wpływ wydechu na osiągi
Moderator: Moderatorzy
wpływ wydechu na osiągi
Cześć. Interesuje mnie ta kwestia. Na co wpływa konkretnie wydech? pytanie z jednej strony banalne a z drugiej strony ciekawe. Pytam sie bo przy okazji wymiany tłumika okazało się ze pod moim fordem siedział pospawany wydech od 1.6. Z racji że mam silnik 1.8 to zastanawiam się czy, a jeśli już to co się zmieni po wsadzeniu dedykowanego układu do 1.8 16v?
ja mam 16v 90ps 1,6 po zmianie wydechu auto jakos dostał lepszego przy-spieszenia
wiadomo zapchane stary wydech powodował ze spaliny wolniej sie wydobywały i wiadomo
powinien lepiej ci dzialac
ale przekonasz sie sam jak zmienisz na nowy
ja zmienialm środkowy i końcowy czyli caly od kata
wypowiedź sie jak zmienisz
wiadomo zapchane stary wydech powodował ze spaliny wolniej sie wydobywały i wiadomo
powinien lepiej ci dzialac

ale przekonasz sie sam jak zmienisz na nowy
ja zmienialm środkowy i końcowy czyli caly od kata
wypowiedź sie jak zmienisz
-------------------------------------------------------------
--Ford to rzecz najlepsza co morze cie spodkac--
-------------------------------------------------------------
--Ford to rzecz najlepsza co morze cie spodkac--
-------------------------------------------------------------
- Yagr
- Posty: 14627
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
wydech to skomplikowana sprawa - Powinien byc obliczany pod dany silnik. U Grabowskiego jest troche na ten temat na stronie. Z tym że ja bym nie mieszał "zapchania" wydechu z różnicami wynikajacymi z różnej średnicy. Zapchany wydech pogorszy osiagi każdego silnika. Co do średnic, a w zasadzie pojemności wydechu - bo to sie oblicza a wypadkowa jest średnica zastosowanych rur to wydechy fabryczne maja powodowac jak najbardzie uniwersalna charakterystykę silnika, natomiast zmniejszając lub zwiększając średnicę wydechu i opory tegoż wydechu możemy wpłynąc na zmiane tej charakterystyki. Przy czym wydech powinien być rozpatrywany włącznie z pozostałymi elementami decydującymi o charakterystyce silnika czyli wałkami, dolotem, głowicą. Przykładowo samo zmniejszenie średnicy wydechu może spowodowac przesunięcie obrotów maksymalnego momentu obrotowego w dół. Dochodza do tego jeszcze obliczenia zjawisk falowych co powoduje że jest to naprawdę dość skomplikowana sprawa ;/
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- WieSiu
- Posty: 23542
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
wniosek jeden, nie grzebac samemu jak sie nie znamy 

Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Dobra jest. Od dzisiaj ciesze sie nowym układem wydechowym. Przede wszystkim słysze iny dźwięk. jest to takei miłe leciutkie buczenie. Silnik tylko troche nierowno zaczoł pracowac i ma tendencje do gaśnięcia. Przyspiesza jakby troche lepiej ale zastanawia mnie ta nierowna praca. Może po wymianie wydechu pasowałoby zrestartowac kompa??
- Yagr
- Posty: 14627
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Zrób ten reset
Decydująca dla osiągów jest początkowa część układu wydechowego - jak nic się w średnicach z przodu nie zmieniło to reszta może niewiele dać - poza dźwiękiem
Zmienia się za to na pewno charakterystyka zjawisk falowych zachodzących w wydechu i może ci np. lepiej ciągnąć w trochę wyższym zakresie obrotów - to o czym wspomniałem wcześniej, czyli przesunięcie obrotów maksymalnego momentu obrotowego i mocy... Zresztą, sam ocenisz subiektywnie 
Katalizator drożny masz? Czy już wydłubany?
Decydująca dla osiągów jest początkowa część układu wydechowego - jak nic się w średnicach z przodu nie zmieniło to reszta może niewiele dać - poza dźwiękiem


Katalizator drożny masz? Czy już wydłubany?
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"