Sprężyny Tył Kombi

Moderator: Moderatorzy

pablomoc

Sprężyny Tył Kombi

Post autor: pablomoc »

Witam, pisałem juz kiedyś w tym temacie ale nic konkretnego sie nie dowiedziałem. Szukam sprężyn na tył do mojego esa bo obie są u dołu pęknięte. Mam taki dylemat:

- Oryginały wzmocnione 160zł sztuka
- Oryginały zwykłe 150zł sztuka
- Turki/Chińczyki 90zł sztuka (facet w sklepie powiedział ze mogą siąść po dwóch tygodniach
- Allegro - takie lub takie
- Używane za 35 - 40zł sztuka

Na codzień jeżdzę samochodem sam bez żadnych klamotów, gazu nie mam, od czasu do czasu jakis mebel sie przewiezie.

W wakacje jade nad morze z rodziną i samochód bedzie załadowany, z przodu żona i ja a na tyle dzieciaki. Jaka opcja była by najlepsza, nie ukrywam że zrobił bym to jak najmniejszym kosztem.
Pele

Post autor: Pele »

Poszukaj tematu o tylnym zawieszeniu z tavrii, chyba wyjdzie najtaniej, wydaje mi się, że to o amory i sprężyny chodziło, bodaj po 38zł, ale głowy nie daję. :mrgreen:
Tigerbart

Post autor: Tigerbart »

ja mama springi seryjne od swojego :mrgreen:
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12911
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

Pele pisze: tylnym zawieszeniu z tavrii,
to tak nie do końca. Yagr pisał że do kombicy nie podejdą a ja bym kupił te za160 bo przynajmniej wiem że pewne.
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Tigerbart

Post autor: Tigerbart »

Jak coś to tanio oddam ;)
pablomoc

Post autor: pablomoc »

hehe to że pewne to nie ma gadania ale nie tac mnie żeby wywalic 370zł z robotą prze samym urlopem, kiedys szwagrowi pękła sprężyna w bmw 316 (93r) pojechał na szrot kupił używke i hulała jak nowa.

moze ktos mymieniał na jakies tanie nie oryginały i sie sprawdziły albo na używki, czekam na opinie, temat o twvrii czytałem wle w kombiaku to sie nie sprawdzi

poza tym to samochód mimo ze ba dwie sypniete sprężyny to w jeździe tego nie czuc ani na zakretach, są równo pęknięte, obie mają pęknięte ostatnie kółko u dołu
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23541
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Tigerbart oferuje Ci sprzedaż dobrych używek !
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12911
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

pablomoc pisze:moze ktos mymieniał na jakies tanie nie oryginały i sie sprawdziły albo na używki
jedź na szrot i kup "coś" i wymień to "coś" za miesiąc albo 4 miesiące i przyjdź na forum z ponownym pytaniem o kolejne stare fedry bo tamte "nówka funkiel nie śmigane" ze szrotu se pękneły.
wymień baterie w zegarku na używane bo taniej. takie moje zdanie.
ale zdanie kupca może się nie liczyć.
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Jastrzab_1_8D_92

Post autor: Jastrzab_1_8D_92 »

Witam, podłączam się pod temat ....
Mam pytanie dotyczące sprężyn jak domniemam... Auto jest sztywne , jak napotkam dziurę ...to trzecie jak wozem drabiniastym..., w innych autach jest jakaś amortyzacja tu bardzo znikoma. Czy jest możliwe żeby z czasem sprężyny zrobiły się bardziej sztywne? Byłem niedawno na szarpakach w stacji diagnostycznej... sprawdzali amortyzatory, ponoć są sprawne. Jak nie ma dziur to fajnie się jedzie bo dobrze się trzyma, ale wolę wersje żeby te dziury jednak jakoś wybierał. Koła 13" dlatego zganiałem ten mankament na małe felgi ..., ale ostatnio jeździłem felicją także dieslem i także na 13-tkach i jest dzień do nocy.
Auta nie mam od nowości ...., a od momentu od którego posiadam escorta taki sztywny już był, zmiana sprężyn przez poprzedniego właściciela raczej odpada ..., przy 60kM byłby to zbędny wydatek:) Opony z czasem były wymieniane, ale to nic nie zmieniało , przynajmniej znacząco.... I tu moje pytanie czy o wina sprężyn, amortyzatorów, czy escort tak już ma ?

Jastrząb
Kudłaty_EZG
Posty: 3397
Rejestracja: 23 sie 2009, 10:31
Lokalizacja: Głowno

Post autor: Kudłaty_EZG »

Jastrzab_1_8D_92, escort należy seryjnie do dosyć sztywnych aut a ciężko mi powiedzieć coś więcej bo
Jastrzab_1_8D_92 pisze: trzecie jak wozem drabiniastym..
dla każdego bedzie znaczyło co innego
Post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
Kiedy znajdziemy się na zakręcie.. redukcja, but i odcięcie :DDD
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14625
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Jastrzab_1_8D_92, im większy profil opony tym większa amortyzacja nierówności (więcej gumy między asfaltem a felgą) więc te 13'' to powinieneś mieć całkiem dobre tłumienie w porównaniu z 14'' i 15'' na których jeździ większość escortów. Sprężyna raczej nie ma możliwości "stwardnienia" ale możesz mieć sprężyny wzmocnione, które są twardsze od standardu. Ogólnie escort to nie jest łódka na drodze i bardzo dobrze się prowadzi włąśnie kosztem tego komfortu resorowania ale to wszystko jest względne - musiałbyś się przejechać innym essem ze sprawnym zawiasem żeby ocenic czy ten typ tak ma czy tez w twoim coś nie jest prawidłowe.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Jastrzab_1_8D_92

Post autor: Jastrzab_1_8D_92 »

Kto chce mnie przewieść swoim escortem ....w celach badawczych ? :) Najlepiej do samego domu w nocy z soboty na niedziele,ale wtedy mogą wystąpić kłopoty z prawidłowym porównaniem komfortu :)
A bardziej poważnie ....co do mniejszych felg, to chyba jest tak że im mniejsza to wpada głębiej w dziurę, a większa porostu z racji gabarytu nie wpada .... Osobiście temat poruszyłem jako ciekawostkę ...., bo wszelkie dodatkowe nakłady, tylko po to żeby było "mięciutko" uważam za zbędne.
P.S. Jest możliwość "organoleptycznego" poznania że sprężyna jest utwardzana? Jakieś oznaczenia mają wytłaczane , inna grubość drutu ...?

Jastrząb
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12911
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

Yagr pisze:13'' to powinieneś mieć całkiem dobre tłumienie w porównaniu z 14'' i 15''
a nieprawda :p ja mam 14" i komfort jest zarąbisty :) tylko że mam profil opony 70 :d
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14625
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

kupiec, no przeca piszę że o grubość gumy się rozchodzi :) Na 13'' to żeby średnica koła była podobna to profil jeszcze większy musi być :)
Jastrząb pisze:A bardziej poważnie ....co do mniejszych felg, to chyba jest tak że im mniejsza to wpada głębiej w dziurę, a większa porostu z racji gabarytu nie wpada .... Osobiście temat poruszyłem jako ciekawostkę ...., bo wszelkie dodatkowe nakłady, tylko po to żeby było "mięciutko" uważam za zbędne.
P.S. Jest możliwość "organoleptycznego" poznania że sprężyna jest utwardzana? Jakieś oznaczenia mają wytłaczane , inna grubość drutu ...?
Na samych felgach nie jeździsz - mniejsza felga to nie znaczy że mniejsze koło - stosując rózne rozmiary felg opone dobiera sie tak aby średnica całego koła była zblizona do fabrycznej. Tym samym mniejsza felga z zachowaniem średnicy całego koła niezmienionej oznacza większy profil opony. Ale co do ogólnej zasady to masz rację - od lat jest tendencja do zwiększania średnicy kół - porównaj sobie na jakich oponach wyjeżdżały z fabryki auta 20 lat temu a na jakich dziś. ;) A co do sprężyny to utwardzone do escorta sa robione z grubszego drutu (przynajmniej te na tył). Standard ma 10 czy 10,5mm a utwardzone 11 albo więcej.... dokładnie nie pamiętam ale w katalogach sprężyn można ta informacje znaleźć.
Ostatnio zmieniony 10 maja 2011, 17:39 przez Yagr, łącznie zmieniany 1 raz.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Ja tez Esem jeżdże na 14" i mam profil 70 , bo jest wyżej i miękciej
mnie się wydaje , że niie ma zbyt mocnego trzęsienia - gorzej trzęsło w F 125p
Jastrzab_1_8D_92,
Masz bardzo blisko - przyjedź na zlota - sie przewieziesz innym Esem
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
ODPOWIEDZ