Cabrio - elektryczny dach
Moderator: Moderatorzy
Cabrio - elektryczny dach
mam pytanie do właścicieli i znawców cabrio, gdzie znajduje się elektryczno hydrauliczny silnik napędzajcy siłowniki do otwierania dachu? musże go znaleźć by spróbować doprowadzić ten element do porządku. w sobote podpiąłem siłowniki od dachu okazało się, ze ktoś je kiedyś zdemontował gdyż dach nie funkcjonował najlepiej, działa ale tylko częsciowo, tzn w środkowym zakresie pracy przy otwieraniu i zamykaniu jest ok, natomiast gdy np dach jest otwarty to nie ma siły go podnieść, dopiero z moją pomoca rusza i jak już podniesie się troche to dalej leci już ok, to samo z otwieraniem. Teraz pytanie do Was czy to silnik od dachu skonczył już się? bo pracuje a jak i słychać go na pusto siłowniki ładnie śmigają ale pod obciążeneim już jest gorzej. czy da radę go jakoś naprawić? Czy lepiej dać sobie z tym spokój? czekam na wasze opinie
Też bym stawiał na olej ale moze być już pompa wyruchana i nie daje ciśnienia
Ja miałem ręczny więc za wiele Ci nie pomogę. Zarejestruj się Paweł na www.cabrio-club.pl i opisz problem w dziale "DACHY"
Napewno chłopaki się wypowiedzą w tej sprawie.
ewentualnie prześledź ten temat
http://www.cabrio-club.pl/viewtopic.php ... chu+escort


ewentualnie prześledź ten temat
http://www.cabrio-club.pl/viewtopic.php ... chu+escort
Ostatnio zmieniony 17 lip 2008, 10:16 przez emceha, łącznie zmieniany 1 raz.
problem prawie rozwiązany, a przynajmniej wiem co jest nie tak. otóż po tym jak Emceha zapodał mi link na Forum Cabrio znalazłem tam informacje pokrwne z moim problemem. wiec zakupilem olej LHM okazało się, że ktoś grzebał przy tym dachu, bo najpierw pozdejmowął siłowniki a dziś odkryłem, ze najstrował przy tym pokrętle od silnika. więc według instrukcji najpierw porkęciłęm tym pokrętłem w lewo do oporu i żeby odpowietrzyć układ kilka razy zamknąłem i otworzyłem go ręcznie, po tym manewrze pokrętło ustawiłęm tak jak powinno być czyli na maxa w prawo. ku mojemu zdziwieniu dach śmigął jak szalony i ruszął sam bez pomocy w całym swoim zakresie. moja radość trwałą chwiłę bo za minutę dach padł całkiem, silnik zamilkł na amen dach nawet nie drgnął. myśląc, że to wina hydrauliki wyjąłęm pompę i okazało się, ża na krótko działa, a po wsadzeniu do auta nie. podejrzenie pało na bezpiecznik i przekaźniki, ale one były dobre, na kostce tej co doprowadza kable do sterowania na trzech stykach był prąd ale na tym czerwonym głónym prądowym , go ne było. wiec poskłądałęm to wszystko i kabel na którym brakowało napięcia zrobiłem obejście i podłączyłęm prosto pod aku, i dach zaczął śmigać, teraz wiem , że nie ma prądu na tym głównym kablu, teraz tylko ciekaw jestem dlaczego, bo jakoś narazie nei widac przyczyny, ma ktoś może jakiś pomysł, dlaczego pra nagle znikł na tym kablu?
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
orioninblue, dobrze mówi - puść dodatkowy kabel , dodaj na początku jego drogi bezpiecznik(dla wszelakiego bezpieczeństwa) i nie zawracaj sobie głowy.
To na 100 puszka bezpiecznikowa ale przejście do silniczka może być równie dobrze poza bezpiecznikami i nie tak łatwo będzie znaleść dokładnie w którym miejscu klękło.
To na 100 puszka bezpiecznikowa ale przejście do silniczka może być równie dobrze poza bezpiecznikami i nie tak łatwo będzie znaleść dokładnie w którym miejscu klękło.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- WieSiu
- Posty: 23542
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
te kable od dachy nie sa wcale w skrzynce, ja znalazlem je u siebie przy lewyn przednim slupku tam gdzie jest wylacznik bezwladnosciowy, ze 3 przekazniki tam byly i sporo kabli. Proponuje tam zajrzec, moze cos sie przepalilo, jak dach zaczal smigac w pelni.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Wiesiu, u mnie dwa przekaźniki zielone znajdowały się tyż obok anteny od radia za takim wąskim wspornikiem, ale chodzi oto że w wiązce doprowadzajacej prad do silnika (4 kable) na trzech było napięcie a na jednym grubym prądowym nie, w sobote grzebałęm przy wentylatorze, i skrzynce bezpiecznikowej i okazało się że dach sam sie naprawil.
- WieSiu
- Posty: 23542
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
lordpablo, tam tez mam przekazniki,ale tak jak mowilem sa tez w lewym slupku, byc moze u Ciebie w prawym
tez u Ciebie to wyglada tak jakby ktos ten el. dach dolozyl chodzi glownie o przewody ???

Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982