Skaczący ford
Moderator: Moderatorzy
Skaczący ford
Witam.
Posiadam escorta z 97 roku z automatyczną skrzynią biegów oraz instalacją gazową, silnik 1,6.
Problem z nim jest następujący: podczas postoju np. na skrzyżowaniu przy włączonym biegu "D" autko chce po chwili ruszyc i samochodem zaczyna szarpać, czasem wręcz podskakuje. Podczas tego szarpania szaleją obroty. Problem z obrotami pojawia sie również czasami podczas postoju , Przełożenie P lub N. Objawy te występują zarówno podczas pracy na gazie jak i na benzynie. Sprawdziłem ostatnio u "fachowca " ciśnienie oleju w skrzyni , stwierdził ze jest ok. Dzieje sie również coś takiego ze: auto stoi na P, wciskam hamulec, włączam D zaczyna szarpać . Również czesto podczas dojazdu do skrzyżowania auto zanim sie zatrzyma szarpie. Powiedzcie prosze co może być tego przyczyną i jak to naprawić.
Posiadam escorta z 97 roku z automatyczną skrzynią biegów oraz instalacją gazową, silnik 1,6.
Problem z nim jest następujący: podczas postoju np. na skrzyżowaniu przy włączonym biegu "D" autko chce po chwili ruszyc i samochodem zaczyna szarpać, czasem wręcz podskakuje. Podczas tego szarpania szaleją obroty. Problem z obrotami pojawia sie również czasami podczas postoju , Przełożenie P lub N. Objawy te występują zarówno podczas pracy na gazie jak i na benzynie. Sprawdziłem ostatnio u "fachowca " ciśnienie oleju w skrzyni , stwierdził ze jest ok. Dzieje sie również coś takiego ze: auto stoi na P, wciskam hamulec, włączam D zaczyna szarpać . Również czesto podczas dojazdu do skrzyżowania auto zanim sie zatrzyma szarpie. Powiedzcie prosze co może być tego przyczyną i jak to naprawić.
- cidzej
- Posty: 11776
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
ja to rozumiem jakby "sprzeglo" w autmoacie nie wysprzegalo do konca (obajw jak przy nienaciagnietej lince sprzegla), ze pomimo wcisnietego pedalu sprzegla do oporu auto powoli zaczyna ruszac. dobrze zrozumialem ??
teraz tak - jezeli dobrze zrozumialem to zaczalbym od sprawdzenia ukladu ktory reguluje praca "sprzegla" w zaleznosci od nacisniecia hamulca. jezeli jest to jakis potencjometr elektroniczny na pedale sprzegla to bym go sprawdzil. rownie dobrze moze to byc sterowane podcisnieniowo z ukladu hamulcowego (pompy hamulcowej, serwa) - moze byc uszkodzony ktorys z wezy albo jesli to jest dodatkowa hydraulika to moze ktorys oring przepuszczac cisnienie i skrzynia "mysli" że ty pusciles hamulec i próbuje ruszyc odpuszczajac sprzeglo a tu
robi sie kangurek 
moim zdaniem nie ma to nic wspolnego z gazem w tym przypadku
teraz tak - jezeli dobrze zrozumialem to zaczalbym od sprawdzenia ukladu ktory reguluje praca "sprzegla" w zaleznosci od nacisniecia hamulca. jezeli jest to jakis potencjometr elektroniczny na pedale sprzegla to bym go sprawdzil. rownie dobrze moze to byc sterowane podcisnieniowo z ukladu hamulcowego (pompy hamulcowej, serwa) - moze byc uszkodzony ktorys z wezy albo jesli to jest dodatkowa hydraulika to moze ktorys oring przepuszczac cisnienie i skrzynia "mysli" że ty pusciles hamulec i próbuje ruszyc odpuszczajac sprzeglo a tu



moim zdaniem nie ma to nic wspolnego z gazem w tym przypadku

Skoro obroty falują na postoju czyli powiedzmy na P to szukałbym przyczyny po stronie silnika.
Pracuję w Volvo i tam identyczny objaw najczęścciej powoduje uszkodzona elektroniczna przepustnica.
To w 1,6 szukałbym przyczyny na silniczku krokowym lub zaworze wolnych obrotów bo nie wiem jaka wersja była tam stosowana, nie napisałeś czy to CVH, DOHC, Zetec.
Pracuję w Volvo i tam identyczny objaw najczęścciej powoduje uszkodzona elektroniczna przepustnica.
To w 1,6 szukałbym przyczyny na silniczku krokowym lub zaworze wolnych obrotów bo nie wiem jaka wersja była tam stosowana, nie napisałeś czy to CVH, DOHC, Zetec.
www.VolvoTech.pl ---Elektromechanik---
- cidzej
- Posty: 11776
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
KuRowSKi, escort z 1997 roku to tylko Zetec.
poza tym jak dobrze zrozumialem to obroty falują, bo auto próbuje ruszyc, pomimo wcisnietego hamulca - sprobujcie puszczac sprzeglo przy wcisnietym hamucu to tez zaczna szalec
oprócz tego kolega napisal, ze dzieje sie to zarówno na gazie jak i na benzynie wiec raczej "krokowiec" nie ma z tym nic wspolnego, bo na gazie nie byloby takiego objawu
poza tym jak dobrze zrozumialem to obroty falują, bo auto próbuje ruszyc, pomimo wcisnietego hamulca - sprobujcie puszczac sprzeglo przy wcisnietym hamucu to tez zaczna szalec

oprócz tego kolega napisal, ze dzieje sie to zarówno na gazie jak i na benzynie wiec raczej "krokowiec" nie ma z tym nic wspolnego, bo na gazie nie byloby takiego objawu
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Zależy jaki gaz jest zainstalowany.cidzej pisze:wiec raczej "krokowiec" nie ma z tym nic wspolnego, bo na gazie nie byloby takiego objawu
Jeśli obroty falują i się naprzykład podniosą , to skrzynia zaczyna ciągnąć a wtedy obroty spadają i skrzynia puszcza a wtedy obroty znów idą do góry.
Może coś się dzieje z krokowcem ? a konkretnie z przewodami od krokowca.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Jak gaz jest sekwencja - to krokowiec bierze udział w pracy na gazie , tak jak wszystkie pozostałe czujniki przy silniku - sekwencja dostaje impuls do wtrysku gazu od poszczególnych wtrysków benzyny a po przełączeniu w jedną czy w drugą stronę zurzycie zmienia się po kilku sekundach - jak zaczyna działać sonda lambda.
Doskonale to widać kompie od zużycia paliwa.
Zajrzyj do krokowca ( elektromagnetyczny zawór bocznikowy
) - ( przewody i wtyczka )
Doskonale to widać kompie od zużycia paliwa.
Zajrzyj do krokowca ( elektromagnetyczny zawór bocznikowy

Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]