nie odpala :/

Moderator: Moderatorzy

pablomoc

nie odpala :/

Post autor: pablomoc »

problem: samochód jeździł, odpalał bez problemu na dotyk, pojawił sie mały problem odpalał ale po przekreceniu kluczyka rozrusznik zaczynał sie krecic po 2 sekundach (jakby opóźnienie), teraz duży problem, przekrecam kluczyk, wszystkie kontrolki sie palą jak trzeba, kluczyk idzie do końca i nic, kontrolki troszeczke przygasają w momencie przekrecenia kluczyka ale nie kreci rozrusznik, co mu sie stało ? już mnie wkurzają fochy tego auta, pomocy !!!!!!!
Awatar użytkownika
morgon
Posty: 802
Rejestracja: 20 cze 2007, 21:33
Lokalizacja: Buczkowice

Post autor: morgon »

Być może coś w rozruszniku: stawiałbym na szczotki. klupnij młotkiem po rozruszniku a potem sprawdź czy zakręci
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11775
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

u mnie tak sie robilo jak rozrusznik umieral - w szczegolnosci na cieplym silniku jak go zgasilem i zaraz chcialem zapalic
pablomoc

Post autor: pablomoc »

raz mi sie już tak zrobiło, nie chciał sie krecic ale po jakiejś godzinie zapalił bez problemu, jak ręką odjął, jeździł tydzień i teraz znów sie to stało ale nie licze że sie odstanie, wole to zrobić i mieć pewność że bedzie palił, szczęście ze te dwie sytuacje były pod domem a nie gdzieś na mieście.

aaaa, i jeszcze jedno, czasem bywało że przekręcałem kluczyk, rozrusznik sie kręcił ale odpalał po kilku sekundach, tak że kłopoty z odpalaniem już bywały, jeżeli to rozrusznik to ile kosztuje jego wymiana, ewentualnie szczotek ? ale czekam na dalsze wasze diagnozy, prosze o pomoc
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11775
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

ja kupilem na allegro caly rozrusznik regenerowany z gwarancją za 160 zł i nie bawiłem sie w szukanie usterek w rozruszniku - nie dosc, ze objawy ustaly to i zaczal zdecydoanie żwawiej kręcic i na zimnym i na cieplym
Awatar użytkownika
morgon
Posty: 802
Rejestracja: 20 cze 2007, 21:33
Lokalizacja: Buczkowice

Post autor: morgon »

ja kupilem na allegro caly rozrusznik regenerowany z gwarancją za 160 zł i nie bawiłem sie w szukanie usterek w rozruszniku - nie dosc, ze objawy ustaly to i zaczal zdecydoanie żwawiej kręcic i na zimnym i na cieplym
Owszem, ale koszt szczotek to ok. 30 zł a i nie trudno sprawdzić czy one są przyczyną, więc z tego powodu nie warto wymieniać całego rozrusznika. Inaczej sprawa się ma z wirnikiem, wtedy rzeczywiście lepiej kupić rozrusznik
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14625
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

koszt całego szczotkotrzymacza to 45-60 zł, same szczotki to ok.8-12 zł ;) tylko lutowanie jest przerąbane... :???:
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
pablomoc

Post autor: pablomoc »

w poniedziałek samochód idzie do elektryka, zobaczymy co powie... man nadzieje że dużo naprawa nie będzie kosztowała, ale najbardziej zależy mi na tym żeby esio był sprawny.Lubie go ale mnie czasem wkur....
Awatar użytkownika
KuRowSKi
Posty: 582
Rejestracja: 13 lut 2007, 08:16
Lokalizacja: Świętochłowice
Kontakt:

Post autor: KuRowSKi »

Witam. Przepraszam że po tak długiej przerwie się odzywam (problemy osobiste), a po za tym dałem ciała z zamówieniem kalendarza za co bardzo przepraszam.

Co do tematu, rozgryzłem w pracy z kolegą co jest najczęstszą przyczyną ciężkiego kręcenia rozrusznika (pomijam tutaj problem kabla od stacyjki) na ciepłym silniku i gdy chodzi wentylator chłodnicy. Po wymianie szczotek, tulejek i całego automatu problem się znowu pojawił po 3 miesiącach. Więc rozebrałem rozrusznik ponownie a tu nic nie widać wszystko na oko jest w porządku. Co do tej usterki to każdy rozrusznik jest skazany na tą usterkę prędzej czy później. Jutro dam dokładny opis co należy poprawić w rozruszniku, żeby większość Esinek odpalała jak nowa. Pozdrawiam
www.VolvoTech.pl ---Elektromechanik---
pablomoc

Post autor: pablomoc »

przez telefon elektromechanik stwierdził że albo rozrusznik albo stacyjka, ciekawy jestem co padło.... zobaczymy....
pablomoc

Post autor: pablomoc »

problem tkwił w stacyjce i przełączniku zespolonym, podzespoły są w trakcie wymiany, nie wiem jaki to miało wpływ na tą usterke....
ODPOWIEDZ