wymiana silnika 1.6 efi na 1.4 na gaźniku

Moderator: Moderatorzy

wskteam

wymiana silnika 1.6 efi na 1.4 na gaźniku

Post autor: wskteam »

Witam.
Kupiłem escorta 1.6 efi i dostałem do niego silnik 1.4 na gaźniku i chciałbym go wsadzić do auta bo ten 1.6 to tylko na żyletki sie nadaje i zastanawia mnie to czy ten silnik 1.4 podejdzie bez problemów(tzn.zapłon itp)??
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23542
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

jesli dostales kompletny 1.4 na gazniku,to bedzie dzialac dosc bez problemow, musisz tylko ssanie jakos uruchamiac. To tez zalezy czy masz z automatycznym ssaniem czy z recznym i czy masz do tego silnika wiazke elektryczna (choc nieduzo jej jest). Swoja droga to kiepskie rozwiazanie zmieniac na 1.4 i to na gazniku,bo bedziesz mial same problemy z odpalaniem a malo kto potrafi takie gazniki teraz ustawiac prawidlowo. Lepiej bylo za 300zl kupic 1.6 ten co masz, mocy wiecj a palilby tyle samo co 1.4. Ale to juz bylo wczesniej dyskutowane. Lepiej sprzedaj 1.4 i kup 1.6 z allegro za tanioche.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
wskteam

Post autor: wskteam »

dostałem sam silnik bez wiązki, ssanie mam automatyczne,niechce mi sie bawić w sprzedawanie i kupowanie mam ten i z tym powalcze,i z drugiej strony zabujczej mocy też nie potrzebuje :cool:
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23542
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

wskteam, moim zdaniem wyniesie Cie ten interes drozej niz sprzedanie i kupienie drugiego 1.6, a powiem nawet wiecej, wg mnie taniej niz przystosowanie 1.4 do Twojego auta wyjdzie Ci kupienie uzywki 1.6, bo ceny sa od ok 300zl. No chyba ze chcesz tracis z pare dni na montowanie tego samemu, przerabianie kabli, a i tak potem okaze sie ze musisz kupic cos czego w Twoim aucie nie ma,np modul ECS (czy jakos tak, odpowiednik EDIS do gaznikow). Takze Twoj wybor, ja radze przejrzyj to co nizej tu dalem i lepiej na tym wyjdziesz. Kazdy Ci tu tak doradzi. Nie cofaj sie w czasie i nie zakladaj gaznika gdy masz cala wiazke komputer sterujacy itd. od 1.6 EFI. 1.4 to na prawde slaby silnik i paliwozerny

http://moto.allegro.pl/item520199037_fo ... ilnik.html

http://moto.allegro.pl/item534836717_si ... 6_efi.html

http://moto.allegro.pl/item539474562_si ... na_8v.html

http://moto.allegro.pl/item540194638_si ... t_1_6.html

http://moto.allegro.pl/item527244363_si ... 6_efi.html

http://moto.allegro.pl/item543982361_si ... 6_91r.html

http://moto.allegro.pl/item537289905_si ... kazja.html
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
wskteam

Post autor: wskteam »

Hmm teraz to już sam niewiem aaa chyba mnie namówiliście,tylko jest problem bo w mojej okolicy niema takich silników a chciałbym raczej widzieć co kupuje :roll:
Arekturbo

Post autor: Arekturbo »

bak jest na 100% inny przewody paliwowe tak samo
bo 1 gazniku pompka paliwa jest przy silniku a w 1,6 EFI juz w baku
ciekawe jak chcesz to ominąć?
3 razy mniej sie narobisz wkładajac 1,6 efi
wskteam

Post autor: wskteam »

dobra wymieniam na taki sam :roll:
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Prawidłowa decyzja :mrgreen:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
wskteam

Post autor: wskteam »

Jeszcze małe pytanie silnik 1.6 lub 1.8 16v podpasował by??
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23542
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

tylko 1.6 8v i to najlepiej taki jak masz, czyli EFI 105KM, reszta jest problematyczna w przerobieniu aby to chodzilo.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
wskteam

Post autor: wskteam »

acha ok :mrgreen:
wskteam

Post autor: wskteam »

a jeszcze jedno :mrgreen:
jak bym kupił silnik 1.6 na gaźniku lub na monowtrysku i puźniej zamienił tylko kolektory z mojego silnika to wszystko by było ok??
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Gaźnikowiec , jeśli w ogóle takie były odpada - nie posiada choćby czujnika położenia wału.
Lepiej poszukaj takiego samego ale bez osprzętu będzie taniej.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11776
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

a po co sobie robote utrudniac ?? znalezc 1.6 na gazniku czy wtrysku to bedzie wiekszy problem niz znalezc "zwykle" EFi. zreszta 1.6 na monowtrysku nie pochodziloby z escorta (bo tu taki silnik nie wystepowal), tylko co najmniej ze ściery

bylu 1.6 na gazniku ale ze swieca takiego szukac. no chyba, ze sie wytarga z jakiegos starego mkIII czy mk4

zaryzykuje stwierdzenie iz 80% (a pewnie i wiecej) silnikow 1.6, na rynku wtórnym, z escortów i fiest to silniki EFi

oznaczenie silnika 1.6 gaźnik to LUK/LUJ, posiada on moc jedynie 90km (w odroznieniu od wersji EFi dysponujacej moca 105km)
pantol89

Post autor: pantol89 »

ja u siebie wymieniałem jakiś mieśiąc temu silnik z 1.6 16v na 1.8 16v i na dobre mi to nie wyszło do dziś samochód nie jeżdzi dzisiaj zakupiłem nową kase i powinno byc wszystko ok! :)
ODPOWIEDZ