Napięcie do pompy klimatyzacji
Moderator: Moderatorzy
Napięcie do pompy klimatyzacji
Rok temu przestała chodzić klima - pompa nie dostawała napięcia. Okazało się, że winny temu był przekaźnik wysokiego napięcia (taka kostka z 2 kabelkami) który wystepuje tylko w oryginale i kosztuje 300zł.
Ostatnio chciałem włączyć klimę i... nie działa, sprawdziłem - pompa nie dostaje napięcia.
Czy jest to możliwe żeby nowy przekaźnik padł po roku, gdy klimę używałem sporadycznie?
Może coś innego jest do sprawdzenia. Pomórzcie.
Ostatnio chciałem włączyć klimę i... nie działa, sprawdziłem - pompa nie dostaje napięcia.
Czy jest to możliwe żeby nowy przekaźnik padł po roku, gdy klimę używałem sporadycznie?
Może coś innego jest do sprawdzenia. Pomórzcie.
- WieSiu
- Posty: 23542
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
a gdzie ten przekaznik byl ? bo nie za bardzo kojarze aby cos takiego bylo, w sprezarce to jest ?przekaźnik wysokiego napięcia
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
I tu jest podstawowy błąd niewiedzących.Tigerbart pisze:gdy klimę używałem sporadycznie?
Klimę należy załączać co najmniej na 20 minut miesięcznie a zimą do 30 minut.
Powód - smarowanie pompy.
Co do przekaźnika - nie wiem - może na niego leci woda podczas deszczu lub gdy używasz spryskiwacza szyb ?
Inna możliwość - spadek ciśnienia powoduje reakcję czujnika , który jest na rurce klimy a ten daje impuls do kompa i komp nie poda napięcia sterowania na ten przekaźnik.
Może masz nieszczelny układ.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- leszek
- Posty: 2568
- Rejestracja: 26 paź 2004, 16:35
- Lokalizacja: warszawa
- Pojemność: 1500
- Rocznik: 2018
- Generacja: MK1
- Nadwozie: Inne
Zaraz... jaki przekażnik ??? To raczej czujnik jakiś jest. Nie istnieje coś takiego jak przekażnik z dwoma kabelkami. Załącz go na krotko i zobaczysz czy klima działa.czyli zmostkuj styki.Tigerbart pisze:Ostatnio chciałem włączyć klimę i... nie działa, sprawdziłem - pompa nie dostaje napięcia.
Czy jest to możliwe żeby nowy przekaźnik padł po roku,
To może być tak jak Jurek pisze czujnik ciśnienia. tylko że wtedy by był na rurce od klimy.

Podczas, gdy obrabiasz mi tyłek nie zapomnij mnie w niego pocałować 

- WieSiu
- Posty: 23542
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
ja nie pamietam takiego czegos jak przekaznik, przekaznik od klimy (wentylatora chlodnicy i klimy), masz przy podszybiu oraz w skrzynce bezpiecznikowej. Reszta to czujniki odcinajace klime gdy jest przymrozony parownik (chyba tak to sie nazywa, ten przy wentylatorze kabiny). Jest tez czujnik cisnienia,ale on nie ma 2 kabelkow tylko wiecej, bo ma wiele polozen, za male, normalne, duze i za duze cisnienie ! Daj fotke tego niby przekaznika,albo powiedz na ktorym zdjeciu w tym poscie ten element jest widoczny:
http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.php?t=2725
http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.php?t=2725
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
i sam sobie odpowiedziałeś na pytanie - najpierw nabij a potem sprawdzaj - może się okazać , żę jest wszystko Ok.Tigerbart pisze:Klima nie jest nabita.
Niech Co klimatyzator sprawdzi szczelność bo jeśli jest układ nieszczelny , to nie ma sensu nabijania układu .
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- kupiec
- Posty: 12913
- Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
- Lokalizacja: tychy
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 2005
- Generacja: Inny samochód
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
według gościa co nabijałem klime: "jeżeli klima jest pusta to kompresor nie złączy się bo czujnik ciśnienia (nie wiem czy jest w takich starych fordach) nie wykrywa płynu chłodzącego"leszek pisze:Tigerbart napisał/a:
Klima nie jest nabita.
No to nie załączy się sprężarka.
tak powiedział pan z zakładu nabijającego klimatyzacje.
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
- WieSiu
- Posty: 23542
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
Może i ford stary ale czujniki ciśnienia musi mieć,bo inaczej klima by się rozpadła
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Nabita klima ma koło 16 At gdy klima pracuje i się rozgrzewa element chłodzący - czyli jakiś tam freon z głupkowatym oznaczeniem - ciśnienie wzrasta do prawie 20 At - gdyby nie było czyjnika ciśnienia - ciśnienie by nadal wzrastało aż do wybuchu.
już 20 at. jak by pierdykło to sobie wyobraź co by było
już 20 at. jak by pierdykło to sobie wyobraź co by było
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]