założyłem blosa i ciezko odpala + klopoty z wolnymi obrotami

Moderator: Moderatorzy

opornick

założyłem blosa i ciezko odpala + klopoty z wolnymi obrotami

Post autor: opornick »

w sobote montowalem blosa. wszystko poszlo sprawnie i prosto
problemy pojawily sie potem.
na poczatku w ogole nie chcial chodzic bez wcisnietego gazu tzn wolnych obrotow zero (srubki na blosie wykrecilem tak jak w instrukcji tzw uniwersalne ustawienia zeby odpalal)
pozniej wolne obroty lapal w okolicach 800 pochodzil troche i gasl.
pomyslalem ze moze za duzo ma powietrza bo przepustnica zamknieta a krokowiec puszcza powietrze od tylu kolektora i mieszanka jest zbyt uboga. podczas jazdy po wcisnieciu sprzegla potrafil zgasnac lub przy parkowaniu.
wykrecilem wiec srubkre regulujaca przepustnice i auto jako tako zlapalo wolne obroty w okolicy 900 ale niestety nie da sie juz niczym ich zmienic zadne srubki nie zwieksza obrotow. teraz auto nie gasnie co prawda ale obroty potrafia spasc do 600 i nie jest to fajne w jezdzie na codzien. do tego przedtem palil "na tyk" a teraz trzea niezle pokrecic zeby zaczal palic a po odpaleniu na zimnym silniku wolnych nie ma dopiero po chwili jak troszke pochodzi to nie gasnie.
silnik to 2.0 16V forda taki jak na załączonym obrazku.
zaznaczyłem gdzie jest blos i silnik krokowy.
moze wy mi cos poradzicie jak to zrobic zeby to dobrze gralo.
Załączniki
dsd.jpg
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11775
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

To mi wygląda na zbyt niskie ciśnienie gazu i zbyt tania mieszankę. Na reduktorze moze jest skręcone albo na jakimś dodatkowym zaworze. Swoją droga nie szkoda ci silnika ze odpalasz na gazie ?
opornick

Post autor: opornick »

cidzej pisze:To mi wygląda na zbyt niskie ciśnienie gazu i zbyt tania mieszankę. Na reduktorze moze jest skręcone albo na jakimś dodatkowym zaworze. Swoją droga nie szkoda ci silnika ze odpalasz na gazie ?
odpalam na benzynie a pozniej na gaz przelanczam chyba ze silnik jest rozgrzany

zbyt uboga mieszanka by sie zgadzala ale nie ma za bardzo jak ja podniesc
deathrider_85

Post autor: deathrider_85 »

Z tego co mi wiadomo, to:
1. Przy Blosie powinieneś mieć stożek.
2. Parownik musi mieć dobrą wydajność (jak jest cienki, to się z nim pożegnasz bardzo szybko).
3. Jeśli nie masz typowego Blosa pod wtrysk, to jest tam jakaś dodatkowa śruba, żeby cały czas "coś tam" było uchylone, bo inaczej gaśnie (w instrukcji, to pisze).
4. Blos ustawia się na hamowni lub ewentualnie na analizatorze spalin.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14625
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

deathrider_85 pisze:1. Przy Blosie powinieneś mieć stożek.
nic z tych rzeczy ;)
deathrider_85 pisze:Parownik musi mieć dobrą wydajność (jak jest cienki, to się z nim pożegnasz bardzo szybko)
to dotyczy tez zwykłej instalacji bez blosa - parownik powinien być dopasowany do mocy auta (min 10-20% zapasu wydajności) ;)
deathrider_85 pisze:Jeśli nie masz typowego Blosa pod wtrysk, to jest tam jakaś dodatkowa śruba, żeby cały czas "coś tam" było uchylone, bo inaczej gaśnie (w instrukcji, to pisze).
prawda - można spróbować ale ja nie wróżę sukcesu - w tym silniku ECU automatycznie reguluje obroty ;)
deathrider_85 pisze:Blos ustawia się na hamowni lub ewentualnie na analizatorze spalin.
też prawda, ale gdy sie nie ma co sie lubi to i miernik pod lambde jest dobry ;)
opornick, ja tu widzę 3 potencjalne przyczyny: zwykle blosa montuje sie między przepływomierzem a przepustnicą - u ciebie jest miedzy filtrem a przepływomierzem więc przepływka zamiast podawać ECU informacje o ilości SAMEGO powietrza używanego do mieszanki podaje CAَ MIESZANKĘ razem z gazem ;) drugi element do sprwadzenia to szczelnośc dolotu - może brac lewe powietrze stąd takie hocki-klocki, Trzecia rzecz to regulacja... jedź gdzies na analizator i spróbuj tam ustawić ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
opornick

Post autor: opornick »

oki juz wiem co jest grane. wyczytalem na forach forda scorpio.
trzeba podlaczyc silnik krokowy miedzy blosem a przepustnica i bedzie po problemie.
skomi

Post autor: skomi »

deathrider_85 pisze:2. Parownik musi mieć dobrą wydajność (jak jest cienki, to się z nim pożegnasz bardzo szybko).
Wydajność parownika jest ważna podczas bardzo szybkiej jazdy, gdy pedał mamy w podłodze. Nijak sie ma do obrotów(zakładając że jest sprawny).
deathrider_85 pisze:. Jeśli nie masz typowego Blosa pod wtrysk, to jest tam jakaś dodatkowa śruba, żeby cały czas "coś tam" było uchylone, bo inaczej gaśnie (w instrukcji, to pisze).
Tej śruby używa sie głownie w instalacjach gaźnikowych bo tam jest dużo mniejsze ciśnienie na wolnych. Na wtrysku raczej jest nieużyteczna.
deathrider_85 pisze:Blos ustawia się na hamowni lub ewentualnie na analizatorze spalin.
W moim przypadku analizator nie dał oczekiwanego efektu, dużo lepszy efekt uzyskałem regulując ręcznie, zeszło sie prawie pół dnia ale było warto:)
opornick pisze:trzeba podłączyć silnik krokowy miedzy blosem a przepustnica i bedzie po problemie.
Też obstawiam ze to jest rozwiązanie:)
Taka ciekawostka w moim zetecu nie ma różnicy czy przeplywka jest podłączona czy nie, przepływka na 100% sprawna:)
neosystem

Post autor: neosystem »

a że tak się wtrącę, miałem poloneza na gaz (ale to nie to samo heeh) co to jest ten blos?
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11775
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

opornick

Post autor: opornick »

mam jeszcze jedno pytanko. kupilem emulator sondy lambda 0-1V
po podlaczeniu do zasilania emulator ladnie generuje impuls ale w momencie podlaczenia do kabla od sondy sygnal znika i na mierniku pokazuje 0,03V caly czas. sonde mam 4 zylowa (2 biale 1 czarny i 1szary) mial ktos cos podobnego?
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14625
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

opornick, a który kabelek z sondy podłączyłeś do emulatora?
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
opornick

Post autor: opornick »

2 biale to "podgrzewanie"
czarny to masa
szary to sygnal
a przynajmniej tak myslalem i szary podlaczylem do emulatora a z emulatora do kabla (bodajze brazowy z czarnym paskiem) do ktorego byl podlaczony szary

w ogole cos nie bardzo to chce dzialac bo po podpieciu emulatorow komp i tak lapal bledy.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14625
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

może problem tkwi w rodzaju emulacji? w zaawansowanych komputerkach gazowych z wbudowana emulacja sondy poza standardowymi ustawieniami: "przelot"(przepuszcza sygnał z sondy), "masa" (daje takie odczyty jakby z sondy podawana była masa) oraz emulacja to toą ostatnią można jeszcze regulować dopasowując do charakterystyki silnika... Nie wiem jak to "na żywca" wygląda bo u mnie nie ma takiej opcji i mam ustawioną emulacje "na sztywno" bez mozliwości jej kształtwania... tak czy siak jeśli dobrze podpiołes to emulator powinien podawać na ECU regularny sygnał...
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11775
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

opornick, kolego a sprawdz czy ty przypadkiem nie masz 2 sond tak jak kolega Markko bo moze byc w tym problem
Awatar użytkownika
nonam
Posty: 4642
Rejestracja: 06 wrz 2007, 23:24
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: nonam »

U mnie przy N7A też są dwie sondy, więc wychodziłoby że kolega też tak powinien mieć, chyba że ford montował sondy w zależności ile im się akurat chciało :P
Bo z mocą jest tak, że zawsze jej za mało.

Kierowca bombowca.
ODPOWIEDZ