi , jechałem dość długo bo aż 7 godzin w tym 2 przerwy, korki były cholerne. Przejdziemy do rzeczy, mianowicie w łodzi odwożąc znajoma która była ze mną we władku , u niej na podwórku zauważyłem wyciek płynu chłodzącego, otworzyłem maskę , a tam pusty zbiorniczek płynu chłodzącego . Chłodnica wygląda na całą (cała sucha jest) , przewody z góry wyglądają też na całe . Uklęknąłem i spojrzałem pod samochód, a tam płyn spływa z silnika .
I teraz co się mogło stać??
Czy to może od temperatury któryś z przewodów poluzował się i ucieka z niego woda?? ( już raz miałem taki przypadek , ale to od węża wychodzącego na dole z chłodnicy)
czy może blok pękł ?? ale go nie tyrałem bardzo max wracałem 110km/h bo się w ogóle nam nie spieszyło.
Jutro doleje wody i zobaczę czy cieknie
Doradźcie mi, co mam robić
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Na początek , to sprawdź z kąd konkretnie leci - z przodu silnika , z boku a jak z boku to z którego , z tyłu silnika.
Jeśli z pompy wody , to wyciek będziesz mial z pod osłony paska rozrządu - jeśli z tyłu , to może być wyciek z okolic termostatu - tam dochodzą węże i masz czujniki temperatury.
Zobacz gdzie leci płyn a potem będziemy wyrokować .
Jeśli z pompy wody , to wyciek będziesz mial z pod osłony paska rozrządu - jeśli z tyłu , to może być wyciek z okolic termostatu - tam dochodzą węże i masz czujniki temperatury.
Zobacz gdzie leci płyn a potem będziemy wyrokować .
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Ta strona co pasek rozrządu to przód silnika
Ale przypatrz no się dobrze.
Jeśli potwierdzisz , że tam cieknie , to pompe masz do wymiany a co za tym idzie , pasek rozrządu do ściągnięcia.
Kiedy miałeś robiony rozrząd i ile Ci brakuje do wymiany rozrządu ?
Bo jeśli mniej niż 20 tys km , to rozrząd też wymień -- będziesz miał spokój na parę lat

Ale przypatrz no się dobrze.
Jeśli potwierdzisz , że tam cieknie , to pompe masz do wymiany a co za tym idzie , pasek rozrządu do ściągnięcia.
Kiedy miałeś robiony rozrząd i ile Ci brakuje do wymiany rozrządu ?
Bo jeśli mniej niż 20 tys km , to rozrząd też wymień -- będziesz miał spokój na parę lat
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
To ja powiem tak - POWINIENEŚ ROZRZˇD WYMIENIĆ 6 TYS.KM TEMU A PRZY OKAZJI POWINIENEŚ WYMIENIĆ POMPĘ WODY - ale nakrzyczałem.
I dokładnie w tej kolejności a nie teraz na odwrót.
Jasne , że kupuj rozrząd i to na wczoraj go rub , bo jak Ci pasek walnie - a teraz tym bardziej , bo na niego leci płyn , a w płynie masz glikol i ten rozpuszcza gumę , która nie jest olejoodporna a pasek nie jest z olejoodpornej.
Mówiąc krótko - za moment bedziesz miał do wymiany zawory ; głowicę ; tłoki a jak dobrze pujdzie to cały silnik.
I dokładnie w tej kolejności a nie teraz na odwrót.
Jasne , że kupuj rozrząd i to na wczoraj go rub , bo jak Ci pasek walnie - a teraz tym bardziej , bo na niego leci płyn , a w płynie masz glikol i ten rozpuszcza gumę , która nie jest olejoodporna a pasek nie jest z olejoodpornej.
Mówiąc krótko - za moment bedziesz miał do wymiany zawory ; głowicę ; tłoki a jak dobrze pujdzie to cały silnik.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- WieSiu
- Posty: 23542
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
nie rob tego bo to moze spowodowac uszkodzenie w aucie elektroniki.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982