wymiana silnika
Moderator: Moderatorzy
wymiana silnika
Prosił bym o pomoc.
Nabyłem nie dawno escorta 1,6 efi przekrenciłą się w nim panewka jednym słowem silnik się rozlatuje . Obiecano mi jakiś silnik inny o niego i mama takie pytanko jakie silniki pasują tak żeby nie było problemu z komputerem ani z instalacja słyszałem ze 1.8 na dwóch wałkach pasuje bez problemu ze komputer jest ten sam i instalacja nie wiem ile w tym prady jeśli wicie cos na ten temat to po muz cie będę wdzięczny .
Gg: 7962815
Nabyłem nie dawno escorta 1,6 efi przekrenciłą się w nim panewka jednym słowem silnik się rozlatuje . Obiecano mi jakiś silnik inny o niego i mama takie pytanko jakie silniki pasują tak żeby nie było problemu z komputerem ani z instalacja słyszałem ze 1.8 na dwóch wałkach pasuje bez problemu ze komputer jest ten sam i instalacja nie wiem ile w tym prady jeśli wicie cos na ten temat to po muz cie będę wdzięczny .
Gg: 7962815
- cidzej
- Posty: 11775
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
wąpie. jeden jest 2 wałkowy, a twoj stary jest na 1 wałku, jeden na MAPie, drugi na MAFie itd. nie wiem jak ze skrzynia sprzeglem, łapami, osprzetem ... poszukaj sobie innego albo zastanow sie czy taniej nie wyjdzie (i wygodniej) wyremontować stary silnik i mieć pewność, że ma się sprawny niz kupowac uzywke niwiadomego pochodzenia i o nieznanym stopniu zużyciaATCHAS pisze:słyszałem ze 1.8 na dwóch wałkach pasuje bez problemu ze komputer jest ten sam i instalacja nie wiem ile w tym prady jeśli wicie cos na ten temat to po muz cie będę wdzięczny .
- Yagr
- Posty: 14627
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Re: wymiana silnika
1,6 EFI to zupełnie inny silnik niż 1,8 16V - ten pierwszy to konstrukcja z rodziny CVH (z półkolistą komorą spalania) z jednym wałkiem w głowicy, drugi to zetec. Zamiana nie jest taka prosta bo oba silniki mają inny zespół czujników i okablowanie, EEC IV też jest inne więc jeśli chcesz maksymalnie uprościć sprawę to posłuchaj co ci ORION radzi - szukaj silnika takiego jak maszATCHAS pisze:Prosił bym o pomoc.
Nabyłem nie dawno escorta 1,6 efi przekrenciłą się w nim panewka jednym słowem silnik się rozlatuje . Obiecano mi jakiś silnik inny o niego i mama takie pytanko jakie silniki pasują tak żeby nie było problemu z komputerem ani z instalacja słyszałem ze 1.8 na dwóch wałkach pasuje bez problemu ze komputer jest ten sam i instalacja nie wiem ile w tym prady jeśli wicie cos na ten temat to po muz cie będę wdzięczny .
Gg: 7962815

Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
całe auto z takim silnikiem jak potrzebujeszmożna już wychaczyć za około 1tys złotych, lekko uszkodzone lub ze skorodowanym nadwoziem kupujesz takiego , wyciągasz co Ci potrzeba reszta na złom , na złomie jeszcze może z 200-300zł dostaniesz więc koszta są nie duże tylko jest jeden warunek musisz być uparty tak jak ja i wszystko robisz sam bo mechaniory to Ci drugi tysiak zabiorą 

ORION i RS2000 dały mi mnóstwo radości, niestety nie miałem już do nich cierpliwości...
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
No i mniejsza moc i większe spalanie.
Szukaj dalej - tak jak Ci podpowiadał ORIONIK - taki sam , albo wymiana panewek + szlif wału + przy okazji wymiana uszczelniaczy zaworowych , dotarcie lekkie głowicy i parę pomniejszych duperelek i masz pewność , że na takim silniczku pobiegasz dopóki wóz Ci się nie rozleci z innego powodu a silniczek dalej będzie biegał a i przy okazji takiego małego remonciku będziesz miał okazję przejść na olej syntetyk a silniki lubią najbardziej takie olejki
Szukaj dalej - tak jak Ci podpowiadał ORIONIK - taki sam , albo wymiana panewek + szlif wału + przy okazji wymiana uszczelniaczy zaworowych , dotarcie lekkie głowicy i parę pomniejszych duperelek i masz pewność , że na takim silniczku pobiegasz dopóki wóz Ci się nie rozleci z innego powodu a silniczek dalej będzie biegał a i przy okazji takiego małego remonciku będziesz miał okazję przejść na olej syntetyk a silniki lubią najbardziej takie olejki

Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Lepiej silnik wytargać - łatwiej dostać się do czegokolwiek.
Tłoki - tak oczywiście , że wyciągnąć , sprawdzisz wtedy w jakim stanie są pierścionki a i do wymiany panewek i tak musisz wytargać tłoki i cały wał - panewki masz martwe i korbowodowe a samych korbowodowych nie ma sensu wymieniac .
Tłoki - tak oczywiście , że wyciągnąć , sprawdzisz wtedy w jakim stanie są pierścionki a i do wymiany panewek i tak musisz wytargać tłoki i cały wał - panewki masz martwe i korbowodowe a samych korbowodowych nie ma sensu wymieniac .
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- cidzej
- Posty: 11775
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
problem w tym, ze jak już opisywał adrianolkusz (podczas zmagan ze swapem 1.4 ->1.6), głowica w EFi ma jakies dodatkowe otwory na wtryski, co za tym idzie nie pasuje kolektor z CFi do EFi i na odwrot. szczegolow dowiecie sie jak przestudiujecie opis adriana.ORION pisze:no ale układ wtryskowy można przełożyć razem z kolektorem
spalanie w 1,4 EFI jest takie samo jak w 1,6 EFi
a moc wzrasta o 30KM:)
tak samo z zeteckiem pali tyle samo co 1,6 Efi i ma tyle samo koni:)
105:)
najlepiej wg mnie było by kupić cały silnik 1,6 (niewazne jaki byle 8V) będzie pasować
tylko teraz mozesz trafic na 1,6 na mechanicznym wtrysku albo na EFI
jak trafisz na EFI to nic tylko wkładasz i podpinasz czujniki
a jak trafisz na K-jetronika(mechaniczny wtrysk) to musisz mu wsadzic swoją głowice
spokojnie trafisz sprawny silnik za mniej niz 200zł
mi jakiś czas temu oferował kolega z klubu 1,6 EFI z mk5 za 100zł:) ale juz nie ma
a moc wzrasta o 30KM:)
tak samo z zeteckiem pali tyle samo co 1,6 Efi i ma tyle samo koni:)
105:)
najlepiej wg mnie było by kupić cały silnik 1,6 (niewazne jaki byle 8V) będzie pasować
tylko teraz mozesz trafic na 1,6 na mechanicznym wtrysku albo na EFI
jak trafisz na EFI to nic tylko wkładasz i podpinasz czujniki
a jak trafisz na K-jetronika(mechaniczny wtrysk) to musisz mu wsadzic swoją głowice
spokojnie trafisz sprawny silnik za mniej niz 200zł
mi jakiś czas temu oferował kolega z klubu 1,6 EFI z mk5 za 100zł:) ale juz nie ma