Wymiana kabli WN - potrzebna czy nie - a reset kompa

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Ven
Posty: 559
Rejestracja: 07 kwie 2007, 01:01
Lokalizacja: Otwock

Wymiana kabli WN - potrzebna czy nie - a reset kompa

Post autor: Ven »

Szanowni koledzy,

już się do tego przyzwyczaiłem ale ostatnio zacząłem znowu myśleć nt. , no więc rzuciłem się i kupiłem nowe kable WN (Motocraft) gdyż auto jak jest zimne robi kangurka na 2 i 3 biegu. Jak nabierze temp. jest okej.

Nadmieniam iż po zakupie auta wymieniłem tylko świece, kabli WN nie, i tak wykombinowałem że ten kangurek może "dzięki" starym kablom, chociaż ostatnio ok godz. 22 sprawdziłem czy nie ma dyskoteki pod maską i nie ma żadnych iskier, chociaż nie wiem czy dobrze to zrobiłem bo auto stało pod blokiem, w pobliżu były latarnie więc zupełnej ciemnicy nie było (ale iskry są dość widocznym zjawiskiem więc bym chyba zauważył)

Wyczaiłem tanie kabelki na alledrogo i je wziąłem.
I tu pytanie do Was. Czy kable WN (po powiedzmy 130 tyś km i pewnie wielu latach jak moje), mimo że przebić nie mają i auto odpala zawsze (bez względu na temp) po 1-2 sek. kręcenia - mogą być powodem takiego kangurowania i słabszej dynamiki silnika (gdy zimne - auto reaguje na pedał gazu z lekkim opoznieniem) ? Czy zasada jest że wymieniamy kable tylko jak coś zle pali czy jezdzi i jak pod maską disco? :???:

Pytanie nr 2 - czy przy wymianie starych kabli na nowe - warto robić reset kompa ECU? Czy nie ma sensu?

Zamontuje je i tak i tak by sprawdzić - ale jak różnicy nie będzie, to założę stare z powrotem. OK? :???:
Jest: Civic Sedan 6Gen VTi
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Reseta nie trzeba robić.
Jeśli nie pomoże , po co wstawiać stare - jak masz nowe ?
Kable nie muszą mieć przebicia , żeby były złomy.
Kable pod wpływem długiego używania , tracą swoje własności - zmienia się ich oporność , są wrażliwe na zmianę temperatury i wilgotności.
Myślę , że wymiana kabli pomoże zlikwidować Twoje kangórki.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Ven
Posty: 559
Rejestracja: 07 kwie 2007, 01:01
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Ven »

jamszoł pisze:Reseta nie trzeba robić.
Jeśli nie pomoże , po co wstawiać stare - jak masz nowe ?
Kable nie muszą mieć przebicia , żeby były złomy.
Kable pod wpływem długiego używania , tracą swoje własności - zmienia się ich oporność , są wrażliwe na zmianę temperatury i wilgotności.
Myślę , że wymiana kabli pomoże zlikwidować Twoje kangórki.
1. Faktycznie, troche bezsensu :mrgreen: (nie zdrowa ekonomia ;) )
2. Czyli jednak. O to mi właśnie chodziło! = Wymieniam na 100%
3. Nooo to wiele tłumaczy :roll: - kolejny argument ZA zmianą.
4. Mam taką nadzieję :smile:

Jamszoł, kolejny raz....Dzięki.

ps. Pewnie dostawanie punktów "pomógł" już Ci się dawno znudziło...
Ale i tak dostaniesz za swoje :mrgreen:


Dzięki za "Pomógł" - ja po prostu lubię pomagać - mogli by to potwierdzić uczniowie ze szkoły samochodowej , którzy u nas mają praktyki.
Ostatnio zmieniony 22 kwie 2008, 19:03 przez Ven, łącznie zmieniany 2 razy.
Jest: Civic Sedan 6Gen VTi
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
Awatar użytkownika
Ven
Posty: 559
Rejestracja: 07 kwie 2007, 01:01
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Ven »

UPDATE: Kabelki wymienione na nowe Motorcrafta.

efekt : Niespodziewanie dobry! Mimo że stare kable przebić nie miały, i auto jezdzilo normalnie, co więcej spalanie miało normalne (6.5l trasa / 8.5l miasto) to po wymianie na nowe, przy 1szym odpaleniu (na dotyk) obroty polecialy do 1500/min i tak sobie wisialy przez 30 sek po czym wrocily do 900 (normalnie wisiały sobie troche niżej).

Po wyjechaniu na trase, odrazu zauważyłem że auto już nie kangurzy w żadnym zakresie obrotów (wcześniej poniżej 2 tyś obr, z 2/3biegu było to dość częste, a czasem powyżej 2 tyś przy mocniejszym depnięciu był kangur) a co więcej jest żwawsze, myśle że nie przesadze jak powiem że odzyskałem z 5/10 kucyków pod maską oraz 0.5/1 sekunde do setki na spokojnie :grin:

Głupi byłem że ich odrazu nie wymieniłem (to przez starego i szfagra "auto pali, jezdzi, i spalanie jest ok, to po co wymieniac, zostaw jak jest"), dopiero teraz poznałem realny potencjał tego silniczka, zdecydowanie milej się wkręca przez co wyprzedzanie jest łatwiejsze :cool:

Notując taką różnicę w zachowaniu auta domyślam się iż tamte kable były rzeczywiście stare. Czy to możliwe że były fabryczne z 1994 roku? Czy podczas przeglądów serwisowych (nie wiem jak często były w escortach - co 10kkm? ) po określonym przebiegu (np 30 / 50kkm) wymieniano kable WN na nowe? :roll:
Jest: Civic Sedan 6Gen VTi
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11785
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

Ven pisze:Czy to możliwe że były fabryczne z 1994 roku?
jak najbardziej. stary miał vectre z 1995roku, ktora zrobil 500tys km (na gazie) i jak sprzedawal (2005 czy 6 rok - juz nei pamietam) miala caly czas jedne, oryginalne kable. zapasowe, nowe przejezdzily 4 lata w bagazniku, bo nie bylo nigdy potrzeby wymiany


poza tym w moim silniczku świece (według producenta) wymienia się co 60tys km to co ile kable jak kable wymienia sie co kilka kompletow swiec ?? :P
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Przewody zapłonowe
Rezystancja maksymalna: 30 kOm. - Wg. instrukcji.
O tym należy pamiętać - im przewód starszy tym opór wzrasta .
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3486
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

jamszoł pisze:im starszy tym opór wzrasta
Ale napięcie maleje :cry: :cry:
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Jak wzrasta opór to maleje napięcie - to chyba każdy powinien wiedzieć ?
Dlatego nie pisałem dalej.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Ven
Posty: 559
Rejestracja: 07 kwie 2007, 01:01
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Ven »

jamszoł pisze:Jak wzrasta opór to maleje napięcie - to chyba każdy powinien wiedzieć ?
Dlatego nie pisałem dalej.
Takie rzeczy to nawet ja wiem :razz:
Jest: Civic Sedan 6Gen VTi
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3486
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

Tylko,że ja miałem na myśli napięcie.........................seksualne :mrgreen:
Awatar użytkownika
Ven
Posty: 559
Rejestracja: 07 kwie 2007, 01:01
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Ven »

darcun4 pisze:Tylko,że ja miałem na myśli napięcie.........................seksualne :mrgreen:
Wow do jakich to wniosków się czasem dochodzi kontemplując kable WN :shock: :shock:

hahahahah dobre dobre i niestety prawdziwe :mrgreen: :razz:
Jest: Civic Sedan 6Gen VTi
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11785
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

Ven, to nie znales tego ?? stare dobre prawo ohma - nie chodz z jedna tylko z dwoma oraz wraz ze wzrostem napięcia opór maleje :P

[ Komentarz dodany przez: leszek: Czw 08 Maj, 2008 ]
Ja juz powoli tracę do was cierpliwość :twisted:
emceha

Post autor: emceha »

Bez łoma nie wychodź z doma :P

[ Komentarz dodany przez: leszek: Czw 08 Maj, 2008 ]
Ja juz powoli tracę do was cierpliwość :twisted:
Awatar użytkownika
Ven
Posty: 559
Rejestracja: 07 kwie 2007, 01:01
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Ven »

Teraz już znam :roll:

Polskie prawo ohma bez łoma nie wychodz z doma - :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

czadowe heuheueh :lol:
Jest: Civic Sedan 6Gen VTi
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3486
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

No jest jeszcze:
" Im cięższy łom, tym lżejsza śmierć"
Zablokowany