Pytania o: filtr paliwa oraz rozrząd

Moderator: Moderatorzy

sailor9

Pytania o: filtr paliwa oraz rozrząd

Post autor: sailor9 »

Witam
Po silnych styczniowych mrozach mój staruszek odmówił posłuszeństwa (kręci, nie pali).
Chciałbym sprawdzić filtr paliwa, ale nie wiem, gdzie go szukać. Mam mkV 1.6 gaźnik sterowany elektronicznie. Swego czasu, gdy chciałem wymienić filtr paliwa, gość ze sklepu motoryzacyjnego popatrzył pod maskę i stwierdził, że ten typ nie ma filtra paliwa. To możliwe? Może jest przy zbiorniku, albo wewnątrz pompy paliwa?
Druga sprawa, to jakie są objawy po przeskoczeniu paska rozrządu? Odpalałem escorta "na hol" (z 2 i 3 biegu). Z wielkim trudem odpalił, ale praca silnika była nieciekawa - brak mocy i gasł przy obrotach poniżej 2000. Przejechałem tak ok. 60 km. Zgasł parę razy przy przystawaniu na światłach i po długim kręceniu z wciśniętym pedałem gazu jakoś odpalał. Przy czym przy mocniejszym przygazowaniu było słychać mocne strzelanie pod maską.
Uff, rozpisałem się. Może ktoś jednak przeczyta i podsunie jakąś radę.
Pozdrawiam
Piotr
yezozwierz

Post autor: yezozwierz »

filtr paliwa wydaje mi się że znajdziesz jak wejdziesz pod autem na grodzi między silnikiem a kabiną. na tej tylnej ścianie na środku, nad maglownicą. a co do rozrządu się nie wypowiadam bo niestety na tym się nie znam.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14628
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

filtr paliwa wydaje mi się że znajdziesz jak wejdziesz pod autem na grodzi między silnikiem a kabiną. na tej tylnej ścianie na środku, nad maglownicą.
nie w gaźniku
tam są chyba tylko filtry siatkowe w pompie i samym gaźniku.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
sailor9

Post autor: sailor9 »

Yagr pisze:nie w gaźniku
tam są chyba tylko filtry siatkowe w pompie i samym gaźniku.
No właśnie. Czyli trzeba bawić się w rozbieranie pompy i/lub gaźnika? Podejrzewam, że bez mechanika się nie obejdzie. Ja nie mam warunków i doświadczenia do tego typu zadań. Poza tym nie wiadomo, co tak naprawdę jest przyczyną nieodpalania...
Zna ktoś może w Olsztynie solidnego mechanika od Fordów?
Pexu
Posty: 571
Rejestracja: 27 sty 2007, 17:17
Lokalizacja: HC
Kontakt:

Post autor: Pexu »

Ja w MK4 miałem filterek przed pompą paliwa i gaźnikiem. Ale to był uniwersalny, sztukowany przeze mnie bo normalnie Paździoch takowego nie posiadał...
bielu

Post autor: bielu »

nie musisz sie bawic w zadne rozbieranie pompy paliwa i ani nic z tych rzeczy..filtr paliwa znajduje w okolicach filtru oleju...wyglada on mniej wiecej tak -()- jest to taka puszka która ma wejscie i wyjscie..zeby go rozebrac musisz sciągnąć takie pracujące plastiki które jak nie były dawno ruszane cholernie ciezko bedzie ci zdjąć..ale musisz uwazac zeby ich nie polamac..jesli masz mozliwosc skorzystania z kanału to właź pod samochód i szukaj..ja u siebie wymienilem wszystkie filtry sam i nie jest to trudna rzecz...jedyne na co musisz uwazac to przed dobieraniem sie do filtra nie przekrecac kluczyka zeby nie tworzyc ciśnienia w przewodach...jesli odczekasz odpowieni momen 5-10 min spokojnie mozesz to rozłożyć i nie powinienes sie wcale pochalapac...
sailor9

Post autor: sailor9 »

bielu pisze:..filtr paliwa znajduje w okolicach filtru oleju...wyglada on mniej wiecej tak -()-
Hmm, wydaje mi się, że u mnie jednak go nie ma. Ale przyjrzę się jeszcze raz dokładnie w tym miejscu, które wskazałeś.
bielu

Post autor: bielu »

musi byc na pewno bo 1.6 nie rozni sie niczym od 1.4 bo to jest w zasadzie to samo pod warunkiem ze masz 8v na monowtrsyku...poszukaj dobrze bo filtr musi byc...moze byc brudny ale musi byc w tamtych okolicacah na pewno..teraz spadam do pracy ale jak wroce albo jutro i bedziesz mial pytania to postaram sie pomoc jak bede umial
bielu

Post autor: bielu »

aaaa i o ile dobrze pamietam on złapany taką metalową obejmą...może po tym uda sie go szybciej rozpoznac
sailor9

Post autor: sailor9 »

bielu pisze:musi byc na pewno bo 1.6 nie rozni sie niczym od 1.4 bo to jest w zasadzie to samo pod warunkiem ze masz 8v na monowtrsyku...poszukaj dobrze bo filtr musi byc...moze byc brudny ale musi byc w tamtych okolicacah na pewno..teraz spadam do pracy ale jak wroce albo jutro i bedziesz mial pytania to postaram sie pomoc jak bede umial
Dzięki za ofertę pomocy - zapewne skorzystam. Z tym, że ja mam 8V, ale na gaźniku webera sterowanym z kompa. To chyba nie jest monowtrysk?
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11776
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

bielu, nie mieszaj w temacie ! sailor9, ma gaznik a nie monowtrysk i jeden z drugim nie ma nic wspolnego
sailor9

Post autor: sailor9 »

W książce serwisowej w dziale dotyczącym silnika gaźnikowego nie ma w ogóle mowy o filtrze paliwa, natomiast przy silniku na monowtrysku jest opis filtra paliwa. Wychodzi więc na to, że u mnie tego filtra nie ma. Jak zatem sprawdzić,. czy przyczyną nieodpalania nie jest syf z paliwa, który gdzieś zrobił zator? Z drugiej strony, świece po próbach odpalenia są mokre...
Pexu
Posty: 571
Rejestracja: 27 sty 2007, 17:17
Lokalizacja: HC
Kontakt:

Post autor: Pexu »

Kolego, dopóki nie miałem filterka założonego to gaźnik mi się zapychał co 3 miesiące! Regulacja i przeczyszczenie gaźnika się kłania.

I tak się ciesz że paliwo dostaje, mój nie dostawał po tych mrozach i zmuszony byłem go zezłomować...
sailor9

Post autor: sailor9 »

Pexu pisze:I tak się ciesz że paliwo dostaje, mój nie dostawał po tych mrozach i zmuszony byłem go zezłomować...
zezłomowałeś gaźnik czy całe auto :roll: ja nigdy nie miałem problemów z zapychaniem się gaźnika, a samochód ma swoje lata...
Pexu
Posty: 571
Rejestracja: 27 sty 2007, 17:17
Lokalizacja: HC
Kontakt:

Post autor: Pexu »

hehe no samochód... nie było dla niego ratunku...
ODPOWIEDZ