za małe cisnienie...

Moderator: Moderatorzy

pestek84

za małe cisnienie...

Post autor: pestek84 »

Witam!!!
Jestem nowy na tym forum takze prosze o wyrozumialosc i cierpliwosc. ;)
Od jakiegos czsu jestem posiadaczem Escorta 94r. 1,4 kat. LPG mk6... Od razu po zakupie wymienilem klocki, rozrzad, amortyzatory, tuleje, wachacze,swiece, przewody, wszelkie mozliwe plyny oraz filtry... i po 3 miesiacach od tych wymianek zaczela sie moja przeprawa. ;(
Na zimnym silniku odpalam bez problemow obroty 1100-1300 dojerzdzam do pierwszego skrzyzowanka, hamuje i silnik gasnie, i mam szczescie albo go nie mam... Jesli go nie mam przy probie odpalenia, zalewam go i jest dupa... a jesli mam szczescie to zapali i "jade" dalej. Silnik sie nagrzewa to na swiatlach zaczynaja sie skoki obrotow od 400-1000. Jak dodam gazu, zaczyna mulic... mulic... prychac... i zalapuje z opoznionym zaplonem (takie same objawy na benzie i LPG). Od niedawna zaczelo smierdziec w aucie... zaniepokojony tym zjawiskiem podnioslem maske i zauwazylem, ze nie ma korka oleju. Zostal wyrzucony przez spaliny wydostajace sie z oleju ... i teraz raz na jakis czas
wyrzuca korek oraz olej...
Sprawdzalem cisnienie i na 3 garach jest po 10 a na jednym 7,5...
Prosze Was o pomoc... Nie mam sily naprawde...
Ostatnio zmieniony 06 lip 2009, 18:29 przez pestek84, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14627
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Witam ;) To od razu, ponieważ prosisz o wyrozumiałość to traktuj to jako uwagę na przyszłość - tytuły tematów muszą jasno i krótko określać czego dany temat dotyczy - określenie "Nie ma już siły... ;"( " to jak prośba o korepetycje z treningu kulturystycznego :mrgreen: U góry po prawej masz przycisk edycji i poprawiasz ;)

Masz mocne przedmuchy - czy sprawdzając kompresję robiłeś próbę olejową? To na początek - da ci odpowiedź czy to na jednym cylindrze posypały się pierścienie czy też głowica do regeneracji ze względu na zawory... To ciśnienie 10 też rewelacji nie robi...
Takie falowanie obrotów może mieć wiele przyczyn - poszukaj na forum, jest tego sporo a zresztą zaraz ci się wypowiedzą inni forumowicze
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
pestek84

Post autor: pestek84 »

Dziekuje za uwagi... postaram sie poprawic...
Nie robilem proby olejowej... ale z tego co napisales wnioskuje, ze to jest droga sprawa wymiana pierscienia lub regeneracja glowicy... ;(
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23542
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

kup sobie za 300zl nowy silnik i po sprawie :)
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
pestek84

Post autor: pestek84 »

Tylko kupujac silnik za 300 zl... nie mam pewnosci ze bedzie on okej... ;/
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23542
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

za 600zl i wiecej tez nie masz gwarancji, niektorzy sprzedaja,bo chca sie tego pozobyc, zreszta co sie dziwic, ze ktos za 300zl sprzedaje silnik jesli jego cale auto jest warte 1500-2000zl. Jesli bedziesz silnik robil sam,to moze i warto go naprawiac,ale jak masz zamiar komus go oddac,to wg mnie nie ma sensu,chyba ze masz kase
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
pestek84

Post autor: pestek84 »

niestety nie mam takich zdolnosci manualnych zeby samemu silnik zrobic :grin:
a orientujecie sie moze ile by kosztowalo przelozenie silnika??? tym bardziej ze samochod jest na gaz................
mikruss

Post autor: mikruss »

400 zl okolo przekladka do tego silnik ok 600-700 zl w niewiadomo jakim stanie, do wymiany rozrzad itp plyny...
zrob probe olejową. Jezeli wyjdzie ze glowica, to rób silnik na jedno wyjdzie.
Pytanie popychacze stukają??
pestek84

Post autor: pestek84 »

Popychacze nie stukaja... czyli, jezeli wyjdzie na probie olejowej ze glowica jest do dupy... zabawa z przelozeniem silnika wyjdzie mnie okolo 1500zl. Robienie silnika to koszt okolo 2000zl... hmm... masakra.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14627
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

pestek84, jak będziesz miał głowicę do roboty to sama głowicę zregenerujesz za 300-400zł, dojdą koszta uszczelek i śrób głowicy a za samo ściągnięcie głowicy i założenie po regeneracji mechanik nie powinien wziąć więcej jak 200zł
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23542
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Pestek84, juz bez przesady z ta cena wymiany silnika.silnik za 300-600 zl,wymiana do 300 zl. Na pewno znajdziesz kogos kto jeszcze taniej to zrobi
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
pestek84

Post autor: pestek84 »

no ale do tych 600-900 zl musze doliczyc rozrzad, plyny... itd itp...
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23542
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Nie musisz doliczac zwlaszcza na poczatku.przeciez musisz silnik dobrze przetestowac.a jesli jest ok to wtedy sie zastanowisz czy warto wkladac kase.poza tym jesli niedawno w swoim wymieniales rozrzad to go przeloz i po problemie,plyn ten sam co w Twoim,tylko olej ewentualnie do wymiany.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
pestek84

Post autor: pestek84 »

A jeszcze spytam...... jesli mam w tej chwili motor 1,4kat.. to musze go wymienic na 1,4?? czy moge wsadzic 1,6 zeby pasowala skrzynia i te inne smieszne rzeczy???
Aaa... i co w takim przypadku z gazem??
Dzieki bardzo za takie zainteresowanie.....
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23542
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

jesli Twoj silnik to monowtrysk,a pewni tak jest,to bedziesz mial wiecej przerobek niz tylko wlozenie silnik,a bo bedziesz musial wiazke cala w silniku zmienic i oczywiscie komputer sterujacy. Ale wtedy bedziesz mial 105 KM :) http://moto.allegro.pl/item656732990_fo ... rskie.html

Jesli chcesz na monowtrysku 1.6 to wtedy bedzie duzo latwiej,bo wiazka elektryczna powinna pasowac, ale ile on ma wtedy mocy to nie wiem. Zmieniasz wtedy tylko komputer sterujacy: http://moto.allegro.pl/item658496865_sk ... ilnik.html lub http://moto.allegro.pl/item677608277_si ... kombi.html (moze nawet nie ma takiego silnika w tych rocznikach, dlatego niech sie ktos inny wypowie czy byly i jakiej mocy)

Co do gazu,to bez problemu, wszystko bedzie pasowac, jedyne co bedziesz musial zmienic w przypadku zmiany na wielowtrysk to emulator wtryskiwaczy (odciecie),bo wtedy bylyby 4 wtryskiwacze, a nie 1. Inny przewod doprowadzajacy gaz w stanie lotnym do silnika, oraz inny mikser, ale to spokojnie w 50-100zl sie zmiescisz. No chyba ze zostajesz przy tym samym silniku co masz,to nie ma najmniejszych wydatkow i problemow
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
ODPOWIEDZ