klakson
Moderator: Moderatorzy
klakson
witam pomocy:) mam problem z klaksonem cos sie stało i tylko brzeczy nie piszczy czy ktos wie dlaczego ?????????i co zrobic zeby było ok czy mogło sie cos przepalic???????jak tak to co jest do wymiany
Nowy kosztuje poniżej 50 zł. Pasuje każdy na 12V.
A jak chcesz się bawić tym swoim, to poszukaj na nim śrubki do regulacji.
Istnieje jeszcze taka opcja, że ci się gdzieś elektryka ukikłała i klakson dostaje za mało prądu.
Wymontować, podłączyć na krótko do akumulatora. Jak dalej będzie brzęczał, to próbować regulować. W polskich była to śrubka oznaczona strzałką "dwustronną" lub literką R. Jak jest w fordowskim - nie wiem. Osobiście bym wymienił.
Jak po podłączeniu klaksonu do akumulatora, zaklaksoni pełną parą, to szukaj w instalacji. I to z obu stron zasilania.
A jak chcesz się bawić tym swoim, to poszukaj na nim śrubki do regulacji.
Istnieje jeszcze taka opcja, że ci się gdzieś elektryka ukikłała i klakson dostaje za mało prądu.
Wymontować, podłączyć na krótko do akumulatora. Jak dalej będzie brzęczał, to próbować regulować. W polskich była to śrubka oznaczona strzałką "dwustronną" lub literką R. Jak jest w fordowskim - nie wiem. Osobiście bym wymienił.
Jak po podłączeniu klaksonu do akumulatora, zaklaksoni pełną parą, to szukaj w instalacji. I to z obu stron zasilania.
Ja w swoich essim wymieniłem ostatnio klason, ku mojemu zdziwieniu śruba ktora przykręcała przewod sygnałowy do klasonu poprostu kompletnie przerdzewiala, probowałem reanimowac klakson,ale w koncu dałęm sobie spokoj, za 17zł kupiłem nowy w sklepie. Dostępne są jedno, dwutonowe, u mnie fabryczny był jednotonowy, jednostykowy (masa jest brana z mocowania). Miałm kłopot z odkręceniem śruby, która jest jednocześnie punktem łączącym z masą, jednakże nie poddałem się i jako, że mam opanowane zdjęcie zderzaka w szybki sposób po prostu go zdjąłem i wówczas miałem klason na wierzchu -znajduje się po lewe stroniej, tuż przed kołem, stojąc przodem do silnika. Pozdrawiam
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Zapamietaj na zawsze nawet stając na głowie , to będzie zawsze prawa strona pojazdugustowny pisze:znajduje się po lewe stroniej, tuż przed kołem, stojąc przodem do silnika. Pozdrawiam

Jak staniesz z przodu wozu to też powiesz , że kierownica jest po prawej ?


Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
co to za klakson że śmiesznie kosztuje i w dodatku nowy ? Dedykowany do Escorta ??? gdzie kupiłeś ?gustowny pisze:za 17zł kupiłem nowy w sklepie.

W tym tygodniu w czwartek przerabiałem taki sam problem jak pisał autor tematu.
Zdemontowałem i dałem zasilanie z prostownika. To wygodniejsze niż akumulator gdzie trzeba skorzystać 2 kabelki małe.
Klakson cały czas brzęczał, syrenka drżała ale tony nie było. Na syrence jest maleńka śrubka na podajże klucz piątka. Najwygodniej kombinerkami, reguluje sie ale nie za bardzo pomaga. Dopiero walnięcie kombinerkami pomogło.
Przed zamontowaniem trzeba papierem ściernym ścierać te zamocowania (to jest minus).
Nie trzeba kanału. Dla wygody podniosłem lewarkiem aby cała główka weszła pod zderzak

A co to za fanaberie: klakson dedykowany do escorta? Czy nieoryginalny wpłynie negatywnie na pracę auta? nie będzie pasować? W tej chwili jest taki wybór, ze można sobie dobrać brzmienie do indywidualnych gustów. I faktycznie tańsze kosztują około 20 zł. Za takie pieniądze nie opłaca się bawić w regeneracje starego, jeśli regulacje nie pomogą. I nie ma żadnych przeciwwskazań, by założyć dowolny inny. Z jednym kontaktem, czy dwoma. Wtedy to drugie podłącza się do masy i też nie ma problemu.
- WieSiu
- Posty: 23542
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
mi gral slabiej jak mialem poluzowana srobe od mocowania na . Przykrecilem i ladnie trabi (mam 2 klaksony fabrycznie i ladny z nich dzwiek idzie, nie to co przy 1 w Escortach)
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982