Obroty-problem

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
nova
Posty: 337
Rejestracja: 03 lut 2007, 17:45
Lokalizacja: Chorzów

Obroty-problem

Post autor: nova »

Tak więc problem wygląda tak :evil:
na zimnym silniku jest zamulenie do 2000 i szarpanie,
a po rozgrzaniu silnik nie trzyma wolnych obrotów tylko falują sobie od ~~600
do 1000. :evil:
Kable WN wymienione tydzień temu razem ze świecami, wszystkie wtyczki jakie znaleziono :cool: skontaktowano aaa
Jest Volvo S40 wyłącznie od Novej
i Jest Mondeusz od Novego
A Był - Czerwony karzeł 17.01.2007 - 19.02.2011
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14628
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

kurcze, tylko nie mówcie że sir KROKOWIEC sie obraził... Trzeba jeszcze lewe powietrze sprawdzić, czy czasem któryś z wężyków nie spadł, no i jeszcze cosik z paliwem moze być... U mnie podobne objawy były, co chyba każdy na forum wie, za sprawą zaworu bocznikowego. Tyle że po pewnym czasie obroty zaczęły sie wieszać na różnych wysokościach. Po puknięciu w krokowy spadały do normy.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
nova
Posty: 337
Rejestracja: 03 lut 2007, 17:45
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: nova »

Jeśli chodzi o krokowca to pukanie nic nie daje a węże są wszystkie na miejscu i nic im nie dolega nie maja żadnych dziur ani przetarć
Jest Volvo S40 wyłącznie od Novej
i Jest Mondeusz od Novego
A Był - Czerwony karzeł 17.01.2007 - 19.02.2011
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14628
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

to miernik w łapę i czujnik po czujniku... na początek
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
nova
Posty: 337
Rejestracja: 03 lut 2007, 17:45
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: nova »

Wartości znajdę w WKŁ ???
Jest Volvo S40 wyłącznie od Novej
i Jest Mondeusz od Novego
A Był - Czerwony karzeł 17.01.2007 - 19.02.2011
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14628
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

yes ;)
zamiast szukać każdego czuja po silniku weź sobie odepnij osłonę ecu, ściągnij ecu , ale nie odpinaj wtyczki, i tam sobie wg. WKŁ posprawdzaj wszystko w jednym miejscu ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11776
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

no i sie przeplywomierz posypał :| odepnij ...
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14628
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

cidzej, tam jest MAP a nie MAF
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11776
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

w 1.6 ?? a to sorki, byłem pewny, że tylko 1,3-1.4 i 2.0 mialy mapa :D
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14628
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

cidzej pisze:w 1.6 ?? a to sorki, byłem pewny, że tylko 1,3-1.4 i 2.0 mialy mapa :D
1,6 8v ma MAP'a a 1,6 16V MAF'a - novi mają silnik CVH ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11776
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

to i tak moze byc MAP, poza tym sprawdzilbym czy gdzies nie slychac syczenia - czyli ktorys wezyk podcisnieniowy nie spadl ewentualnie nie pękł no i sprawdzilbym czujnik polozenia przepustnicy
Awatar użytkownika
nova
Posty: 337
Rejestracja: 03 lut 2007, 17:45
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: nova »

A więc po dzisiejszej walce z pomiarami :evil: wyszło że czujnik temperatury zasysanego powietrza daje sygnał taki jak by temperatura była około 100 :evil:
syczenia żadnego nie słychać,a odpinając czujnik położenia przepustnicy na pracującym silniku obroty są podnoszone do około 1100. Tak więc jutro podjazd do sklepu i sprawdzimy co sie będzie działo :?: :?:
Jest Volvo S40 wyłącznie od Novej
i Jest Mondeusz od Novego
A Był - Czerwony karzeł 17.01.2007 - 19.02.2011
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14628
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Piotrek, na zimnym silniku odczyty z czujnika temp. powietrza zasysanego powinien być zbliżony do odczytu czujnika temperatury płynu chłodzącego (tego spod kolektora dolotowego dającego dane na ECU) Jak się zagrzeje silnik to też w miarę razem się zmieniają wartości ale już tak równo być nie musi - inne temp. powietrza i płynu)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11776
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

wazniejsza jest rezystancja na zimnym silniku (ewentualne klopoty z odpalaniem o poranku), potem to juz nie ma takiego znacenia i nie powinno miec wplywu na pracę. obadaj dokładnie potencjometr
Awatar użytkownika
nova
Posty: 337
Rejestracja: 03 lut 2007, 17:45
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: nova »

No to teraz to karzełek już szaleje całkiem :evil: :evil: na zimnym silniku po prostu sobie gasnie tak ot bez pytania, wystarczy że obroty spadną iiii echo :evil: :evil:
Objaw padniętej sondy lambda czy cosik innego :?: :?: :?:
Jest Volvo S40 wyłącznie od Novej
i Jest Mondeusz od Novego
A Był - Czerwony karzeł 17.01.2007 - 19.02.2011
ODPOWIEDZ