nie odpala-rozrząd czy pompa paliwa ?

Moderator: Moderatorzy

Pexu
Posty: 571
Rejestracja: 27 sty 2007, 17:17
Lokalizacja: HC
Kontakt:

Post autor: Pexu »

Chciałem tylko napisać że problemem w moim Essim nie było zamarznięte paliwo. Ani syf / lód w filtrze, ani nawet nie padnięta pompa paliwa. Otóż przyczyna tego że kręci ale nie odpala jest nieznana... Po prostu z jakichś przyczyn nie dostaje paliwa. Pompa nie zasysa (ani nowa, ani stara). Escort mój umarł i odchodzi na wieczny spoczynek... Amen.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Poczytaj no mój temat jak wymieniałem pompe w RS-sie - zapuść pompe na krótko i sprawdź - i zamotaj jak ja z puszką bezpiecznikową (przekaźnik)
Pexu pisze:Escort mój umarł i odchodzi na wieczny spoczynek... Amen.
Głupoty gadacie panie :razz:
Byłem pewny , że to pompa a to nie było to - prąd można zapodać prosto z przekaźnika
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Pexu
Posty: 571
Rejestracja: 27 sty 2007, 17:17
Lokalizacja: HC
Kontakt:

Post autor: Pexu »

Nie jestem pewien czy masz rację, wszak w MK4 jest mechaniczna pompa paliwa...

Mam pytanie: możliwe że przestawił mi się (bądź nie-daj-Boże zerwał) pasek rozrządu i stąd brak reakcji pompy?
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Pexu pisze:wszak w MK4 jest mechaniczna pompa paliwa...
No tak - jeli pompa nie działa a jest mechaniczna - czyli przydadza się wiadomości z budowy pompki paliwa od np. F125, czy 126p.
Jak rozkręcisz gór pompki to zobaczysz po pierwsze filterek paliwa (siatka) po drugie dwa zaworki , które mają prawo się WY...
Trzeba je wymienić - najlepiej zabrać ze sobą do sklepu i albo kupić orginał , albo podpasować od jakiejś innej fury.(Może nawet od Fiata)
Dasz radę zrobić foto pompki ? to Ci podpowiem co i jak
Jak by Ci pękł pasek rozrządu to tłoki by waliły o zawory
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Pexu
Posty: 571
Rejestracja: 27 sty 2007, 17:17
Lokalizacja: HC
Kontakt:

Post autor: Pexu »

Jurek, foto dam radę zrobić - co więcej w temacie SPRZEDAM jest ono dostępne, z tym że nie w tym rzecz, jak sądzę...

2 miesiące temu wymieniłem pompę na nową, na szczęście zostawiając sobie starą w szopie. Dzisiaj, z braku lepszego zajęcia wymieniłem nową z powrotem na tą starą a rezultat ten sam czyli brak zasysania paliwa.
Dlatego pytałem czy przestawiony rozrząd lub zerwany pasek mogą mieć coś z tym wspólnego? To są moję przypuszczenia ale wiem że pompkę napędza wałek rozrządu...
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Pexu pisze:wiem że pompkę napędza wałek rozrządu...
Tak ale czy bezpośrednio ? w innych wozach lubi być cienki wałek (bolec) pomiędzy pompką i wałkiem.
Sprawdzić czy nie pękł pasek rozrządu jest łatwo.
Albo ściąg kawałek oslony na rozrzadzie albo pokrywę zaworową - jeśli pokręcisz silnikiem i zawory stoją , to pasek umarł - jeśli zawory chodzą to rozrząd jest OK.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Pexu
Posty: 571
Rejestracja: 27 sty 2007, 17:17
Lokalizacja: HC
Kontakt:

Post autor: Pexu »

Czyli hipotezy z tym rozrządem nie wykluczasz?
Bo naprawdę nie wiem czemu nie chce odpalić... Jestem bezradny w tym temacie :(
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Szkoda , że mieszkasz tak daleko.
Acha w WKŁ doczytałem , że pompa paliwowa jest elektryczna i jest w zbiorniku tak jak u mnie ?Przynajmniej przy 1,4 / 94
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Pexu
Posty: 571
Rejestracja: 27 sty 2007, 17:17
Lokalizacja: HC
Kontakt:

Post autor: Pexu »

No tak, z tym że mój 94 to tak naprawdę 88 - buda MK4 :|
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

A silnik ? który rocznik ?
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Pexu
Posty: 571
Rejestracja: 27 sty 2007, 17:17
Lokalizacja: HC
Kontakt:

Post autor: Pexu »

Wszystkie części są 88. W dowodzie wbite że 94 bo to składak...
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Na zdjeciu nie widać za bardzo jak pompka jest napędzana - możliwe , że miedzy wałkiem a pompką jeszcze coś jest - tak jest przy F125p;F126p;Polonezie ;Ładzie itd.
Po drugie , jak zakładałeś pompkę to czy sprawdzałeś ( na dmuchnięcie) czy zaworki trzymają ?
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Pexu
Posty: 571
Rejestracja: 27 sty 2007, 17:17
Lokalizacja: HC
Kontakt:

Post autor: Pexu »

Tak, jest tak jeszcze tzw.popychacz pompy i fakt - nie sprawdziłem go w ogóle :/
Drugiego pytanie nie rozumiem :razz:
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Pompka ma wejście i wyjście paliwa - jeśli dmuchniesz (pod prąd) to nie powinieneś dać rady czyli nie ma przejścia - jeśli jest przejście , to zaworki nie trzymają i pompka nie bedzie pompować.
A co do popychacza - na pewno nie spadł ci do misy olejowej - jest na miejscu ?
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Pexu
Posty: 571
Rejestracja: 27 sty 2007, 17:17
Lokalizacja: HC
Kontakt:

Post autor: Pexu »

No tak, ale jakie jest prawdopodobieństwo że dwie pompki uległy tej samej awarii?
Co do tego popychacza, na pewno jest. Pamiętam że go przetarłem nawet ale nie wcisnąłem / wycisnąłem.
Masz jeszcze jakieś sugestie? Co może powodować brak dopływu paliwa? :roll:
ODPOWIEDZ