Problem z Silnikiem
Moderator: Moderatorzy
Problem z Silnikiem
Mam taki problem ze czasami jak doadaje gazu do ,,deski" Zaczyna mi szarpać chwile samochodem a pozniej nagle pszyspiesza obojetne na którym biegu a jak trzymam lekko noge na gazie to znaczy tylko ja tam poloże to jest wszystko ok. Dodam ze ostatnio brakło mi paliwa i dlugo próbowalem zapalać samochód bo nie wiedzialem co sie stało mogla sie zatrzec pompa paliwa?? Dodam jeszcze ze jak zgasze i zapale to wszystko wraca do normy. Nie zalezne czy na Ciepłym czy na zimnym silniku.
Może to być wina tych elementów. Mi poprzedni właściciel powiedział, że przewody zmienił, a świec nie. Tak, że w tej chwili świeczki się zmieniają z paroma innymi elementami. Ja czasami mam problem z zapalaniem, ale z ostatniej diagnozy u mnie wynikło, że może to być problem ze skrzynką bezpieczników lub jakąś listwą, czy czymś takim.
Możesz ten zmienić filtr paliwa i powietrza. Zmiana tych elementów nie jest droga, a jak, to zmienisz, to masz święty spokój na długi czas nawet jakby nie pomogło (w zasadzie zaraz po zakupie auta warto, to zmienić, jeśli właściciel Ci nic na ten temat nie mówił, to znaczy, że nic nie wymieniał).
Możesz ten zmienić filtr paliwa i powietrza. Zmiana tych elementów nie jest droga, a jak, to zmienisz, to masz święty spokój na długi czas nawet jakby nie pomogło (w zasadzie zaraz po zakupie auta warto, to zmienić, jeśli właściciel Ci nic na ten temat nie mówił, to znaczy, że nic nie wymieniał).
- cidzej
- Posty: 11776
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
dar52, nie ma w tym nic dziwnego - podobny objaw jest w wiekszosci esow 1.3 1.4 1.6 - to nawet widac na postoju na luzie, jak nagle depniesz w pedal do oporu to silnik najpierw tak jakby przytyka a dopiero po jakiejs sekundzie obroty startuja do maxa 
mozesz zerknac czujnik polozenia przepustnicy, a okladniej to jego kable czy maja jeszcze na sobie izolacje i czy sie nie stykaja ze soba oraz ewentualnie ejszcze czujnik predkosci jazdy, ale to juz ostatecznosc

mozesz zerknac czujnik polozenia przepustnicy, a okladniej to jego kable czy maja jeszcze na sobie izolacje i czy sie nie stykaja ze soba oraz ewentualnie ejszcze czujnik predkosci jazdy, ale to juz ostatecznosc
- cidzej
- Posty: 11776
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
szczerze powiedziawszy to takie szarpanie jak przy braku paliwa to moze byc objaw bardzo wielu rzeczy - moze padac cewka, moze byc problem z czujnikiem polozenia wału, może to byc swieca czy przewod zaplonowy (nawet jak je dopiero co wymieniales !!!), moze to byc brak kompresji na ktoryms cylindrze itd itd ... równie dobrze moze byc filtr paliwa (nawet jak dopiero co go wymieniales !!!), siadająca pompa paliwa lub np ktores ze zlacz elektrycznych nie łączy. u mnie w pracy w lanosie taki objaw dawala jak sie okazalo ktoras z rolek paska rozrzadu (zacinala sie na lozysku), co w efekcie skonczylo sie spotkaniem zaworow z tlokami i remontem glowicy 

No pisze . Odepnij i sprawdz . A u mnie jak tylko zimny i przy temp. powietrza około 0 C . Jak cieplej to nie ma znaczenia czy zimny czy ciepły bo jest OK ! I też dla mnie jest to dziwne .... Tylko jak odepne przepływkę to jest OK !!!Dariusz pisze:Ale to sie dzieje tylko czasami i po chwili ustepuje dla tego jest to dziwne dla mnie


Miałem ten sam problem.
Wymieniłem sonde - nie wiem czy to ona była temu winna
I porawiłem styki na wtyczce do czujnika prętkości VSS na skrzyni (sprawdz może korozja się wdała)
Po tych zabiegach objaw ustąpił.
Osobiście stawiam na czujnik VSS
Wymieniłem sonde - nie wiem czy to ona była temu winna
I porawiłem styki na wtyczce do czujnika prętkości VSS na skrzyni (sprawdz może korozja się wdała)
Po tych zabiegach objaw ustąpił.
Osobiście stawiam na czujnik VSS
www.VolvoTech.pl ---Elektromechanik---