ESSI zepsuł sie w połowie drogi do pracy. CO JEST ??

Moderator: Moderatorzy

Muminek

ESSI zepsuł sie w połowie drogi do pracy. CO JEST ??

Post autor: Muminek »

Witam :(


Powiedzcie co sie stalo. Jade sobie jade 60km/h i nagle dwa wystrzaly i essi stracil moc. Zjechalem na pobocze no i dupa. Silnik okolo 200obrotow na minute nie chce sie wkręcać wysoko, muł na maxa...


Jakies pomysły co walneło ??
Ostatnio zmieniony 18 maja 2009, 11:43 przez Muminek, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14628
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

:570: :064: A ja wiem co sę stało... a ja wiem co sie stało... auto się zepsuło! :570: :mrgreen:
A tak poważnie to musisz zerknąć pod maskę - jak były strzały to po pierwsze, z jakiegoś powodu, po drugie mogły cos uszkodzić. Rozumiem że walnęło w kolektor a nie w wydech? Jesli rąbnęło w wydech to oznacza niespaloną mieszankę - awaria układu zapłonu (świece, kable, cewka, EDIS, czujnik położenia wału itp). Jak walnęło w kolektor to oznacza cofnięcie się mieszanki po zapłonie - typowe dla zagazowanych aut ze źle ustawiona mieszanką (ubogo) jak poszło w kolektor to mogło uszkodzic MAF-a albo po prostu rozszczelnic układ. Niestety sam fakt strzału to za mało do postawienia diagnozy... ;/
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Muminek

Post autor: Muminek »

Pierwsze pytanie jakie się nasuwa czy będzie żył ... co prawda odpala, reaguje na gaz ale to tyle. dziwnie chodzi tak hmmm jakby chcial a nie mógł. A gdzie rąbło hmmm ciezko powiedziec... jechalem i strzelilo ...

Patrzyłem pod maske i wszystko wygladało ok.
Awatar użytkownika
nonam
Posty: 4642
Rejestracja: 06 wrz 2007, 23:24
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: nonam »

Jaką masz instalacje gazową w aucie ? W podpisie masz że masz gaz, więc mogło właśnie strzelić w kolektor a tym samym mogło uszkodzić się coś w dolocie itp.
Bo z mocą jest tak, że zawsze jej za mało.

Kierowca bombowca.
Muminek

Post autor: Muminek »

co moglo by sie uszkodzic w takim przypadku ? A instalacje monocar (nie pamietam) ??
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14628
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Muminek, nonam'owi chodziło o to czy masz sekwencję czy II generację LPG. Monocar to raczej z caraudio ;) chyba że to jakiś warsztat montujący LPG ale i tak nic to nam nie mówi o instalacji. Jaki masz kolektor dolotowy? Plastik czy metal?
Podejrzewam że założyłeś II generację i miałeś za uboigą mieszankę. Temperatura spalania wzrosła za bardzo i nastąpił samozapłon mieszanki przy niedomkniętym zaworze dolotowym i tzw "strzał". Uszkodzeniu mogły ulec: sam kolektor (pęknięcie), przepływomierz, puszka filtru powietrza, przepustnica i pewnie jeszcze parę detali...
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Muminek

Post autor: Muminek »

nom zwyklad II generacja.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14628
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

w tych rocznikach były już montowane plastikowe kolektory, więc jeśli masz taki to... II generacja to był zły pomysł... Przyjrzyj się za uszkodzeniami opisanymi w moim poprzednim poście...
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Muminek

Post autor: Muminek »

daj prosze linka do tego postu
Awatar użytkownika
Mrowa
Posty: 877
Rejestracja: 12 paź 2008, 15:33
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Mrowa »

Yagr pisze:Muminek, nonam'owi chodziło o to czy masz sekwencję czy II generację LPG. Monocar to raczej z caraudio ;) chyba że to jakiś warsztat montujący LPG ale i tak nic to nam nie mówi o instalacji. Jaki masz kolektor dolotowy? Plastik czy metal?
Podejrzewam że założyłeś II generację i miałeś za uboigą mieszankę. Temperatura spalania wzrosła za bardzo i nastąpił samozapłon mieszanki przy niedomkniętym zaworze dolotowym i tzw "strzał". Uszkodzeniu mogły ulec: sam kolektor (pęknięcie), przepływomierz, puszka filtru powietrza, przepustnica i pewnie jeszcze parę detali...
If you're like us, calling all riders, roll up beside us, no place to hide us,
all freedom fighters, let's unite us, switch on your nitrous and...let's.. go...

nie ważne fele, kolor, marka, produkcja zalewaj pal ruszaj..
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Przy sttrzale w kolektor ssący - pierwsze co się sypie , to czujnik położenia przepustnicy oraz wszystkie wężyki podciśnieniowe.
Zacznij od sprawdzenia właśnie tych wężyków podciśnieniowych
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Blazey

Post autor: Blazey »

Po pierwsze: autor posta tak podaje informacje, że tylko ze szklanej kuli można wróżyć.
Po drugie:
Patrzyłem pod maske i wszystko wygladało ok
to zakrawa na komedię.
Po trzecie: czy auto nie pali poprawnie tylko na gazie, czy na benzynie też? Ale tą informację i inne też, chyba powinien podać autor sam...
Po czwarte: ja bym zaczął od sprawdzenia przewodów w.n. i cewki. Mi wygląda na pracę tylko na dwóch cylindrach.
Muminek

Post autor: Muminek »

hejka.
Blazey auto i na gazie i na benzynie tak samo pracuje (nie pale auta nigdy na gazie)

Sprawa stała się dosłownie ZAGADKOWA.
Nie mialem transportu do mechanika więc zmuszony bylem doturlać się jakos o własnych siłach. Odpalilem bryke i na benzynie lewdo bo ledwo kulałem sie. Udalo mi się nawet rozkulać go do 60 na 4 biegu (minimalny gaz). Po 2kilometrach auto zaczelo ożywac. Jechalo pół sekundy dobrze potem znowu mół (10sekund) i tak skakało sobie... Nagle ożyło całkowicie i wszystko działa jak nowe.... Co sie stało ??

AAA Najbardziej zagatkowe jest to że przy 4 biegu 60km/h obrotomież pokazywał 1000 obrotów... A normalnie teraz jest 2000


ps czy takie świece pasują do essiego ??
SWIECA IRYDOWA NGK BPR7EIX
dre$uXR3i

Post autor: dre$uXR3i »

ja bym rozpioł ten dolot powietrza zeby bezposrednio pociagnol powietzre nie z filtra i zobaczyl czy chodzi dobrze ja mialem podobnie i skrzywiła mi sie blaszka przeplywomierza i nie mial skąd powietrza pociagnac:D
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23542
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Ale skoro obrotomierz zwariował to na pewno coś z elektryka bądź z zapłonem ( cewka)
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
ODPOWIEDZ