Kilka pytań

Moderator: Moderatorzy

pablomoc

Kilka pytań

Post autor: pablomoc »

Mam kilka pytań, pisze o tym w jednym temacie:

1.Nie zauważyłem żeby działał u mnie wentylator chłodnicy (a wskazówka dochodziła do L i nic), wiem że moge sprawdzić czy działa zwierając kabelki we wtyczce od czujnika ale które kabelki ? są tam trzy albo cztery, ogólnie podczas jazdy temp. jest na O-R ale w korkach czasem dochodzi do L i nie włącza sie wentylator
2.Czy to że nie działa u mnie klima może mieć wpływ na to że nie działa ten wentylator ?


Pytanie z innej beczki:

3.Jak można zdemontować przenie halogeny w celu wymiany żarówki (dostep tam nie jest łatwy wiec pytam)

4.Jakie kable WN bedą dobre do escorta ? wiem że polacacie na ogół motorcrafta ale chce kupic na allegro i nie chce kupic złych, czy jak w aukcji mam napisane że kable są do escorta z 98 r to beda na 100% do niego pasowały ? bo teściu ma bmw i tam są różna w tym samym modelu

5.Jakie świece do tych kabli

wiecej pytań nie pamietam, jak mi sie przypomni to napisze :p
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Świece i kable polecam NGK.
Masz cztery przewody przy czujniku - zwieraj po kolei - jak zewrzesz nie te nic się nie stanie.
O ile pamiętam to jest tak - jak wypniesz wtyczkę , to jej nie odwracaj - lewy dolny i prawy dolny załączają wentylator.
Ale tak jak pisałem - nic się nie stanie jak pomylisz - zwarcia nie będzie.
Co do klimy - nie klima nie ma wpływu na pracę wentylatora jeśli chodzi o jego działanie w ogóle choć sama też go załącza gdy czynnik się rozgrzeje.
Przednie halogeny - raczej potrzebny Ci będzie kanał i trochę cierpliwości - no może ginekologiczne dłonie.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11775
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

pablomoc pisze:jest na O-R ale w korkach czasem dochodzi do L
napewno wentylator nei działa czy takie "korki" w miescie macie ?? w korku to powinien ci sie zagotować płyn chłodniczy jakby wentylator nei działał przy takich temp powietrza :|
pablomoc

Post autor: pablomoc »

wiesz, korków to nie ma jak w nowym yorku ale chodzi o to że są momenty (kilka razy sie zdarzyło, na światłach czy gdzieś jak są roboty drogowe i trzeba stac) ze temperatura skacze do literki L i sie wentylator nie włącza i sprawa martwi dlatego chciałem sprawdzić czy napewno chodzi
pablomoc

Post autor: pablomoc »

sprawdziłem, wentylator działa, zwarłem prawy dolny i prawy górny i zakręcił. Teraz gdy wiem że wentyl działa to w czym może tkwić problem ?
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23542
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

3. nie demontuj, od spodu masz dostep do zarowek za gumowymi zaslepkami :)

1. jak jestes pewien ze nie dziala wentylator, wymien ten element do ktorego przychodzi kostka w ktorej zwierales, nazywa sie to termowlacznik wentylatora chlodnicy, jako ze masz wersje z klima to masz 4 przewodowe, bo masz 2 biegi wentylatora (wolniej i szybciej). Koszt wlacznika ok 35zl w Intercarsie.

2. niedzialajaca klima nie ma znaczenia, raczej dzialajaca ma znaczenie,bo wtedy chlodnica jeszcze bardziej sie nagrzewa

4. kable to tak jak mowisz, motorcraft, ale moga tez byc np. NGK

5. swiece to na pewno albo NGK albo motorcraft, kupujac to masz pewnosc ze bedzie ok :) a co do reszty producentow to moze kto inny sie wypowie
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11775
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

pozostał ci termowłącznik i termostat do przebadania - musisz sie nimi teraz zająć :D

ps. napewno wentylator sie nie wlacza ?? moze sie wlacza duzo pozniej ?? tak sie uparcie dopytuje, bo wlasnie w drugim już aucie dzieje mi sie podobna historia tzn zachowuje sie tak jakby wentyaltor sie nie wlaczal (temp dochodzi do dosc wysoko), ale chodzi jak najbardziej. a winnym tego jest korek popuszczajacy cisnienie ze zbiorniczka wyrownawczego (mozna to zaobserowac po jezdzie - przez maly otworek w korku bryzga płyn jak ze zreszacza) i wystarczy wymienić korek i problem znika :)


ad. 5 u mnie zarówno Bosche yridium super plus jak i Championy spoko śmigały (o dziwo nawet lepiej na zwyklych championach)
pablomoc

Post autor: pablomoc »

a jak mozna spawdzic termostat i termowłącznik ? obawiam się ze sie nie włącza ale takiej pewności nie mam, nie wiem jak z tym korkiem, to ten żółty korek ?


Wrzuciłem zdięcie wtyczki czujnika tego co uruchamia wentylator: piny połączone żółtym kolorem po złączeniu nic sie nie dzieje tylko coś pyka w okolicach akumulatora chyba

jak połącze te na czerwono to sie kręci wentylator

czy te żółre nie są czasem od klimy ?? bo mi nie działa
Załączniki
wtyczka.jpg
wtyczka.jpg (32.68 KiB) Przejrzano 2358 razy
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23542
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

prawdopodobnie pyka Ci dlatego przy akumulatorze,bo tak ma byc :D tam jest przekaznik z 2 polozeniami. jedno polozenie daje pelna moc na wentylator i pewnie to polozenie Ci dziala, a 2 daje tylko czesc mocy na wentylator i napiecie idzie wlasnie przez ten przekaznik, potem trafia na rezeystor ktory znajduje sie przy wentylatorze i zapewne dlatego Ci sie nie wlacza wentylator na wolniejszym biegu mimo tego,ze przekaznik pyka.

Zadne z tych kabli nie sa od klimy, klima ma osobne kable od sterowania wentylatorem. Poza tym spalony rezystor przy wentylatorze tlumaczylby dlaczego nie dziala Ci wentylator po wlaczeniu klimatyzacji,bo po wlaczeniu klimy powinien wlaczyc sie wolniejszy bieg. A wlacznik termiczny do ktorego przychodzi ta kostka na pewno jest do wymiany, no chyba ze rzeczywiscie jest walniety termostat i przez to nie dochodzi do wlacznika goracy plyn,ale tego nie jestem pewien czy tak to jest
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Ja sprawdzałem co pyka koło aku i nie jest to wcale przekaźnik , tylko coś co jest przymocowane do wlotu do nagrzewnicy.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23542
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

jamszoł, moze element wlaczajacy obieg zamkniety ? przekazniki tez na 100% pykaja, zwlaszcza jak grzebiez przy kostce od wlacznika wentylatora...
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

WieSiu pisze:moze element wlaczajacy obieg zamkniety ?
Bardzo możliwe ale nic więcej nie słyszałem , chyba , że równocześnie tykają oba - choć możliwe , że mam przekaźnik walnięty bo nie mam wolnych obrotów dmuchawy.
Przyznam się szczerze , że do tej pory mi to nie przeszkadzało.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
ODPOWIEDZ