Pytania o: filtr paliwa oraz rozrząd
Moderator: Moderatorzy
Pytania o: filtr paliwa oraz rozrząd
Witam
Po silnych styczniowych mrozach mój staruszek odmówił posłuszeństwa (kręci, nie pali).
Chciałbym sprawdzić filtr paliwa, ale nie wiem, gdzie go szukać. Mam mkV 1.6 gaźnik sterowany elektronicznie. Swego czasu, gdy chciałem wymienić filtr paliwa, gość ze sklepu motoryzacyjnego popatrzył pod maskę i stwierdził, że ten typ nie ma filtra paliwa. To możliwe? Może jest przy zbiorniku, albo wewnątrz pompy paliwa?
Druga sprawa, to jakie są objawy po przeskoczeniu paska rozrządu? Odpalałem escorta "na hol" (z 2 i 3 biegu). Z wielkim trudem odpalił, ale praca silnika była nieciekawa - brak mocy i gasł przy obrotach poniżej 2000. Przejechałem tak ok. 60 km. Zgasł parę razy przy przystawaniu na światłach i po długim kręceniu z wciśniętym pedałem gazu jakoś odpalał. Przy czym przy mocniejszym przygazowaniu było słychać mocne strzelanie pod maską.
Uff, rozpisałem się. Może ktoś jednak przeczyta i podsunie jakąś radę.
Pozdrawiam
Piotr
Po silnych styczniowych mrozach mój staruszek odmówił posłuszeństwa (kręci, nie pali).
Chciałbym sprawdzić filtr paliwa, ale nie wiem, gdzie go szukać. Mam mkV 1.6 gaźnik sterowany elektronicznie. Swego czasu, gdy chciałem wymienić filtr paliwa, gość ze sklepu motoryzacyjnego popatrzył pod maskę i stwierdził, że ten typ nie ma filtra paliwa. To możliwe? Może jest przy zbiorniku, albo wewnątrz pompy paliwa?
Druga sprawa, to jakie są objawy po przeskoczeniu paska rozrządu? Odpalałem escorta "na hol" (z 2 i 3 biegu). Z wielkim trudem odpalił, ale praca silnika była nieciekawa - brak mocy i gasł przy obrotach poniżej 2000. Przejechałem tak ok. 60 km. Zgasł parę razy przy przystawaniu na światłach i po długim kręceniu z wciśniętym pedałem gazu jakoś odpalał. Przy czym przy mocniejszym przygazowaniu było słychać mocne strzelanie pod maską.
Uff, rozpisałem się. Może ktoś jednak przeczyta i podsunie jakąś radę.
Pozdrawiam
Piotr
- Yagr
- Posty: 14628
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
nie w gaźnikufiltr paliwa wydaje mi się że znajdziesz jak wejdziesz pod autem na grodzi między silnikiem a kabiną. na tej tylnej ścianie na środku, nad maglownicą.
tam są chyba tylko filtry siatkowe w pompie i samym gaźniku.
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
No właśnie. Czyli trzeba bawić się w rozbieranie pompy i/lub gaźnika? Podejrzewam, że bez mechanika się nie obejdzie. Ja nie mam warunków i doświadczenia do tego typu zadań. Poza tym nie wiadomo, co tak naprawdę jest przyczyną nieodpalania...Yagr pisze:nie w gaźniku
tam są chyba tylko filtry siatkowe w pompie i samym gaźniku.
Zna ktoś może w Olsztynie solidnego mechanika od Fordów?
nie musisz sie bawic w zadne rozbieranie pompy paliwa i ani nic z tych rzeczy..filtr paliwa znajduje w okolicach filtru oleju...wyglada on mniej wiecej tak -()- jest to taka puszka która ma wejscie i wyjscie..zeby go rozebrac musisz sciągnąć takie pracujące plastiki które jak nie były dawno ruszane cholernie ciezko bedzie ci zdjąć..ale musisz uwazac zeby ich nie polamac..jesli masz mozliwosc skorzystania z kanału to właź pod samochód i szukaj..ja u siebie wymienilem wszystkie filtry sam i nie jest to trudna rzecz...jedyne na co musisz uwazac to przed dobieraniem sie do filtra nie przekrecac kluczyka zeby nie tworzyc ciśnienia w przewodach...jesli odczekasz odpowieni momen 5-10 min spokojnie mozesz to rozłożyć i nie powinienes sie wcale pochalapac...
musi byc na pewno bo 1.6 nie rozni sie niczym od 1.4 bo to jest w zasadzie to samo pod warunkiem ze masz 8v na monowtrsyku...poszukaj dobrze bo filtr musi byc...moze byc brudny ale musi byc w tamtych okolicacah na pewno..teraz spadam do pracy ale jak wroce albo jutro i bedziesz mial pytania to postaram sie pomoc jak bede umial
Dzięki za ofertę pomocy - zapewne skorzystam. Z tym, że ja mam 8V, ale na gaźniku webera sterowanym z kompa. To chyba nie jest monowtrysk?bielu pisze:musi byc na pewno bo 1.6 nie rozni sie niczym od 1.4 bo to jest w zasadzie to samo pod warunkiem ze masz 8v na monowtrsyku...poszukaj dobrze bo filtr musi byc...moze byc brudny ale musi byc w tamtych okolicacah na pewno..teraz spadam do pracy ale jak wroce albo jutro i bedziesz mial pytania to postaram sie pomoc jak bede umial
W książce serwisowej w dziale dotyczącym silnika gaźnikowego nie ma w ogóle mowy o filtrze paliwa, natomiast przy silniku na monowtrysku jest opis filtra paliwa. Wychodzi więc na to, że u mnie tego filtra nie ma. Jak zatem sprawdzić,. czy przyczyną nieodpalania nie jest syf z paliwa, który gdzieś zrobił zator? Z drugiej strony, świece po próbach odpalenia są mokre...