Wolno jedzie....max 130km/h :(

Moderator: Moderatorzy

Viper9595

Wolno jedzie....max 130km/h :(

Post autor: Viper9595 »

witam wszystkich.

mam forda escorta mk VII silnik zetec 16v 1.6 90km.

i denerwuje mnie jedna rzecz......
mianowicie to ze max wyciaga mi on 130km/h :(

ostatnio jade autostrada a tu polonez obok mnie i sobie na spokojnie mnie wyprzedza..... no krew zalewa.

i moje pytanie brzmi czy mozna cos zrobic zeby kulal sie "troszke" szybciej?

jestem poczatkujacy wiec prosze o pomoc.

[ Komentarz dodany przez: leszek: Nie 27 Sty, 2008 ]
kolego zmien temat postu. z obecnego nic nie wynika. (patrz regulamin)
Ostatnio zmieniony 27 sty 2008, 14:38 przez Viper9595, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
Przemo
Posty: 341
Rejestracja: 03 lis 2007, 20:08
Lokalizacja: Żory

Post autor: Przemo »

:shock: cos ty zrobil z autem? :grin: jak to nie chce isc wiecej deptasz gaz i utrzymuje rowna predkosc 130km/h :?: zdecydowanie powinien kulnac sie duzo szybciej:D
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

cosik dławi silnik?
Filtr paliwa;filtr powietrza ;źle wyregulowana linka gazu ?
Na jakie obroty wchodzi silnik ?
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
deathrider_85

Post autor: deathrider_85 »

Na pewno coś jest z autem nie tak. Od kiedy dzieje się coś takiego? Może przepływomierz padł lub filtr paliwa jest po prostu zatkany?
Viper9595

Post autor: Viper9595 »

auto kupilem miesiac temu i do poczatku tak chodzi....

obroty przy tym 120-130km/h wychodza na 2500-3000.

gaz mam do dechy no i troszke moze przyspiesza ale strasznie wolno;/

moze to byc np filtrem powietrza?mam na dole obudowy od filtru wylamane 2 rurki ktore sa przymocowywane do karoserii.

nie wie co moze byc:(POMOZCIE:( ile wg was powinien taki silnik wyciagac?
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14630
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Viper9595, masz świeżo kupione ayto zaniedbane przez poprzedniego właściciela. Pierwsze co sie robi z takim autem to wymienia filtry, płyny i rozrząd. Warto też sprawdzić świece i kable WN, o takich duperelach jak hamulce chyba nie muszę wspominać. Jak wymienisz filtry to sprawdź osiągi. I jeszcze jedno pytanie - czy na sucho silnik wkręca się gładko na obroty do odcięcia (ok 6500) czy też go blokuje na tych 3000? !,6 16v powinien gładko wykręcać 170km/h .
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Adaś
Posty: 1292
Rejestracja: 19 lip 2005, 19:44
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Adaś »

moje 1.3 za dobrych czasow 150km/h na lpg... ale nie o tym mowa...

Viper9595, a jak dajesz mocno gazu to słyszysz buczenie? takie mocne basowe buczenie? Jeżeli nie to łapanie lewego powietrza raczej odpada i usterki należałoby szukać gdzie indziej niż przy filtrze powietrza... zrób reset kompa :mrgreen:
jest: koreański wysokoobrotowiec :mrgreen:
był: Ford Escort 1.3 mk6 1992r.
Awatar użytkownika
Seba
Posty: 251
Rejestracja: 26 gru 2007, 13:08
Lokalizacja: Złotów
Kontakt:

Post autor: Seba »

Yagr pisze:Viper9595, masz świeżo kupione ayto zaniedbane przez poprzedniego właściciela. Pierwsze co sie robi z takim autem to wymienia filtry, płyny i rozrząd. Warto też sprawdzić świece i kable WN, o takich duperelach jak hamulce chyba nie muszę wspominać. Jak wymienisz filtry to sprawdź osiągi. I jeszcze jedno pytanie - czy na sucho silnik wkręca się gładko na obroty do odcięcia (ok 6500) czy też go blokuje na tych 3000? !,6 16v powinien gładko wykręcać 170km/h .
Dokladnie tak.
Zadalbym jeszcze pytanie czy auto ma LPG.
Jak ma gazidlo i bedzie ustawiony bardzo "ekonomicznie" to wiecej nie pojedzie,ale w moim mk VI 1,6 16V na gazie 170 bez ale jest.
SPRZEDAM WSZYSTKIE CZESCI Z ESSA 1,8 16V 3 drzwi i CABRIO RDA i RQB

Cabrio RS 2000 ProJect
Mitsubishi Pajero 3,0 181KM
Felicia Pick-Up , Suzuki Bandit 1200
www.tadych-transport.pl
Awatar użytkownika
leszek
Posty: 2568
Rejestracja: 26 paź 2004, 16:35
Lokalizacja: warszawa
Pojemność: 1500
Rocznik: 2018
Generacja: MK1
Nadwozie: Inne

Post autor: leszek »

posty nie na temat usunąłem.!!!. jeszcze jeden "ile jedzie wasz" a nie odp. na pytanie kolegi i będa ostrzeżenia.
Podczas, gdy obrabiasz mi tyłek nie zapomnij mnie w niego pocałować :-)
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Warto też przyjrzeć się wydechowi.
Czy nie jest zapchany kat
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
dany181

Post autor: dany181 »

no no szczerze mowiac to za bardzo sie nie znam ale jak juz panowie pisali to przyczyn moze byc wiele... sprawdz jak Ci siem wkreca na obroty i czy faktyucznie odcina zapłon... jesli nie to pewnie bedzie cos z linka gazu,a jesli nie to szukaj dalej... ja tez mam takiego essiego i bez problmu 180 pojechał ;)
Viper9595

Post autor: Viper9595 »

moj fordziak nie jest na gaz. leje do niego PB95.

na obroty na luzie fajnie wchodzi bez niczego.

musze jeszcze sprawdzic czy na luzie przy 6500 tak jak mowicie odetnie paliwo.

jak kupilem to auto to poprzedni wlasciciel mowil ze pasek rozrzadu byl wymieniony, chamulce tez zrobilem, oleje powymienialem no i wszystko jest niby ok tylko ze malo jedzie:(mam 7 marca przeglad do zrobienia moze na nim cos pokaze? jak sadzicie? aaaa a mozliwe jest ze np sprzeglo slizga? bo jak kupilem auto to strasznie wysoko bralo, dopiero pozniej podkrecilem go imbusem przy pedale.
deathrider_85

Post autor: deathrider_85 »

Sprzęgło raczej nie ślizga, bo jechałbyś 130km/h, a silnik pokazywałby np. 5000obr/min. Może spróbuj odłączyć akumulator na jakiś czas, żeby pokasować błędy w ECU, może silnik cały czas pracuje w trybie awaryjnym z jakiegoś powodu?
Objawy trochę wskazują na to, że może paliwo nie dochodzi w odpowiedniej ilości. Spróbuj go rozpędzić na zasadzie 1 bieg 6000obr, 2 bieg 6000obr, itd. Zobaczysz w którym momencie zaczyna tracić moc.
Poza tym to silnik kopci? Lub klekota jak Diesel? Spala normalne ilości benzyny, czy nie? Może po prostu lambda jest do wymiany?
Octavia Tdi mojego Taty rozpędzała się tylko do 130km/h po tym jak padł przepływomierz.
Pozdrawiam

Ps. Może pasek rozrządu ktoś źle ustawił?
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11776
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

deathrider_85 pisze:Objawy trochę wskazują na to, że może paliwo nie dochodzi w odpowiedniej ilości.
jakby tak było to odczułby to juz przy pierwszym tankowaniu - wróże mu w takiej sytuacji minimum 15L/100km jakby z ciśnieniem paliwa bylo nie tak :D poza tym na luzie tez by nie mógł wkręcić samochodu do 6000RPM

wszystkie usterki które do tej pory wymieniliscie koledze powodowałyby znacznym wzrost spalania, a kolega nic nie wspomina o wirze powstającym w zbiorniku z paliwem i ponadprzeciętnie częstymi odwiedzinami na stacji benzynowej :|


kolego masz obrotek ?? no to gaz w podłogę i patrz do ilu obrotów ta Twoja Formuła 1 się wkręca i daj nam znac ;)
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14630
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Viper9595, a zawory ci klakocą? jest opcja że przy zjechanych szklankach będzie go dusiło pod obciążeniem... Na sucho, jak przegazujesz to ładnie wejdzie na obroty ale gdy dojdzie obciążenie to nie wydoli bo będzie ograniczona wymiana w cylindrach, po prostu zawory nie otworzą się tak jak powinny i będzie go dusić. Druga opcja to, wspomniany przez jamszoła, katalizator. Piszesz też że wymieniłes co trzeba. A filtry też?
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ODPOWIEDZ