Palił na 2-3 gary - rozwiazanie problemu i pytanie

Moderator: Moderatorzy

Yas

Palił na 2-3 gary - rozwiazanie problemu i pytanie

Post autor: Yas »

Witam
Z góry mowie że opisuje rozwiazanie mojego problemu w nowym temacie bo stary został zamkniety.
Po miesiącu walki mechaników z moim essim wkoncu znaleźli przyczynę i zrobili.
Rozwiązaniem była pompa paliwa. A przyczyna zmęczenia pompy był zatkany przewód odpowietrzania paliwa(oficjalna wersja mechaników). Po prostu robiło sie ciśnienie i pompa nie podwała dobrej dawki.
Teraz jest wszystko z silnikiem ok ale nadal mi zasysa korek ale juz nie az tak strasznie.
Pamiętam że mechaniki mowił ze styki na pompie były tez zaśniedziałe.
Chcę zobaczyć czy przewód odpowietrzania jest ok.
Pytanie czy to jest odpowietrznik? znajduje sie to przy wlewie paliwa. dolny węzyk jest urwany.
Link do zdjecia:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1d4 ... 58698.html

pozdrawiam
Załączniki
wlew.jpg
wlew.jpg (175.44 KiB) Przejrzano 1915 razy
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

wężyk odpowietrzenia zbiornika paliwa dochodzi do wlewu paliwa gdzie wchodzi do filtra węglowego , następnie idzie do przodu do elektrozaworu i dalej do kolektora ssącego.
jeśli wszystko działa prawidłowo , to przy otwieraniu wlewu paliwa - w zbiorniku jest podciśnienie i powinno zassać powietrze przy otwarciu korka.
Tak powinno być.
Elektrozawór masz z przodu po prawej stronie , tuż nad sygnalem dżwiękowym - z elektrozaworu idzie sztywny wężyk (tekalan) do klektora ssącego.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11776
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

troche dziwne rozwiazanie - u mnie w esie byla uszkodzona (przez kilka miesiecy) wtyczka od elektrozaworu - nie bylo sterowania nim, a co za tym idze odpowietrzania i nie zauwazylem kompletnie zadnej roznicy w pracy silnika
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Bo raczej nie powinno być różnicy w pracy ze sprawnym i z walnietym układem odpowietrzania.
jedynie może trochę śmierdzieć beną koło wozu.
Zaśniedziale styki przy pompie - to już prędzej.
Podciśnienie w zbiorniku ma być. Wtedy wiadomo , że układ jest sprawny.
Otwierasz korek wlewu - podciśnienia nie ma - czyli , że coś jest walniete - albo elektrozawór , albo gdzieś wężyk się w.....
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Mike109

Post autor: Mike109 »

Ja mam pytanie.... Co znaczy "zasysa korek" ?
Ok, już rozumiem,
zauważyłem że w sumie mi zasysa powietrze przy otwieraniu korka i myślałem że to źle , ale teraz już wiem że tak ma być :)
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Ja nie pisałem , e zasysa korek
Pisałem , że jak odkręcasz korek wlewu paliwa , to w momencie otwierania korka , słychać jak do zbiornika jest zasysane powietrze.
Jest tam podciśnienie , więc ciśnienie powietrza się wyrównuje.
Podyktowane jest to kilkoma względami.
Po pierwsze ekologia.
Po drugie - rura wlewu paliwa dochodząc do zbiornika jest wciśnięta w tuleje gumową i razem z nią w zbiornik.
Nie ma tam niczego co by było przykręcane na stałe poprzez jakieś uszczelki lub opaskę , to się trzyma tylko na wcisk.
Wejdźcie pod wóz , to zauważycie , że rura wlewu paliwa wchodzi do zbiornika , dużo poniżej górnej granicy paliwa - gdyby nie było robione podciśnienie , to paliwo , jak się rozgrzeje w zbiorniku , mogło by się wyciskać poprzez takie połączenie.
stare zbiorniki miały zwykły odpowietrznik ale korek przy wlewie paliwa miał przez środek bębenka przelot i ewentualne ciśnienie wychodziło poprzez korek w plener - tutaj mamy korek chermetyczny.
Dlatego zastosowano odpowietrzenie do kolektora ssącego.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Yas

Post autor: Yas »

Czyli jak korek wlewu mi się zasysa dość mocno to jest wszystko ok.
Wcześniej sie nie zasysal w ogole dlatego mnie to zdziwiło.
A ten urwany weżyk na zdjeciu ma jakies większe znaczenie? trzeba go wymienić / skleić?
Czyli dałem sie nabrać na te podciśnienie w baku?:/ wiec może i pompa była sprawna...
ODPOWIEDZ