silnik głośno pracuje - dźwigienki zaworów ?

Moderator: Moderatorzy

LNOWAK1986

silnik głośno pracuje - dźwigienki zaworów ?

Post autor: LNOWAK1986 »

Witam wszystkich po dłuższej nieobecności na forum… nie zaglądałem tu przez jakiś czas…

Właśnie skończyłem kapitalny remoncik silnika. Wymieniłem co się dało: sprzęgło, panewki, pierścienie, oczywiście uszczelki. Przed remontem przepalał 1l oleju na 1000km, winą były pierścionki na tłokach. Na szczęście szlif nie był potrzebny ( co mnie zdziwiło bo ma kulnięte 170 tyś) .

Pozostał dość denerwujący problem. Silnik pracuje jak traktor. Podejrzewam że to wina dźwigienek zaworów, mają spory luz (chodzą na boki w mocowaniu), i chyba przez to silnik tak dzwoni. Orientuje się ktoś gdzie takie można kupić ? i jaki jest koszt 1 szt ? szukałem ale nie znalazłem ?
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11776
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

jeszcz niedawno popychaczy bylo pelno na allegro. koszt to okolo 17-30 zl za sztuke.

stukac to ci moze jeszcze wyrobiony wałek

poza tym z objawy jakie opisujesz sugeruja iz to auto (silnik) zrobil juz kilka razy 170tys km skoro popychacze maja luzy w gniazdach moj silnik mial z 2x 170tys km (a moze i wiecej) a popychacz siedzial ciasto jak cholera
LNOWAK1986

Post autor: LNOWAK1986 »

Ale mi nie chodzi o popychacze. Tylko o tą dźwigienkę „łączącą” popychacz z zaworem. Auto raczej na pewno nie zrobiło więcej jak 170 tyś
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11776
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

no dzwigienki to mozesz miec chyba tylko nie dokrecone, bo tam naprawde nie wiem co moze latac. jak to mowil znajomy mechanik - "trzeba je dopierdolić i będzie dobrze" :D
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

LNOWAK1986 pisze:chodzą na boki w mocowaniu)
Na jakie boki ?
Jeśli poosiowo to ok - tak mogą.
Chyba , że kołyszą się na boki w osi ich mocowania to wtedy są do wymiany.
Przyczyną wcześniejszego wyrobienia mogły być dwie żeczy - pierwsza to słabe ciśnienie oleju i pracowały prawie na sucho - druga to zbyt długa jazda na zbyt dużym luzie na zaworach.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
LNOWAK1986

Post autor: LNOWAK1986 »

słabe ciśnienie oleju i pracowały prawie na sucho
- bardzo prawdopodobne

Obrazek

Zaznaczyłem o co chodzi. Dźwigienki są dokręcone dobrze. Ale i tak chodzą na boki.
ODPOWIEDZ