Czy ktoś wymieniał uszczelki pod kolektorem wydechowym?

Moderator: Moderatorzy

RaStaDSK

Czy ktoś wymieniał uszczelki pod kolektorem wydechowym?

Post autor: RaStaDSK »

Witam.

Czy wymieniał ktoś uszczelki pod kolektorem wydechowym? Bo boję się czy nie ukręce śrub bo są trochę zapieczone..

Jeżeli ktoś to robił to z czym moge mieć jeszcze problem.

Z góry dzięki :) DSK
Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1933
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL »

RaStaDSK, popierwsze to nie w tym dziale zamieszcza sie takie pytanie :evil:
jest do tego przeznaczony dział techniczny
a najwiekszy problem to możesz mieć odkręcić te nakrętki od dwururki ja jak odkręcam to podgrzewam palnikiem bo inacxzej można urwać te szpilki
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO

KONTAKT 604285432



-
RaStaDSK

Post autor: RaStaDSK »

Dzięki i sory że wrzuciłem nie tu gdzie trzeba ;) CyA
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

RaStaDSK, kup sobie WD 40 w aerozolu i popryskaj parę razy przed odkręcaniem - pierwszy raz tak z pół godziny przed rozpoczęciem.
Bezwaględnie pamiętaj - odkręcaj na zimnym silniku.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
RaStaDSK

Post autor: RaStaDSK »

Ok dzięki ;) Mam to właśnie zastanawiałem się czy pomoże ;) Zrobię może fote mojego silnika i może ktoś oceni czy nie ukręcę śrub ;p
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11776
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

jamszoł pisze:Bezwaględnie pamiętaj - odkręcaj na zimnym silniku.
ja slyszalem, ze mozna (i powinno sie) przy robieniu wydechu w domowych warunkach, rozgrzac silnik w celu rozkrecenia zapieczonych śrub czy sondy lambda (jak sie nie dysponuje palnikiem), a dopiero jak ostygnie to zajac sie dalszym demontażem :) co wy na to ??
RaStaDSK

Post autor: RaStaDSK »

Mhm.. To teraz daliście mi już do myślenia ;)
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

jak masz palnik to podgrzewasz nakrętkę a szpilkę nie.
Tak samo sonda - podgrzewasz gwint na róże a na sondzie nie .
Jeśli podgrzejesz obie części to i owszem - gwint puści ale wtedy ma tendencje do zaciągania - przypomnij sobie jak widziałes - podgrzewają tylko jedną z dwóch żeczy.
Przy gorącym wydechu - rozgrzane masz obie części - istnieje wielkie prawdopodobieństwo , że przy odkręcaniu gwint przestanie istnieć - pół biedy jeśli na nakrętce - bo jak padnie na szpilce to masz ją do wymiany.RaStaDSK,
Zrób jak pisałem wyżej - a jeśli masz pewną rękę to po popryskaniu nakrętek lekko w każdą puknij młotkiem.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
orion
Posty: 3764
Rejestracja: 13 sty 2006, 09:58
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: orion »

RaStaDSK, uważaj bo w 1,3 to niestety jak gołą ręką łapałem nakrętki to został mi jedna w dłoni więc ostrożnie i zbytnio sie nie siłuj bo urwiesz
ORION i RS2000 dały mi mnóstwo radości, niestety nie miałem już do nich cierpliwości...
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12915
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

jak ja odkręcałem u siebie (jeszcze MKIV) to urwałem szpilki i założyłem na normalnych śróbach więc tragedi nie ma. 4 lata śmigał i nic.
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
ODPOWIEDZ